Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: kylon »

Jutro jak nie zapomnę zrobię fotkę w nówce.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

kylon pisze:
20 kwie 2021, 15:58
Jutro jak nie zapomnę zrobię fotkę w nówce.
Było by ekstra. Dzięki.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: kylon »

Przypomnisz bo dziura mózgowa po Covidzie jakaś masakryczna. Twoje auto jeździ ;-) i nawet płyn nie ubywa ;-)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: kylon »

Dźwigienka idealnie poziomo, równolegle do ramy.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

No więc udało się ustawić światła, po prostu, na chama przekręcając silniczki krokowe (ASO).

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

Jako że trzeba w końcu przełożyć iKmapera pomiędzy hiluxami, musiałem założyć jakieś belki na zabudowę.
Zabudowa RhinoCab jest bardzo fajna, ale system rynienek do belek jest mega prymitywny i kompatybilny dokładnie z niczym. Miały być domowej roboty adaptery do belel RhinoRackHD, ale po wydaniu kilkuset złotych (jak zawsze... zrobię sam to będzie taniej...) na profile, wiertła, gwintowniki do nierdzewki i inne pierdoły, uznałem że łatwiej i taniej (w sumie to już nie...) będzie po prostu kupić dwie uniwersalne listwy RhinoRack. Nóżki już u mnie zalegały w garażu więc wreszcie znalazłem do nich zastosowanie.
No więc tradycyjnie, za co lubię RhinoRack: w zestawie jest praktycznie wszystko co jest niezbędne do prawidłowego i szczelnego montażu listwy.
W pudle poza samym profilem mamy zestaw zaślepek, nitów, oraz czy mnie lekko zaskoczyli, glutowate naklejki do uszczelnienia nitowanych otworów. Nie musiałem dzięki temu smarować wszystkiego klejem szklarskim :) Dodatkowo same listwy są od spodu podklejone cieniutką gąbką, która stanowi pierwszą barierę dla wilgoci i brudu. W zestawie jest też mała tulejka ułatwiająca nitowanie w wycięciu korytka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

I niestety drobna kolizja przy montażu iKampera. Dedykowane uchwyty nie są kompatybilne z belkami RhinoRack HD- są po prostu zbyt grube i nie ma jak przepuścić śruby. Na szczęście adaptery mają na tyle prostą konstrukcję, że można je bez problemu roznitować (nity aluminiowe 7mm), dołożyć dystans z płaskownika nierdzewnego 50x25x10 (5mm w sumie też powinien dać radę) i skręcić ponownie do kupy przy pomocy śrub (akurat nie mam odpowiednich nitów).
Czekam na kuriera z nierdzewką...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

Przedłużki powiercone i poskręcane...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

W poszukiwaniu idealnego setupu...

Udało się poskładać graty do kupy. Namiot na pace na belkach HD, nad kabiną bagażnik dachowy z gratami.
Dojechała też markiza batwing od RhinoRack z adapterami na belki HD i... po założeniu albo nie można otworzyć namiotu, albo bocznych włazów zabudowy... ugh...
Zmusiło mnie do dalszej refleksi i optymalizacji. Wnioski na szybko:
- częściej wożę na aucie bagażnik niż pełny setup z namiotem.
- namiot iKamper ma lepszy profil aerodynamiczny od bagażnika
- zdecydowanie lepszym pomysłem jest zamiana ich miejscami.

Efekty: zamontowany z tyłu bagażnik pozostaje w cieniu strumienia przedniej szyby. Sam powoduje przez to o wiele mniejsze zawirowania. Realnie przełożyło się to na znaczny spadek hałasu podczas jazdy (w praktyce słyszę teraz głównie opony), poprawę dynamiki powyżej 120km/h oraz średnie spalanie- spadek o kolejny 1l/100km.
Muszę teraz ponownie założyć namiot nad kabiną aby zobaczyć ile on dołoży.

Biorąc pod uwagę że istotną częścią każdej wyprawy są długie i nudne przeloty po asfaltach, niskie spalanie i cisza we wnętrzu wydają się wystarczającymi argumentami za taką konfiguracją.

