HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Moderator: luk4s7
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Mam pytanko odnośnie tłoków. Gdzie kupiłeś do swojej? Skąd najlepiej zamówić? Potrzebuje tłoka, panewki i pierscienie nominał do hdj80 4,2 td 24v.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Napisałem priv.Pluto pisze:Mam pytanko odnośnie tłoków. Gdzie kupiłeś do swojej? Skąd najlepiej zamówić? Potrzebuje tłoka, panewki i pierscienie nominał do hdj80 4,2 td 24v.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Koledzy, zacząłem regenerację tego pechowego mostu. Na pierwszy ogień poszły kule i zwrotnice. Pytanko ile daje się smaru do zwrotnic? Tak żeby nie było za dużo lub za mało.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Porcelanę wstawiłeś?
Powinny być wypełnione w około 3/4 smarem
Powinny być wypełnione w około 3/4 smarem
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Koledzy gdzie w osiemdziesiątce są odpływy z szyberdachu? Gdzie odprowadzana jest woda i ile jest kanałów 2 czy 4?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Nikt nic o szyber dachu?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
W przednich rogach szyberdachu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
W tylnych też - są cztery wyprowadzenia z kasety.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Ok, o to mi chodziło, a gdzie są wyloty bo mi się leje do środka że słupka przedniego?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Rurki idą do progu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Z przodu nie pamiętam - chyba do progu - a w progu powinien być drożny otworek odpływowy (przy zgrzewie na dole). Z tyłu są wyprowadzone na zewnątrz, z kieszeni w nadkolach.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Ok serdeczne dzięki, muszę się nad tym po doktoryzować bo mnie czasem zalewa
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Mam problem z hamulcami.
Mianowicie wymieniłem tylne przewody giętkie i stalowe na moście bo stare skorodowały oraz zregenerowałem jeden zacisk. Do tego nowe tarcze klocki szczęki. Teraz mam problem z odopwietrzeniem układu. Wczoraj był problem bo po odpowietrzeniu pedały był twardy a po odpuszczeniu i ponownym naciśnięciu wpada w podłogę.
Próbowałem odpowietrzać "normalnie" oraz krzyżowo. Efekt cały czas taki sam.
Jest to wersja bez ABS z korektorem. Nie udało mi się odkręcić odpowietrznika na korektorze ale zakładam ze przy przelaniu prawie dwóch litrów płynu pewnie by się odpowietrzył.(a może się mylę?)
Obstawialem ze może pompa hamulcowa padła (w zbiorniczku sporo czarnej mazi), więc dzisiaj wyszła z auta i zrobiłem regenerację. Uszczelki były dość wytarte natomiast sama powierzchnia cylindra nie nosiła śladów zużycia. Po zamontowaniu i odpowietrzeniu efekt ten sam.
Zastanawiam się jeszcze czy nie jest coś pokombinowane z samymi przewodami, choć to nie powinno mieć wpływu na obecną sytuację bo do tej pory działało i hamowało.
Jeden przewód z pompy idzie na trójnik i z niego do mostu przedniego i do korektora, drugi zaś idzie z pompy bezpośrednio na korektor drugim wejściem. Z korektora zaś wychodzi tylko jeden przewód na tylny most gzdie jest trójnik na dwa zaciski.
CZY TAK POWINNO BYĆ?
Nie ma wycieków i a po tym jak pedał wejdzie w podłogę nie pojawia się powietrze w zaciskach
POMOCY.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mianowicie wymieniłem tylne przewody giętkie i stalowe na moście bo stare skorodowały oraz zregenerowałem jeden zacisk. Do tego nowe tarcze klocki szczęki. Teraz mam problem z odopwietrzeniem układu. Wczoraj był problem bo po odpowietrzeniu pedały był twardy a po odpuszczeniu i ponownym naciśnięciu wpada w podłogę.
Próbowałem odpowietrzać "normalnie" oraz krzyżowo. Efekt cały czas taki sam.
Jest to wersja bez ABS z korektorem. Nie udało mi się odkręcić odpowietrznika na korektorze ale zakładam ze przy przelaniu prawie dwóch litrów płynu pewnie by się odpowietrzył.(a może się mylę?)
Obstawialem ze może pompa hamulcowa padła (w zbiorniczku sporo czarnej mazi), więc dzisiaj wyszła z auta i zrobiłem regenerację. Uszczelki były dość wytarte natomiast sama powierzchnia cylindra nie nosiła śladów zużycia. Po zamontowaniu i odpowietrzeniu efekt ten sam.
Zastanawiam się jeszcze czy nie jest coś pokombinowane z samymi przewodami, choć to nie powinno mieć wpływu na obecną sytuację bo do tej pory działało i hamowało.
Jeden przewód z pompy idzie na trójnik i z niego do mostu przedniego i do korektora, drugi zaś idzie z pompy bezpośrednio na korektor drugim wejściem. Z korektora zaś wychodzi tylko jeden przewód na tylny most gzdie jest trójnik na dwa zaciski.
CZY TAK POWINNO BYĆ?
Nie ma wycieków i a po tym jak pedał wejdzie w podłogę nie pojawia się powietrze w zaciskach
POMOCY.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Korektor po to ma odpowietrznik - żeby go użyć
Nie odpowietrzy się sam - bo to nie jest pojedynczy obwód. Jak sam zauważyłeś - idą tam rurki i od przedniego obwodu - i tylnego. Odpowietrznik służy do odpowietrzenia obwodu przedniego - czyli obwodu sterującego praca korektora. Obwód tylny nie wymaga odpowietrzania w tym miejscu - odpowietrza się przez zaciski hamulcowe.
Odpowietrzanie hampli ZACZYNA SIĘ właśnie od odpowietrzenia korektora
Nie odpowietrzy się sam - bo to nie jest pojedynczy obwód. Jak sam zauważyłeś - idą tam rurki i od przedniego obwodu - i tylnego. Odpowietrznik służy do odpowietrzenia obwodu przedniego - czyli obwodu sterującego praca korektora. Obwód tylny nie wymaga odpowietrzania w tym miejscu - odpowietrza się przez zaciski hamulcowe.
Odpowietrzanie hampli ZACZYNA SIĘ właśnie od odpowietrzenia korektora
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Ok, czyli czeka mnie walka z indukcją. A jak z tymi rurkami, prawidłowo są podłączone?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka