Toyota 4 Runner - chory projekt
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
I przyszly nowe fanty od Belniaka.
- Załączniki
-
- 20240226_211500.jpg (52,36 KiB) Przejrzano 3248 razy
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Wątek, który zawsze super się czyta i oczywiście kibicuję!
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
I przyszedl czujnik cisnienia oleju o ktorym pisalem strone wczesniej. Ori Denso
A dzis bylem na zlomie i dorwalem dwa MAP sensory Denso i dodatkowy czujnik IAT (chyba xD ).
Teraz mam MAP sensorow do wyboru do koloru. Zawiozlem tez szpilki korbowodow do szlifierni. I dowiedzialem sie ze dwa zawory wydechowe nie nadaja sie do szlifowania i musze zamowic nowe. Oszaleje. To sie nigdy nie skonczy. Gdyby powiedzieli wczesniej to zamowilbym je razem ze szpilkami korb. No trudno, kolejne zamowienie od Belniaka poszlo.
A dzis bylem na zlomie i dorwalem dwa MAP sensory Denso i dodatkowy czujnik IAT (chyba xD ).
Teraz mam MAP sensorow do wyboru do koloru. Zawiozlem tez szpilki korbowodow do szlifierni. I dowiedzialem sie ze dwa zawory wydechowe nie nadaja sie do szlifowania i musze zamowic nowe. Oszaleje. To sie nigdy nie skonczy. Gdyby powiedzieli wczesniej to zamowilbym je razem ze szpilkami korb. No trudno, kolejne zamowienie od Belniaka poszlo.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Zaktualizowana lista czujnikow. Brakuje mi pinoutu do MAP sensora i do czujnika cisnienia. Ktos pomoze?
- Załączniki
-
- Screenshot_175.png (95,92 KiB) Przejrzano 3142 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Przymiarki czujnikow cisnienia oleju z uzyciem redukcji BSPT G3/8" na G1/8" wkrecone w miejsce nieuzywanych zaslepek.
Pierwszy od gory - czujnik do zegara,
Dolny rzad - od lewej - czujnik do EMU, i czujnik kontrolki oleju. PS. Tak, blok silnika jest caly brudny i paskudny. Dopiero bedzie myty, czyszczony i malowany
Pierwszy od gory - czujnik do zegara,
Dolny rzad - od lewej - czujnik do EMU, i czujnik kontrolki oleju. PS. Tak, blok silnika jest caly brudny i paskudny. Dopiero bedzie myty, czyszczony i malowany
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Czujnik kontrolki przegrzania na swoim miejscu.
Nie jestem pewien czy powinienenm zmienic spawacza, czy ten material sie tak zle spawa ze zawsze wychodzi glut. Z pol godziny to frezowalem zeby wygladalo jako tako. Dolny kolektor pojechal do malowania proszkowego.
Z srodkowym jest klopot, bo firma ktora zywkle wycianala mi rzeczy na CNC nie robi w taki grubym materiale, musze szukac kogos to to wyfrezuje.
A jutro wyjezdzam na miesiac wiec bedzie troche stagnacja jesli chodzi o postepy w skladaniu silnika.
Nie jestem pewien czy powinienenm zmienic spawacza, czy ten material sie tak zle spawa ze zawsze wychodzi glut. Z pol godziny to frezowalem zeby wygladalo jako tako. Dolny kolektor pojechal do malowania proszkowego.
Z srodkowym jest klopot, bo firma ktora zywkle wycianala mi rzeczy na CNC nie robi w taki grubym materiale, musze szukac kogos to to wyfrezuje.
A jutro wyjezdzam na miesiac wiec bedzie troche stagnacja jesli chodzi o postepy w skladaniu silnika.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
No to jeszcze na koniec przed wyjazdem. Dzis do ASO przyszla srubka:
Ucialem lapki do starego regulatora cisnienia, pozostalosci wyszlifowalem pilnikiem na gladko, nagwintowalem otwor i srubka od konnektora banjo pasuje jak ulal. Stad bedzie krotki wezyk do aftermarketowego regulatora przyczepionego na scianie grodziowej. I gotowe.
Co popchnelo mnie w strone modyfikacji listwy paliwowej. Chwila mierzenia i takie tematy to ja lubie, listwa jest stworzona do tej modyfikacji, srednica otworu pod stary regulator jest jak ulal srednica wewnetrzna gwintu M12x1.25 Ucialem lapki do starego regulatora cisnienia, pozostalosci wyszlifowalem pilnikiem na gladko, nagwintowalem otwor i srubka od konnektora banjo pasuje jak ulal. Stad bedzie krotki wezyk do aftermarketowego regulatora przyczepionego na scianie grodziowej. I gotowe.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Czy ktos z 5vz pod reka moglby dac mi znac ile jest miejsca tutaj? Miedzy kolektorem a pokrywa?