Obrazek

Jako bazę pod namiot poleciały belki Vortex od RhinoRack. Ponieważ montowane są w te same rynienki co backbone od platformy, sprawa była prosta.
Mają one fajną opcję szybkiego wypinania, przez co na upartego, można je demontować nawet z całym namiotem.
Nie mogę niestety nigdzie znaleźć informacji o ich maksymalnej nośności.
Największa zaleta- są mega ciche.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnia nowość- batwing. Ze względu na pickupa wybrałem wersję compact, czyli 2m. Jest to nadal kawał daszka dla całej rodziny, a z drugiej stronie da się go rozsądnie zamontować na pickupie.
Część tekstylna jest dość standardowa dla tego segmentu produktów i raczej dupy nie urywa- tkanina typu oxford, tanie taśmy. Dało by się to zrobić lepiej.
Co jest fajne u tego producenta to dodatki. Mamy tu pełno prefabrykowanych zatrzasków ułatwiających składanie i rozkładanie rolety. Nóżki są teleskopowe, jak w kijkach treckingowych, co gwarantuje szybką i dokładną regulację wysokości.
Do otwarcia zestawu mamy dodatkowy element plastikowy, montowany w systemie RhinoRack (dwie fasolki które możemy zamocować na dowolnej platformie lub belce), o który możemy łatwo zaczepić taśmę.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: rolkos »

Batwing fajny ale trzeba uważać przy rozkładaniu, u mnie 2 razy połamały się mocowania. Trzeba to zrobić dość szybko żeby nie wisiał nie napięty zbyt długo.
Polecam dokupić zapas i zawsze mieć odpowiednie narzędzia.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

Udało Ci się w RhinoRacku połamać czy jakimś innym?
W zestawie są od razu dwa zawiasy serwisowe. Ogólnie ten nylon wygląda dość solidnie i elastycznie. Wyjdzie w praniu :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: rolkos »

Tak w RhinoRack, raz na plaży rozwinąłem i zanim zdążyłem napiąć odpadły dwie poprzeczki.
Ogólnie trzeba bardzo uważać przy rozkładaniu.

Odrazu polecam kupić więcej zapasowych, producent nie bez powodu dodaje dwa zapasowe ;)
Ostatnio zmieniony 07 cze 2021, 08:21 przez rolkos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

Dzięki za info :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: rolkos »

Tylko ja mam ten większy więc tam dłuższe ramie.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar

Post autor: Templar »

Kolejne podejście do problemu "gdzie to przykręcić w Revo?".
Tradycyjnie na wypukłych powierzchniach nowego hiluxa brakuje punktu na głupi telefon czy gruszkę CB.
W końcu się przełamałem i poszedłem w doskonale znane akcesoria RAM mounts.
Założenie- nie robimy dziur w tapicerce- akcesoria muszą być montowane we wklikiwane adaptery lub przyklejane.
Sylikonowe przylepki odpadły bo po jednym sezonie rozpuszczały się pozostawiając syf na tapicerce.
Pierwsze podejście poszło w stronę adaptera Brodit (w kratce wentylacyjnej), na którym wisi juz Yanosik. Dodrukowałem płytkę adaptera i skręciłem wszystko do kupy. Niestety na dźwigni adapter nie wytrzymuje takiego obciążenia i się przesuwa.
Drugie podejście to to RAM® Flex Adhesive Ball Base, czyli kulka 1" z przyklejaną podstawą.
Obrazek

Okazało się to całkiem spoko do gruszki CB (z boku tunelu skrzyni biegów), gdzie mamy siłę ścinającą i niewielki obciążenie. Niestety taśma jest stosunkowo słaba i bez problemu można ją od tapicerki odkleić dłonią. Oczywiście to samo dzieje się kiedy powiesimy na niej telefon. Będę próbował kupić inny rodzaj taśmy przemysłowej 3M i przykleić to bardziej permanentnie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