Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

fotofeil
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2020, 12:15

Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: fotofeil »

Cześć wszystkim fanom toyoty :)
Wiele lat posiadałem różne auta terenowe marki Suzuki, ale od października jestem właścicielem Toyoty 4runner
Zmiana była potrzebna bo chciałem większa auto ma wycieczki i wyprawy, Toyoty mi się podobały od zawszę więc kupiłem

Auto jest po wielu modyfikacjach o których opowiadam w filmie z cyklu #HistoriaJednegoAuta

W skrócie

Toyota 4runner IIg
silnik 5vz-fe 3.4 v6
most tył 4runner plus blokada
post przód lj70 plus blokada ( póki co elektryczna )
amortyzatory profender
wyciągarką hydrauliczna hummer h1
stalowe zderzaki i progi
kokpit z 4r IIIg
komputer podkładowy
koła AT 33" Crocodila
hamulce tarczowe tył


Film o mojej toyocie , trochę długi bo dużo gadam :)
https://youtu.be/_R_wF16QFJE

Najbliższy plan
zastąpić elektryczne załączanie przedniej blokady na nadciśnienie
zmienić poszerzenia na gumowe albo plastikowe
mocowanie koła na tylni zderzaku
być może jakaś drobna zabudowa bagażnika
fotel kierowcy pójdzie na pasażera a na kierowcy wejdzie recaro ortho
radio :) może jakieś 2din
Załączniki
86969610_2770058199743692_5766282324056473600_n.jpg
86969610_2770058199743692_5766282324056473600_n.jpg (79,54 KiB) Przejrzano 3694 razy
82405419_1232178880305077_6999738296574148608_n.jpg
82405419_1232178880305077_6999738296574148608_n.jpg (61,25 KiB) Przejrzano 3694 razy

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: bartekbp01 »

Zacny wehikuł.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: aadamuss »

Co to recarco ortho radio ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: oradek »

Jeśli mogę coś wtrącić to mam pytanie - dlaczego chcesz zmienić lepszą blokadę na gorszą?

O.Radek lj73 2LT-II


fotofeil
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2020, 12:15

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: fotofeil »

aadamuss pisze:
13 kwie 2020, 01:53
Co to recarco ortho radio ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Radio to radio
A recaro ortho to fotel ;)

fotofeil
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2020, 12:15

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: fotofeil »

oradek pisze:
13 kwie 2020, 03:47
Jeśli mogę coś wtrącić to mam pytanie - dlaczego chcesz zmienić lepszą blokadę na gorszą?

O.Radek lj73 2LT-II
Elektryka nigdy nie jest lepsza od mechaniki bo jest masa rzeczy które mogą się popsuć.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: Jake »

fotofeil pisze:
13 kwie 2020, 08:48
aadamuss pisze:
13 kwie 2020, 01:53
Co to recarco ortho radio ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Radio to radio
A recaro ortho to fotel ;)
Na moje oko to był sarkazm klegi aadamuss ze wzgledu na brak intepunkcji w poscie xD

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: oradek »

Każdego dnia się czegoś nowego uczę.
Ze tak zacytuję klasyka.

Mi się wydawało, że mniej awaryjna jest elektryczna blokada bo właśnie ma stanowczo mniej części, które mogą się popsuć. Nie ma kompresora z całą instalacją elektryczną, włącznikiem, zasilaniem, przekaźnikami, nie ma linii powietrza, która może się uszkodzić lub rozszczelnić, nie ma uszczelek, które mogą przepuszczać.

Przyznam szczerze, że się nie znam.

Podsumowując, to się cieszę, że wybrałem o połowę tańsze pneumatyczne blokady ARB, zamiast elektrycznych (yukon czy Elocker Harrop Eaton), skoro są lepsze od elektrycznych.

Aha i gdybyś miał wyrzucać ten elektryczny szmelc, to ja go przygarnę :)

https://youtu.be/3EZZvjreBlQ

O.Radek lj73 2LT-II




Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: Jake »

@oradek: Mysle ze tutaj chodzi o pozostawienie fabryczej blokady tylko usuniecie elektronicznego silniczka i wstawienie pneumatycznego siłownika załączającego. Były juz takie pomysly realizowane. Temu pierwszemu zwykle zanurzanie w błotnistej wodzie nie robi dobrze, szczegolnie jak po latach uszczelnienie juz nie jest 100% idealne.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: oradek »

@Jake
Nie wiedziałem, że jakieś lj7 miały z przodu fabryczne blokady. Czyli jednak dobrze, że się ciągle uczę :)

O.Radek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: Jake »

Ja tez nie wiedziałem ;P To bylo przypuszczenie, ale jak rozumiem - błedne ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: Rokfor32 »

Wersje LD nie miały. Ale główka z J8 pasuje :wink:

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: oradek »

Odnosząc się do głównego wątku - na podstawie własnych błędów, radził bym Ci najpierw pojeździć tym autem dłużej, zanim włożysz w nie drugie tyle ile jest warte na kolejne modyfikacje (lub więcej).

Zobacz, czy to auto pasuje Ci naprawdę i spełnia wymagania. To jest 4Runner... To nie jest "to samo co land cruiser tylko tańsze".

Auto już jest mocno zmotane co może generować problemy, zwłaszcza gdy trzeba będzie dobrać elementy na łączeniu oryginału z modyfikacjami a tych łączeń masz w swoim aucie już dużo.



O.Radek lj73 2LT-II


fotofeil
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2020, 12:15

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: fotofeil »

Mi się wydawało, że mniej awaryjna jest elektryczna blokada bo właśnie ma stanowczo mniej części, które mogą się popsuć. Nie ma kompresora z całą instalacją elektryczną, włącznikiem, zasilaniem, przekaźnikami, nie ma linii powietrza, która może się uszkodzić lub rozszczelnić, nie ma uszczelek, które mogą przepuszczać.



jedyny prąd jaki mam teraz to plus i minus reszta jest sterowana powietrzem.

wszystko jest na ori blokadach toyotowych , z tym że tylnia została zamieniona z podciśnienia na nadciśnienie a przednia póki co jest z elektrycznym silnikiem którego chcę się pozbyć. Szukam póki co rozwiązania bo o tyle co do załącznia z boku główki nie ma problemu a tyle od przodu ciężko znależć jakiś siłownik który zrobi określony ruch do załączania blokady. Ewentualnie linka

fotofeil
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2020, 12:15

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

Post autor: fotofeil »

Jake pisze:
13 kwie 2020, 17:21
@oradek: Mysle ze tutaj chodzi o pozostawienie fabryczej blokady tylko usuniecie elektronicznego silniczka i wstawienie pneumatycznego siłownika załączającego. Były juz takie pomysly realizowane. Temu pierwszemu zwykle zanurzanie w błotnistej wodzie nie robi dobrze, szczegolnie jak po latach uszczelnienie juz nie jest 100% idealne.
Otóż to, tylnia blokada jest już na zestawie od ORE z przednią szukam pomysłu :)

ODPOWIEDZ