Strona 2 z 2

Re: HDJ100 - fotostory

: 13 lis 2021, 21:30
autor: andrzejrolnik
Czyli - pomijając malowanie proszkowe, można sutecznie polakierować ocynkowaną ramę(lub inny element stalowy) po lekiej obróbce mechanicznej (szczotkowanie/szlifowanie) podkładem epoksydowym i lakierem na wybrany kolor?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Re: HDJ100 - fotostory

: 14 lis 2021, 20:09
autor: Rolin
Czy każdym podkładem epoksydowym to nie wiem. Jak wspominałem, są podkłady przewidziane specjalnie na powierzchnie cynkowane, pewnie nie bez powodu. Warstwa cynku ma to do siebie, że się stale utlenia i powoli znika, być może właśnie z tej właściwości wynikają potrzeby produkcji specjalnych podkładów. Wspominałem również o sezonowaniu ocynku przed malowaniem, spójrz na świeżo cynkowane elementy, niejednokrotnie święcą się jak wiadomo co i sprawiają wrażenie jakby były pokryte warstwą silikonu.
Tak czy siak, nawet jak poczytasz to forum na pewno znajdziesz opinie, że cynkowanie ramy to średni pomysł. Wydaje mi się, że ktoś (Kylon?) wrzucał nawet zdjęcia jak to wygląda po pewnym czasie.

Re: HDJ100 - fotostory

: 14 lis 2021, 22:16
autor: andrzejrolnik
Zebrane na razie opinie na temat ocynkowania ramy od LC są negatywne
Tak więc nie zamierzam się tego podejmować w tak cennym aucie jak moja 80 :mrgreen:

Uważam jednak, że temat jest niebagatelny, gdyż któż nie chciałby zrobić renowacji ramy tak,
by mieć zabezpieczenie antykorozyjne z głowy na minimum 30 lat, bez konieczności jakiejkolwiek konserwacji przez ten okres :D ?
Ta myśl jest bardzo kusząca :mrgreen:

Mechanik od aut 4x4, który teraz zajmuje się moją Toyą, twierdzi że przy patrolowych ramach cynkowanie wychodzi, ma już to za sobą
Choć ja jeszcze tego nie widziałem i nie gadałem z właścicielem tak zrobionego Patrola
Zabiera się niebawem za następnego, jak pójdzie w ocynk będę się przyglądał

Swoją drogą, czy rama Nissana Patrola różni się zasadniczo od tej z LC 80/100?

Re: HDJ100 - fotostory

: 15 lis 2021, 18:26
autor: OMM
W ostatnim odcinku Wojen samochodowych w TVN Turbo Duda zdecydował się na cynkowanie ramy Toyoty i później jeszcze na malowanie proszkowe tego. Robił u Wiśniowskiego w fabryce jedno po drugim. Oglądaliście?

Re: HDJ100 - fotostory

: 15 lis 2021, 18:48
autor: andrzejrolnik
Hm... Trzeba obejrzeć

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: HDJ100 - fotostory

: 15 lis 2021, 20:27
autor: kylon
To jest telewizja. Na chwilę i na pokaz. Ma to tylko sens w przypadku ramy J4 jak ją roznituje i znituje.

Re: HDJ100 - fotostory

: 15 lis 2021, 21:42
autor: andrzejrolnik
No cóż, telewizja pokazuje samych ekspertów w każdej dziedzinie... Pełno tam mistrzów iluzji
Oni raczej nie rozstrzygną - ocynkować ramę czy tylko pomalować

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: HDJ100 - fotostory

: 23 lis 2021, 16:04
autor: aadamuss
Dobra robota :-) Widziałem kilka razy u mechanika Twoje auto i jest zrobione pierwsza klasa. Samo auto było w bardzo dobrym stanie, prawie bez rdzy. Częściej ratuje sie trupy gdzie już nie ma co konserwować. W tym przypadku wszystko zrobione i rozebrane na części pierwsze w odpowiednim momencie. Auto w stanie lepszym niż z fabryki :-) Wyposażenie na maxa.
Udanych wyjazdów :-)
Pozdr adam

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: HDJ100 - fotostory

: 19 lip 2022, 21:49
autor: Kryhu
Upłynęło trochę czasu i 20 tys. km, czas na obiecany update z wnętrza i kilku dodatków.

Po kilku wyjazdach doprecyzowałem sobie co, jak i gdzie chce zagospodarować we wnętrzu.
Najczęściej jeżdżę sam ale chciałem mieć potencjalne spanie dla 4 osób (2 w samochodzie + 2 w namiocie dachowym).

Trzeba było rozwiązać sprytnie sprawę lokalizacji lodówki tak żeby nie stracić szuflady ani miejsca do spania.
Fabryczne fotele mimo że trudno było na nie bardzo narzekać musiały ze względu na mój wzrost (190cm) ustąpić miejsca fotelom ortopedycznym Schell-Mann w rozmiarze XXL :) Trochę było zagwozdki z ich osadzeniem, bo musiały zejść maksymalnie "na glebę" ale wyszło bdb.
Do wewnątrz zabudowy za skróconą szufladą wpadł akumulator LiFePo 105 Ah i kompresor ARB
Lodówka Dometic CDF26 znalazła miejsce na półeczce zamocowanej na nadkolu.
Pod tą półeczką zmieścił się jeszcze kontroler solarny Victron MPPT 100/20 i przetwornica 230V Victron 500W.
Solar mam zewnętrzny składany ale przy takim akumulatorze, pracującej lodówce, suchym Webasto, i ładowaniu różnych akcesoriów, schodzi 5% na dobę z akumulatora.
Stąd trudno mi sobie wyobrazić, żebym potrzebował solara nawet nie odpalając silnika przez tydzień.
Akumulator LiFePo jest spięty z instalacją samochodu przez separator Cyrix Li-Ct i ładuje się błyskawicznie podczas jazdy.
Wpadła jeszcze półka wyprawowa pod sufit do bagażnika Bison Gear
Z zewnętrznych dodatków wpadł LED Lazer SmartView 1250 z panelem sterującym w kabinie i funkcjami świata drogowych, mijania i certyfikatami EU.
Wymieniłem jeszcze tylne sprężyny OME z progresywnych pod nominalne obciążenie na OME + 200kg. Jednak 2 koła zapasowe i zabudowa robiły swoje.
Tak czy inaczej cieszę się, że udało mi się zmieścić po wszystkich modyfikacjach w 3 tonach wagi pojazdu spakowanego na wyjazd :)

Pozostała do zrobienia część zabudowy na dłuuuugie 2-osobowe wyjazdy. Czyli wypada z samochodu tylna kanapa a zabudowa rozrasta się aż do pierwszego rzędu siedzeń. Mam jeszcze już kupiony płaski zbiornik na wodę Front Runner 40L dopasowany kształtem do podłogi za pierwszym rzędem foteli.
Kuchni nie planuję, dobry kompaktowy zestaw JetBoil załatwia wszystkie moje potrzeby i zdolności kulinarne ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: HDJ100 - fotostory

: 20 lip 2022, 00:48
autor: luk4s7
Ooo widzę że zachęciliśmy Cię do wrzucenia update’u Obrazek
Miło było się spotkać. Bardzo ładne auto - dawno tak dobrze utrzymanej serki nie widziałem. Szczególnie na własne oczy Obrazek

Obrazek