Tak, wszystko pasowało P&P, nawet nie musiałem wymieniać tulejki między skrzynią a reduktorem. Flansze do wałów i wszystkie wtyczki pasowały 1:1. Oczywiście na reduktorze mamy dodatkowy silnik elektryczny do zapinania napędu 4x4.
- reduktor.jpeg (43,45 KiB) Przejrzano 4129 razy
Wiąże się z tym konieczność doprowadzenia do kabiny kilku przewodów do sterowania. Wiem, że to kolejna rzecz, która może się zepsuć ale silnik wygląda na dobrze uszczelniony tak więc mam nadzieję, że nie bezie niespodzianek.
Reduktor był z Hiluxa 2.4TD i poza ww silniczkiem niczym się nie różni od oryginału J9, a przynajmniej z zewnątrz. Nie udało mi się dostać oryginalnego sterownika do przełączania napędu (podobno są dwa typy) i tu musiałem sobie poradzić sam.
Przedni most z 4runnera z układem ADD w ogólnej budowie jest identyczny, jedyna różnica to jego prawa część, a dokładniej rura półosi. Na niej zamontowany jest pneumatyczny mechanizm dopinania półosi do mechanizmu różnicowego.
- most.jpeg (33,35 KiB) Przejrzano 4129 razy
Sam mechanizm zajmuje trochę miejsca ale na szczęście jest na niego miejsce. Wszystkie łapy i mocowania mostu są identyczne, półosie i uszczelniacze pasują z J9.
Żeby nie było tak łatwo, trzeba założyć sterowanie przedniego mostu. Akurat udało mi się zdobyć oryginalne zaworki, dołożyłem tylko przełącznik i przekaźnik dwustykowy. Jako, że układ jest pneumatyczny, potrzebuje podciśnienia. Nie szukałem oryginalnego zbiornika bo ten jest zamontowany w przednim nadkolu i raczej małe szanse zdobyć takowy w dobrym stanie. Z pomocą przyszedł zbiornik z jakiegoś dełu za całe 40pln. Jest plastikowy i rdza mu nie groźna, jednak mimo wszystko trafił zaraz obok serwa hamulców.
- zawory.jpeg (35,83 KiB) Przejrzano 4129 razy