Biała KDJ95 by Rolin
Moderator: luk4s7
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Napisz proszę z czego reduktor i most i będzie wszystko jasne. Na początek przynajmniej
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Most z 4runnera na 100% a reduktor z Hiluxa na 50%, przynajmniej tak na nim pisało .
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Biała KDJ95 by Rolin
wszystko pasowało P&P?
możesz opisać niezbędne przeróbki?
wiedza zostanie dla potomnych
możesz opisać niezbędne przeróbki?
wiedza zostanie dla potomnych
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Tak, wszystko pasowało P&P, nawet nie musiałem wymieniać tulejki między skrzynią a reduktorem. Flansze do wałów i wszystkie wtyczki pasowały 1:1. Oczywiście na reduktorze mamy dodatkowy silnik elektryczny do zapinania napędu 4x4.
Reduktor był z Hiluxa 2.4TD i poza ww silniczkiem niczym się nie różni od oryginału J9, a przynajmniej z zewnątrz. Nie udało mi się dostać oryginalnego sterownika do przełączania napędu (podobno są dwa typy) i tu musiałem sobie poradzić sam.
Przedni most z 4runnera z układem ADD w ogólnej budowie jest identyczny, jedyna różnica to jego prawa część, a dokładniej rura półosi. Na niej zamontowany jest pneumatyczny mechanizm dopinania półosi do mechanizmu różnicowego. Sam mechanizm zajmuje trochę miejsca ale na szczęście jest na niego miejsce. Wszystkie łapy i mocowania mostu są identyczne, półosie i uszczelniacze pasują z J9.
Żeby nie było tak łatwo, trzeba założyć sterowanie przedniego mostu. Akurat udało mi się zdobyć oryginalne zaworki, dołożyłem tylko przełącznik i przekaźnik dwustykowy. Jako, że układ jest pneumatyczny, potrzebuje podciśnienia. Nie szukałem oryginalnego zbiornika bo ten jest zamontowany w przednim nadkolu i raczej małe szanse zdobyć takowy w dobrym stanie. Z pomocą przyszedł zbiornik z jakiegoś dełu za całe 40pln. Jest plastikowy i rdza mu nie groźna, jednak mimo wszystko trafił zaraz obok serwa hamulców.
Wiąże się z tym konieczność doprowadzenia do kabiny kilku przewodów do sterowania. Wiem, że to kolejna rzecz, która może się zepsuć ale silnik wygląda na dobrze uszczelniony tak więc mam nadzieję, że nie bezie niespodzianek.Reduktor był z Hiluxa 2.4TD i poza ww silniczkiem niczym się nie różni od oryginału J9, a przynajmniej z zewnątrz. Nie udało mi się dostać oryginalnego sterownika do przełączania napędu (podobno są dwa typy) i tu musiałem sobie poradzić sam.
Przedni most z 4runnera z układem ADD w ogólnej budowie jest identyczny, jedyna różnica to jego prawa część, a dokładniej rura półosi. Na niej zamontowany jest pneumatyczny mechanizm dopinania półosi do mechanizmu różnicowego. Sam mechanizm zajmuje trochę miejsca ale na szczęście jest na niego miejsce. Wszystkie łapy i mocowania mostu są identyczne, półosie i uszczelniacze pasują z J9.
Żeby nie było tak łatwo, trzeba założyć sterowanie przedniego mostu. Akurat udało mi się zdobyć oryginalne zaworki, dołożyłem tylko przełącznik i przekaźnik dwustykowy. Jako, że układ jest pneumatyczny, potrzebuje podciśnienia. Nie szukałem oryginalnego zbiornika bo ten jest zamontowany w przednim nadkolu i raczej małe szanse zdobyć takowy w dobrym stanie. Z pomocą przyszedł zbiornik z jakiegoś dełu za całe 40pln. Jest plastikowy i rdza mu nie groźna, jednak mimo wszystko trafił zaraz obok serwa hamulców.