- Załączniki
-
- 20240328_133205.jpg (29,37 KiB) Przejrzano 2940 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Powoli znow ruszam z pracami, ale tylko na chwile, bo zaraz wyjazd na dwutygodniowy trekking do Wloch
Blok 5VZ
Smok 3VZ
Miska 3VZ
Baffle (przegroda) 5VZ - niezbednym jest wykonanie w niej otworu pod lapke smoka.
I przymiarka miski: Blok wstepnie odtluczony. Nie jest idealnie, ale juz widac metal. Teraz dalsze mycie, usuwanie rdzy i na koniec malowanie.
A takze prace z zupelnie innej beczki: Kto zgadnie co robie i dlaczego?
Dopasowanie miski i smoka. Zestaw:Blok 5VZ
Smok 3VZ
Miska 3VZ
Baffle (przegroda) 5VZ - niezbednym jest wykonanie w niej otworu pod lapke smoka.
I przymiarka miski: Blok wstepnie odtluczony. Nie jest idealnie, ale juz widac metal. Teraz dalsze mycie, usuwanie rdzy i na koniec malowanie.
A takze prace z zupelnie innej beczki: Kto zgadnie co robie i dlaczego?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Potrzebne przybory:
-suwmiarka
-metrowka
-pisak/mazak
-5h wolnego czasu
-anielska cierpliwosc.
I mamy wykroje wszystkich paneli. Zegnamy 33 letnia zbutwiala dykte. Zamawiam nowe formatki z ABS.
-suwmiarka
-metrowka
-pisak/mazak
-5h wolnego czasu
-anielska cierpliwosc.
I mamy wykroje wszystkich paneli. Zegnamy 33 letnia zbutwiala dykte. Zamawiam nowe formatki z ABS.
- Załączniki
-
- Screenshot_4.png (36,32 KiB) Przejrzano 2869 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2gen - swap na 5VZ-FE
Nie z ABS. To technicznie dosyć gówniane tworzywo.
Idealnie - PA12. Acz drogo, i ciężko znaleźć 3mm płyty. Mniej idealnie, ale akceptowalnie - PC. Jest nieco mniej sztywny, ale ujdzie.
Ja używam litego PC w wersji Opal.
PA i PC sa wysokoudarowe. Praktycznie nie ma opcji pękania, nawet z nacięciem. Natomiast ABS potrafi pękać, a dodatkowo dosyc szybko sie starzeje, i robi jeszcze bardziej kruchy.
Idealnie - PA12. Acz drogo, i ciężko znaleźć 3mm płyty. Mniej idealnie, ale akceptowalnie - PC. Jest nieco mniej sztywny, ale ujdzie.
Ja używam litego PC w wersji Opal.
PA i PC sa wysokoudarowe. Praktycznie nie ma opcji pękania, nawet z nacięciem. Natomiast ABS potrafi pękać, a dodatkowo dosyc szybko sie starzeje, i robi jeszcze bardziej kruchy.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Rokforze, rozwiniesz ten temat prosze? Ja niespecjalnie znam sie na tworzywach sztucznych, ale po Twoim wpisie zaczalem szukac. I tak:
-Poliamid PA12 - nie widzialem nigdzie.
-Poliamid PA6 - wystepuje na allegro, ale ceny arkuszy sa bardzo zniechecajace. Ja potrzebuje 2 arkusze 2m x 1m, z ABS to bedzie okolo 300zl + ciencie na CNC, z PA znaczenie drozej....
-Poliweglan PC - z tego co widze to glownie tworzywo przezierne, stosowane jako zamiennik szkla... Czy to naprawde jest material ktorego uzylbym na boczki??
-ABS przyszedl mi do glowy bo wiekszosc plastikow wnetrza jest robiona z ABS, deski rozdzielcze, panele, boczki w innych samochodach (Isuzu), i ten material wydaje mi sie swietny - sprezysty, lekko plastyczny, trudnolamliwy, po 30 latach nie zaobserwowalem zeby cokolwiek w Toyocie pekalo??
W USA tez robia to z ABS:
https://flintstonefab.com/products/4run ... p599118550
-Poliamid PA12 - nie widzialem nigdzie.
-Poliamid PA6 - wystepuje na allegro, ale ceny arkuszy sa bardzo zniechecajace. Ja potrzebuje 2 arkusze 2m x 1m, z ABS to bedzie okolo 300zl + ciencie na CNC, z PA znaczenie drozej....
-Poliweglan PC - z tego co widze to glownie tworzywo przezierne, stosowane jako zamiennik szkla... Czy to naprawde jest material ktorego uzylbym na boczki??
