LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Moderator: luk4s7
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
walek rozrzadu i wal korbowy sa na znakach, wiec jak przestawic kolo pompy tez na znak, skoro jak nim krece to kreci sie tez wal korbowy?
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Wybaczcie moja niewiedze ale nigdy nie mialem doczynienia z rozrzadem na kolach zebatych i niespodziewalem sie takiej niemilej niespodzianki
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Jak zdejmiesz jedno koło to musisz ustawić wszystkie i tak powinno się to robić.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8425
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Przekręć wał o 360. Wówczas koło od pompy przekręci się o 180 - i wszystkie trzy będą na znakach.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8425
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Przy takim kręceniu (z nieruchomym wałkiem rozrządu) trzeba to robić delikatnie, bo tłoki spotkają sie z zaworami (jak wałek stoi to któreś zawory muszą być uchylone, i tłok się z nimi spotka). Po prostu przechodząc przez zwrotne położenie trzeba przez chwilę kręcić obydwoma wałkami - a potem ten rozrządu cofnąć na znaki.
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
I zastanawiaj się dalej kto co przestawił i po co A może szlifierką zrób nowy rowek, zmień ilość zębów na pasku. Rzeźb dalej Młody jesteś. Dasz radę. Przecież jak coś pierdyknie to wyjmiesz kosza z kołami kolejne. A potem kolejne, kolejne, kolejne ........ Może warto uczyć młodego człowieka jak powinno to być właściwie zrobione. Od razu niech zobaczy czy zaraz mu się nie rozsypie potrójne koło bo już tam ktoś rzeźbił.
Jakiego koloru jest silikon od dekla kół? Szary czy inny?
Jakiego koloru jest silikon od dekla kół? Szary czy inny?
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Wydaje mi sie ze szary ale pewnosci nie mam, musialbym sprawdzic.
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8425
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Nie wiem, czy się dobrze rozumiemy.
Rozrządu zębatego nie tykasz - on jest dobrze ustawiony, ino przekręcony względem wałka rozrządu o jeden obrót wału korbowego. Myślałem, że to jest oczywiste - ale dla pewności napiszę: w silniku spalinowym przełożenie między wałem korbowym, a pompą i wałkiem rozrządu jest równiutkie 2:1. Koło od pompy jest połączone na stałe z wałem korbowym z przełożeniem 2:1 - więc jak zrobisz teraz jeden obrót wałem (przy zdjętym pasku rozrządu) - to znaki ustawią się wszystkie trzy prawidłowo - i tak jak ma być dla ori pompy.
Zapomniałem już, że Ty tam miałeś zapodaną nieseryjną pompę (plus to co pisałem wyżej o przekręconym wałku pompy dla 1KZ) - temu żeby silnik odpalił ktoś ustawił wałek rozrządu względem koła pompy przekręcone o 180.
Jeżeli nadal nie łapiesz - to po prostu ustaw wszystko na znakach, bez wnikania czemu tak I będzie dobrze
Rozrządu zębatego nie tykasz - on jest dobrze ustawiony, ino przekręcony względem wałka rozrządu o jeden obrót wału korbowego. Myślałem, że to jest oczywiste - ale dla pewności napiszę: w silniku spalinowym przełożenie między wałem korbowym, a pompą i wałkiem rozrządu jest równiutkie 2:1. Koło od pompy jest połączone na stałe z wałem korbowym z przełożeniem 2:1 - więc jak zrobisz teraz jeden obrót wałem (przy zdjętym pasku rozrządu) - to znaki ustawią się wszystkie trzy prawidłowo - i tak jak ma być dla ori pompy.
Zapomniałem już, że Ty tam miałeś zapodaną nieseryjną pompę (plus to co pisałem wyżej o przekręconym wałku pompy dla 1KZ) - temu żeby silnik odpalił ktoś ustawił wałek rozrządu względem koła pompy przekręcone o 180.
Jeżeli nadal nie łapiesz - to po prostu ustaw wszystko na znakach, bez wnikania czemu tak I będzie dobrze
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8425
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Chyba zrobię zaraz zdjęcie wałka pompy i krzywki, bo wygląda że nie łapiecie, o co z tym "przekręceniem" chodzi
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Hahaha, zrozumialem o co chodzi juz z pierwsza Twoja wypowiedzia teraz woadomo czemu nie odpalala na pompie 2,4 skoro ona tez byla normalna nie kombinowana...
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Dobrze że napisałeś o zaworach i drugiej ręce bo zaraz było by pytanie o nowe zawory . Paweł - pamiętaj też o trzeciej nodze co by sobie pomóc
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8425
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Tak to wygląda we wnętrzu pompy
Da się tak - bo sprzęgiełko łączące wałek napędowy i krzywkę jest symetryczne, więc wałek da się zapodać tak jak na zdjęciu - albo obrócony o 180st.
A ustawienie (lub przekręcenie), o którym piszę - to ustawienie względem siebie wpustu na końcówce wałka (zaznaczony strzałką) i zabieraka na sekcji tłoczącej, zaznaczone kółkiem
Typowe ustawienie większości pomp jest takie jak na zdjęciu - wpust i zabierak po tej samej stronie. Ale w 1KZ jest to w pompie odwrócone. Da się tak - bo sprzęgiełko łączące wałek napędowy i krzywkę jest symetryczne, więc wałek da się zapodać tak jak na zdjęciu - albo obrócony o 180st.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Silikon szary, wiec raczej nikt kół nie ruszał. Ustawiłem dzis silnik na znakach, sprwadzilem krecac wałem brak kolizji z popychaczami pompa od 3.0 założona, więc czekam teraz na turbo ktore sie weryfikuje i odpalamy pasek niestety mi o jeden ząbek uciekł, ale juz nie chciało mi sie ściągać napinacza
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Pasek na pasku to tylko pomagajka. Wiele pasków go nie ma.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Wiem, ale wizualnie troche kuje
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka