Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
: 01 lip 2020, 07:44
Jeżeli mapę masz od zera - to powinieneś mieć dane co do zakresu kąta wyprzedzenia.
Może też być, że przy sprężarce zwyczajnie paliwo nie wytrzymuje, i faktycznie zaczyna wchodzić w spalanie stukowe - co skutkuje wycofaniem kąta zapłonu.
Szkoda, że nie ma jak ściągnąć nastaw z ori kompów denso z tych lat. Było by znacznie łatwiej jedynie zmodyfikować takiego gotowca, niż tworzyć mapy od zera ...
Na marginesie - jak bys się chciał pobawić - to mam na półce ecu od supry mk3, z silnikiem 7M-GTE A/T. Przy 5VZ by on wymagał zmajstrowania spec koła impulsowego do zapłonu, mocniejszych wtryskiwaczy, przepływomierza Karmana i powrotu do dwubiegunowych cewek - ale był by wtedy komp z fabrycznym zmapowaniem pod doładowanie, i pozwalający na wysokie obroty silnika.
Wracając do mulenia automatu - wynika ono ze sprawności (ograniczonej) sprzęgła hydrokinetycznego. Zakres wysokiej sprawności jest dosyć wąski - stąd dążenie producentów do budowy automatów z coraz większą liczbą przełożeń - żeby obroty utrzymać właśnie w tym wąskim zakresie. Przy skrzyni czterobiegowej siłą rzeczy jakaś część obrotów silnika musi wypadać z tego zakresu - i widać to szczególnie przy dynamicznej jeździe. tak że - manualna skrzynia też by sporo dała Fajnie to było widać jak robiłem swap do 2JZ-GE - dwa J7, jedna z manualna skrzynią, druga automat. Fakt, ta z automatem cięższa - bo to była J78 - ale nie aż tak bardzo, bo to zupełna seria. I - na manualu to jest rakieta, z automatem - ewidentnie ociężałe auto. Po prostu - automat próbuje trzymać niższe obroty, niż silnik ma górkę momentu. A z kolei ja się go zmusi, żeby obroty rosły - to sprawność konwertera maleje ...
Twoje auto bym widział w konfiguracji z manualna skrzynką - plus dopasowanie przełożeń w mostach do charakterystyki silnika i stylu jazdy. Najfajniej - na skrzyni R154 ze supry.
Może też być, że przy sprężarce zwyczajnie paliwo nie wytrzymuje, i faktycznie zaczyna wchodzić w spalanie stukowe - co skutkuje wycofaniem kąta zapłonu.
Szkoda, że nie ma jak ściągnąć nastaw z ori kompów denso z tych lat. Było by znacznie łatwiej jedynie zmodyfikować takiego gotowca, niż tworzyć mapy od zera ...
Na marginesie - jak bys się chciał pobawić - to mam na półce ecu od supry mk3, z silnikiem 7M-GTE A/T. Przy 5VZ by on wymagał zmajstrowania spec koła impulsowego do zapłonu, mocniejszych wtryskiwaczy, przepływomierza Karmana i powrotu do dwubiegunowych cewek - ale był by wtedy komp z fabrycznym zmapowaniem pod doładowanie, i pozwalający na wysokie obroty silnika.
Wracając do mulenia automatu - wynika ono ze sprawności (ograniczonej) sprzęgła hydrokinetycznego. Zakres wysokiej sprawności jest dosyć wąski - stąd dążenie producentów do budowy automatów z coraz większą liczbą przełożeń - żeby obroty utrzymać właśnie w tym wąskim zakresie. Przy skrzyni czterobiegowej siłą rzeczy jakaś część obrotów silnika musi wypadać z tego zakresu - i widać to szczególnie przy dynamicznej jeździe. tak że - manualna skrzynia też by sporo dała Fajnie to było widać jak robiłem swap do 2JZ-GE - dwa J7, jedna z manualna skrzynią, druga automat. Fakt, ta z automatem cięższa - bo to była J78 - ale nie aż tak bardzo, bo to zupełna seria. I - na manualu to jest rakieta, z automatem - ewidentnie ociężałe auto. Po prostu - automat próbuje trzymać niższe obroty, niż silnik ma górkę momentu. A z kolei ja się go zmusi, żeby obroty rosły - to sprawność konwertera maleje ...
Twoje auto bym widział w konfiguracji z manualna skrzynką - plus dopasowanie przełożeń w mostach do charakterystyki silnika i stylu jazdy. Najfajniej - na skrzyni R154 ze supry.