


W trakcie pracy zostało wykonanych trochę przeróbek, najważniejszą to chyba odpinany przód i możliwość jazdy z napędem tylko na tył. Co i dlaczego to trochę później bo i tak nie wiem czy ktoś to w ogóle przeczyta

Moderator: luk4s7
A ja chciałem Toyotę właśnie po to, by mieć na stałe 2 osie... Toś mnie zaintrygował. Spalanie czy inne powody?Rolin pisze:W trakcie pracy zostało wykonanych trochę przeróbek, najważniejszą to chyba odpinany przód i możliwość jazdy z napędem tylko na tył. Co i dlaczego to trochę później bo i tak nie wiem czy ktoś to w ogóle przeczyta
Używasz Toyoty jako weekendowego klasyka w bezdeszczowe dni?jednak z uwagi na pogodę pewnie nie będzie to prędko.
Nie, chodzi bardziej o bezpieczeństwoTomek92 pisze: ↑11 gru 2020, 10:54Używasz Toyoty jako weekendowego klasyka w bezdeszczowe dni?jednak z uwagi na pogodę pewnie nie będzie to prędko.
Co do foteli, to te oryginalne Toyoty faktycznie są bez szału - nie najlepiej trzymają w zakrętach, a po dłuższej podróży zwykle bolą mnie plecy (choć jest szansa, że to wynik poniższego).
![]()
Tak słyszałem, aczkolwiek napęd w tej chwili jest taki jak w Hiluxie. Instrukcja użytkowania co prawda mówi, że pozycja H4 (napęd na 4 koła do jazdy szybkiej) powinna być używana na mokrej/śliskiej nawierzchni, jednak nie ma tam jednoznacznej wzmianki odradzającej używanie H4 na suchej nawierzchni.sebastian44 pisze: ↑11 gru 2020, 13:44Pamietaj że przy Twojej konfiguracji jak wyjedziesz na suchy asfalt powinienes rozpiąć napęd 4x4 żeby nic nie uszkodzić.
To jest napęd Part Time. NIe można go używać na suchej nawierzchni asfaltowej, na mokrej też bym unikał jeżeli nie ma takiej potrzeby. W instrukcji mogą być różne rzeczy napisane ale fakt jest taki że masz na sztywno spięte mosty i na przykład przy manewrowaniu na parkingu 4WD generujesz ogromne naprężenia w układzie- to bedzie czuć na kierownicy. Pewnie można tak jezdzić jakiś czas ale na krótką metę.Rolin pisze: ↑12 gru 2020, 23:49Tak słyszałem, aczkolwiek napęd w tej chwili jest taki jak w Hiluxie. Instrukcja użytkowania co prawda mówi, że pozycja H4 (napęd na 4 koła do jazdy szybkiej) powinna być używana na mokrej/śliskiej nawierzchni, jednak nie ma tam jednoznacznej wzmianki odradzającej używanie H4 na suchej nawierzchni.sebastian44 pisze: ↑11 gru 2020, 13:44Pamietaj że przy Twojej konfiguracji jak wyjedziesz na suchy asfalt powinienes rozpiąć napęd 4x4 żeby nic nie uszkodzić.
Wszystko się zgadza, bez mechanizmu różnicowego w reduktorze napędy są spięte na sztywno i tyle. Wiadomo jak się może skończyć jazda po suchym z zapiętym przodem. Ciekawi mnie tylko, że instrukcja obsługi nie mówi o tym wyraźnie. A jak wiadomo, jak coś nie jest zabronione to...coś się sypiesebastian44 pisze: ↑14 gru 2020, 08:18To jest napęd Part Time. NIe można go używać na suchej nawierzchni asfaltowej, na mokrej też bym unikał jeżeli nie ma takiej potrzeby. W instrukcji mogą być różne rzeczy napisane ale fakt jest taki że masz na sztywno spięte mosty i na przykład przy manewrowaniu na parkingu 4WD generujesz ogromne naprężenia w układzie- to bedzie czuć na kierownicy. Pewnie można tak jezdzić jakiś czas ale na krótką metę.Rolin pisze: ↑12 gru 2020, 23:49Tak słyszałem, aczkolwiek napęd w tej chwili jest taki jak w Hiluxie. Instrukcja użytkowania co prawda mówi, że pozycja H4 (napęd na 4 koła do jazdy szybkiej) powinna być używana na mokrej/śliskiej nawierzchni, jednak nie ma tam jednoznacznej wzmianki odradzającej używanie H4 na suchej nawierzchni.sebastian44 pisze: ↑11 gru 2020, 13:44Pamietaj że przy Twojej konfiguracji jak wyjedziesz na suchy asfalt powinienes rozpiąć napęd 4x4 żeby nic nie uszkodzić.
Także wiesz, zrobiłeś przeróbkę w swoim aucie wiec musisz dostosować jego użytkowanie do nowych warunków.