HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Pluto
Posty: 4
Rejestracja: 17 sty 2020, 06:17

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Pluto »

Mam pytanko odnośnie tłoków. Gdzie kupiłeś do swojej? Skąd najlepiej zamówić? Potrzebuje tłoka, panewki i pierscienie nominał do hdj80 4,2 td 24v.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Pluto pisze:Mam pytanko odnośnie tłoków. Gdzie kupiłeś do swojej? Skąd najlepiej zamówić? Potrzebuje tłoka, panewki i pierscienie nominał do hdj80 4,2 td 24v.
Napisałem priv.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Koledzy, zacząłem regenerację tego pechowego mostu. Na pierwszy ogień poszły kule i zwrotnice. Pytanko ile daje się smaru do zwrotnic? Tak żeby nie było za dużo lub za mało. Obrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: PblO »

Porcelanę wstawiłeś? :D
Powinny być wypełnione w około 3/4 smarem

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Koledzy gdzie w osiemdziesiątce są odpływy z szyberdachu? Gdzie odprowadzana jest woda i ile jest kanałów 2 czy 4?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Nikt nic o szyber dachu? ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

W przednich rogach szyberdachu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

W tylnych też - są cztery wyprowadzenia z kasety.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Ok, o to mi chodziło, a gdzie są wyloty bo mi się leje do środka że słupka przedniego?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

Rurki idą do progu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Z przodu nie pamiętam - chyba do progu - a w progu powinien być drożny otworek odpływowy (przy zgrzewie na dole). Z tyłu są wyprowadzone na zewnątrz, z kieszeni w nadkolach.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Ok serdeczne dzięki, muszę się nad tym po doktoryzować bo mnie czasem zalewa

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Mam problem z hamulcami.
Mianowicie wymieniłem tylne przewody giętkie i stalowe na moście bo stare skorodowały oraz zregenerowałem jeden zacisk. Do tego nowe tarcze klocki szczęki. Teraz mam problem z odopwietrzeniem układu. Wczoraj był problem bo po odpowietrzeniu pedały był twardy a po odpuszczeniu i ponownym naciśnięciu wpada w podłogę.
Próbowałem odpowietrzać "normalnie" oraz krzyżowo. Efekt cały czas taki sam.
Jest to wersja bez ABS z korektorem. Nie udało mi się odkręcić odpowietrznika na korektorze ale zakładam ze przy przelaniu prawie dwóch litrów płynu pewnie by się odpowietrzył.(a może się mylę?)
Obstawialem ze może pompa hamulcowa padła (w zbiorniczku sporo czarnej mazi), więc dzisiaj wyszła z auta i zrobiłem regenerację. Uszczelki były dość wytarte natomiast sama powierzchnia cylindra nie nosiła śladów zużycia. Po zamontowaniu i odpowietrzeniu efekt ten sam.
Zastanawiam się jeszcze czy nie jest coś pokombinowane z samymi przewodami, choć to nie powinno mieć wpływu na obecną sytuację bo do tej pory działało i hamowało.
Jeden przewód z pompy idzie na trójnik i z niego do mostu przedniego i do korektora, drugi zaś idzie z pompy bezpośrednio na korektor drugim wejściem. Z korektora zaś wychodzi tylko jeden przewód na tylny most gzdie jest trójnik na dwa zaciski.
CZY TAK POWINNO BYĆ?
Nie ma wycieków i a po tym jak pedał wejdzie w podłogę nie pojawia się powietrze w zaciskach
POMOCY.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Korektor po to ma odpowietrznik - żeby go użyć :wink:

Nie odpowietrzy się sam - bo to nie jest pojedynczy obwód. Jak sam zauważyłeś - idą tam rurki i od przedniego obwodu - i tylnego. Odpowietrznik służy do odpowietrzenia obwodu przedniego - czyli obwodu sterującego praca korektora. Obwód tylny nie wymaga odpowietrzania w tym miejscu - odpowietrza się przez zaciski hamulcowe.

Odpowietrzanie hampli ZACZYNA SIĘ właśnie od odpowietrzenia korektora :wink:

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Ok, czyli czeka mnie walka z indukcją. A jak z tymi rurkami, prawidłowo są podłączone?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