-ABS przyszedl mi do glowy bo wiekszosc plastikow wnetrza jest robiona z ABS, deski rozdzielcze, panele, boczki w innych samochodach (Isuzu), i ten material wydaje mi sie swietny - sprezysty, lekko plastyczny, trudnolamliwy, po 30 latach nie zaobserwowalem zeby cokolwiek w Toyocie pekalo??
W USA tez robia to z ABS:
https://flintstonefab.com/products/4run ... p599118550
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Z historii silnikowych tez bardzo mocno ruszylo do przodu. Wczoraj spedzilem 6h w garazu i zrobilem wiekszosc mrowczych prac, ktore nie daja prawie zadnej satysfakcji i sa okropne, ale konieczne. Blok silnika po 5 seriach otluszczania, skrobania, plukania i wycierania w koncu przestal sie lepic. Potem w ruch poszly szczotki druciane i to chyba byl najgorszy koszmar, ale udalo mi sie usunac wiekszosc rdzy. Wyglada to teraz tak:
I teraz tutaj mam dylemat. Nie jestem w stanie wyszczotkowac tej pozostale rdzy juz bardziej. Piaskowanie odpada- za duze ryzyko szkod (porysowanie plaszczyzn) i tego ze scierniwo sie dostanie gdzies, zostanie tam i wyplynie dopiero po uruchomieniu. Piasek w ukladzie smarowania moglby zakonczyc zywot silnika szybciej niz bym tego chcial. Czy taka ilosc rdzy bardzo negatywnie wplynie na malowanie? Czy mozna ja zostawic czy nalezy ja usunac jakimis chemicznymi metodami? A jesli tak to jakim specyfikiem najlepiej? Fosol? Cortanin? Oddrdzewiacz na bazie kwasu ortofosforowego? Cos calkiem innego? Raczej wolalbym cos nanoszone pedzlem, bo nie mam zbytnio warunkow na oddrzewianie zanurzeniowe (chyba ze bardzo warto to wtedy zorganizuje sobie jakas kadz itp.)
I drugi dylemat - czym malowac. Czy puszka w sprayu czy raczej farba na pedzel? Nie zalezy mi na porazajacym wygladzie - badzmy szczerzy, bloku silnika nie widac. Wszystko przykrywa osprzet. Chce zeby blok nie korodowa, zeby powloka sie dosc dobrze trzymala i zeby nie zaczela odlazic pod wplywem potenchalnegoo oblania benzyna. Czy dawac jakis podklad czy od razu zasadnicza farba?
Nastepny etap to bardzo dokladne plukanie benzyna ekstrakcyjna. Kanalow olejowych, plaszcza wodnego, skrzyni korbowej i zewnetrza. W weekend pozycze kompresor i mysle ze sie uda to zrealizowac. Przeplucze tez kanaly wewnatrz walu korbowego. Kolejny krok to malowanie.I teraz tutaj mam dylemat. Nie jestem w stanie wyszczotkowac tej pozostale rdzy juz bardziej. Piaskowanie odpada- za duze ryzyko szkod (porysowanie plaszczyzn) i tego ze scierniwo sie dostanie gdzies, zostanie tam i wyplynie dopiero po uruchomieniu. Piasek w ukladzie smarowania moglby zakonczyc zywot silnika szybciej niz bym tego chcial. Czy taka ilosc rdzy bardzo negatywnie wplynie na malowanie? Czy mozna ja zostawic czy nalezy ja usunac jakimis chemicznymi metodami? A jesli tak to jakim specyfikiem najlepiej? Fosol? Cortanin? Oddrdzewiacz na bazie kwasu ortofosforowego? Cos calkiem innego? Raczej wolalbym cos nanoszone pedzlem, bo nie mam zbytnio warunkow na oddrzewianie zanurzeniowe (chyba ze bardzo warto to wtedy zorganizuje sobie jakas kadz itp.)
I drugi dylemat - czym malowac. Czy puszka w sprayu czy raczej farba na pedzel? Nie zalezy mi na porazajacym wygladzie - badzmy szczerzy, bloku silnika nie widac. Wszystko przykrywa osprzet. Chce zeby blok nie korodowa, zeby powloka sie dosc dobrze trzymala i zeby nie zaczela odlazic pod wplywem potenchalnegoo oblania benzyna. Czy dawac jakis podklad czy od razu zasadnicza farba?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Umylem tez wszystkie pozostale syfy ktore zalegaly w zakamarkach garazu i przez ostatnie miesiace bardzo konsekwentnie udawalem ze ich nie widze. Az milo sie teraz na to patrzy, chociaz plecy nadal bola po wczorajszym koszmarze.... Dzwon skrzyni biegow to byla hekatomba. Pyl sprzeglowy zmieszany z olejem, piaskiem i jakas bardzo gesta bordowa mazia (nie mam pojecia co to bylo), mialem wrazenie ze nigdy to nie zniknie, ale we koncu zobaczylem aluminium.