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Tutaj zbiornik podciśnienia.
przy okazji, ktoś wie czemu zdjęcia wklejają się w taki sposób? Nie widzę, żeby była gdzieś funkcja obracania.- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Biała KDJ95 by Rolin
wygląda bardzo obiecująco! ciekawe co @Rokfor na to
wygląda to na stosunkowo nie drogą opcję dla remontu ori reduktora czy mostu który komuś "zwybuchł" lub nie rokuje
pewnie można by zapiąć przednią półoś na stałe - i bez zabawy z podciśnieniem dopinać przód tylko na reduktorze (licząc się z tym że most ciągle pracuje - jak w autach ze stale zapiętymi sprzęgiełkami )
i pewnie można się przyzwyczaić do jeżdżenia j9 jako tylno napędówką w większości sytuacji
tundry mają 300 kucy a na tylnej osi w większości powietrze
wygląda to na stosunkowo nie drogą opcję dla remontu ori reduktora czy mostu który komuś "zwybuchł" lub nie rokuje
pewnie można by zapiąć przednią półoś na stałe - i bez zabawy z podciśnieniem dopinać przód tylko na reduktorze (licząc się z tym że most ciągle pracuje - jak w autach ze stale zapiętymi sprzęgiełkami )
i pewnie można się przyzwyczaić do jeżdżenia j9 jako tylno napędówką w większości sytuacji
tundry mają 300 kucy a na tylnej osi w większości powietrze
Re: Biała KDJ95 by Rolin
jako dawcy części most i reduktor z hiluxa czy 4R jak najbardziej się nadają. Jeśli ktoś nie chce zbytnio kombinować, to do mostu z ADD wystarczy zrobić prostą mechaniczną blokadę, która będzie trzymać przesuwkę na stałe i tyle. W razie wybuchy satelit lub utraty zębów można przełożyć sam środek, ale to się już wiąże z regulacją całego mostu a to już nie każdy (nawet mechanik) ogarnie. Co do reduktora, to część elementów jest na pewno wspólna, chociażby obudowa, która podobno też potrafi spuchnąć. Przypuszczam, że łańcuch i koła zębate można by podmienić a jest duża szansa, że będą one w niezłym stanie jeśli dawca większość czasu jeździł 2WD. Domyślam się, że elementy mechanizmu redukującego też są takie same. Jedyne czego na pewno nie znajdziemy w reduktorze z hila to mechanizm róźnicowy, którego tam po prostu nie ma.
wrażenia z jazdy z napędem tylko na tył? Bez zastrzeżeń, na suchym wszystko ok, na mokrym i śliskim zawsze można zapiąć 4x4, a na oponach AT i tak trzeba uważać.
a i może nie ma 300 koni, ale kapcia też można przypalić
wrażenia z jazdy z napędem tylko na tył? Bez zastrzeżeń, na suchym wszystko ok, na mokrym i śliskim zawsze można zapiąć 4x4, a na oponach AT i tak trzeba uważać.
a i może nie ma 300 koni, ale kapcia też można przypalić
Re: Biała KDJ95 by Rolin
znalazłem w końcu trochę czasu i wystrugałem sobie osłony pod zbiornik paliwa i reduktor. Na razie tyle bo czasu nie starczyło na resztę.
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Fajnie wyszły Ci te osłony .
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Sam robiłeś od zera?
Re: Biała KDJ95 by Rolin
tak, wszystko od zera. Mierzenia więcej jak roboty ale satysfakcja jednak pozostaje.
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Nieźle! Gratki
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Biała KDJ95 by Rolin
sknera! zrobić więcej mógł
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Pokażesz jak wygląda osłona pod reduktor?
Re: Biała KDJ95 by Rolin
Ta pod reduktor jeszcze nie założona.
A tu jeszcze jedno zdjęcie osłony zbiornika.