Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: kylon »

Zdaje się Plumie że Twoja rama nie do końca jest otwarta. Aby poprawnie ją wycynkować należało by ją roznitować, wycynkować a następnie zanitować. Jednym słowem jak rdza była pomiędzy warstwami na zakładkę tak jest tam dalej. W takim przypadku cynkowanie to placebo dla oczu kupującego i argument do zajebistości +10 wykonawcy ;-). Dlatego moim zdaniem lepiej jest użyć chemii i dobrych lakierów. Też nic nie wyjdzie i będzie dobrze.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: Rokfor32 »

Rama Pawła była rozłożona, piaskowana w środku, poskładana ponownie, i wtedy cynkowana.

Ale nie jest to dobra technologia. Powodów jest kilka, się nie będę rozpisywał. Ogólnie - to dobra technologia do elementów NOWYCH. Całkowicie nowych, bez powłoki lakierniczej. I bez rdzy w zakładkach blach.

Przed cynkowaniem elementy sa poddawane trawieniu - preparat nie jest w stanie ruszyć powłok lakierniczych, więc jak wewnątrz ramy zostanie lakier - to po włożeniu do ciekłego cynku się po prostu spali, a cynk - o ile pokryje - to ten spalony żużel, a nie blachę. Podobny jest problem z zakładkami - preparat trawiący wnika - ale nie ma szans go wypłukać i wysuszyć. Znowu więc w kąpieli cynkowej to wrze - tworząc w tych miejscach piankowatą strukturę z cynku, z której po czasie wypływa powoli resztka odczynnika trawiącego.

Na koniec - to się za cholerę nie chce dać pomalować. Trza by na dwa lata w pokrzywy ramę wsadzić, żeby uległa zmatowieniu, bo się po prostu lakiery nie trzymają tej powierzchni. Albo po cynkowaniu ponownie - już delikatnie - wypiaskować całość, żeby zszorstkować powierzchnię.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: kylon »

I nitowana ponownie na gorąco? Jeśli tak to ok. Zgadzam się z całą resztą.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: Rokfor32 »

Nie. Ponownie została już zespawana wzdłuż, podobnie jak ramy nowszych modeli. W tym przypadku to było już na tyle mocno zmodyfikowana konstrukcja (Pawłowa jest na sprężynie na obu osiach), że nie było już sensu bawienie się w nitowanie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: kylon »

No to nie polecajmy tego sposobu posiadaczom J4 i J6 bo sobie tylko zniszczą ramy.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: Rokfor32 »

Z tym "zniszczeniem" to przesadzasz - taka metoda to po prostu inna metoda połączenia profili ramy. Oczywiście że wymaga też wprawy i doświadczenia, żeby ramy nie pokrzywić, i oczywiście że nie jest to metoda do renowacji zabytków na oryginał. Te trzeba nitować na gorąco, i nie ma o czym dyskutować.

Niemniej, tu piszemy o wadach cynkowania ogniowego - i moim zdaniem w przypadku ramy nitowanej ma to sens jedynie w opcji CAŁKOWITEGO rozłożenia na kawałki, i porządnego wyczyszczenia. nie tylko profile wzdłużne - wszystko co jest tam nitowane. A i tak pozostają wady tej technologii, w postaci pozalewania otworów i gwintów, plus wspomniane wyżej problemy z lakierowaniem.

Natomiast bez rozkładania ramy na kawałki, czy w przypadku ram spawanych - cynkowanie będzie po prostu pozalewaniem korozji wewnątrz profili.

Wojtas01
Posty: 45
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:08
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: Wojtas01 »

Małymi kroczkami acz nieustępliwie, odbudowa posuwa się naprzód:)
Zdrówka w Nowym Roku!
Załączniki
toy.jpg
toy.jpg (34,42 KiB) Przejrzano 2712 razy

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: aadamuss »

Pytanie mam przy okazji - czy można jakoś zrobić nity w domowych warunkach ? Średnica łba około 2-3 cm bardziej do dekoracji niż do łączenia. Może sa jakieś atrapy?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: kylon »

Atrapy to sobie uspawaj. Wkładasz nita a z drugiej strony go spawasz. Pamiętaj tylko że to prowizorka i raczej nic nie trzyma.

Wojtas01
Posty: 45
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:08
Kontakt:

Re: Land Cruiser HJ61 z Finlandii

Post autor: Wojtas01 »

To jeszcze pytanie:
Czy do tego auta da radę dołożyć klimatyzację z innego modelu czy musi byc dedykowana do J6, albo tym bardziej do silnika 2H/12HT?
Czy ktoś może opisać wszystkie przewody do i z zbiornika paliwa?
Jakie metalowe opaski zaciskowe do przewodów paliwowych polecacie?
Załączniki
IMG_20210102_185458.jpg
IMG_20210102_185458.jpg (26,66 KiB) Przejrzano 2678 razy

ODPOWIEDZ