Szulbor i historia mojego 4runnera

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kpeugeot »

jeden wlew to taki sobie pomysł, trzeba mocno nad odpowietrzeniami popracować

ja do starego hila wrzuciłem zbironik od 4runnera 1992 - tam jest chyba 80 litrów z wbudowaną pompą, i montowany jest w poprzek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

Drugi zbiornik bez problemu wchodzi za mostem. Można wziąć oryginał od krótkiej J120 lub uspawać samemu.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Jak patrzyłem na wymiary od 120 to średnio mi się zgadzało, ale to moze dlatego ze wymiary mojego auta brałem z pamieci

Jak rozwiązać przepompowywanie paliwa pomiedzy zbiornikami, ( pompka przelewowa na guzik i autko ciągnie zawsze z zbiornika glownego czy przelaczanie pomiedzy zbiornikami )

No i raczej 2giego wlewu robic nie bede więc znów bedzie doktorat tym razem na odpowietrzeniami. Kazda pomoc, pomysl i sugestia mile widziana.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

Są dwa wyjścia:
- pompka na guzik
- elektrozawory z GRJ78 z dwoma zbiornikami.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Takich historii zdecydowanie chcialbym uniknąć. Obrazek

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

szulbor pisze:
16 kwie 2023, 18:35
Takich historii zdecydowanie chcialbym uniknąć.
No nieee, to jest lipa. Opcji jest kilka:
1)
3567.jpg
3567.jpg (64,55 KiB) Przejrzano 1319 razy
2)Obrazek https://shop.browndavis.com.au/product/ ... win-filler
3) https://www.youtube.com/watch?v=y_IvrU60I-0
4)
small tank 001.jpg
small tank 001.jpg (96,29 KiB) Przejrzano 1319 razy
5)
1561478611.TFGQAUX.JPG
1561478611.TFGQAUX.JPG (29,14 KiB) Przejrzano 1318 razy
A co do zbiornika, od 120 to watpie zeby pasowal, ale czy do 4R 3 generacji nie pasuje plug and play fabryczny zbiornik od J95? Przeciez 90 ma taka sama rame a zbiornik ma z tylu tam gdzie 4R miewa kolo zapasowe.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

J9 miałem na myśli a napisałem odruchowo J12.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

Jesli chodzi o przelaczanie - tez jest kilka mozliwosci.
Zbiorniki polaczone w "Y" czyli z trojnikiem i mozliwosc niezaleznej pracy z tego lub z tego:
1)Mechaniczny przelacznik typu lotniczego przelaczajacy zasys + powrot. W tej konfiguracji nalezy dodatkowo rozwiazac temat przelaczania pomp paliwa, tak by pracowala wylacznie pompa w zbiorniku aktualnie uzywanym. Mozna to zrobic calkowicie recznie, calkowicie automatycznie lub polautomatyczne, w zaleznosci czy wolisz pelna kontrole czy idiotodpornosc i wygode. Przy manualnym ukladzie nalezaloby przelaczac tak:
1. wlacz pompe paliwa nr.2, odczekaj 5sekund
2. przelacz przelacznik zbiornikow
3. wylacz pompe paliwa nr.1
images.jpg
images.jpg (10,69 KiB) Przejrzano 1313 razy
2)Elektryczny przelacznik sterujacy para elektrozaworow i dodatkowo pompami paliwa.
Przy automatycznej kontroli jedno dotkniecie guzika robi wszystko za nas w sposob niezauwazalny.
Screenshot_18.png
Screenshot_18.png (155,27 KiB) Przejrzano 1313 razy
3)Automatyczne sterowanie elektorniczne. Wedlug algorytmu w stylu:

Kod: Zaznacz cały

Jesli oba zbiorniki pelne - to uzywaj zbiornika pomocniczego az poziom spadnie do 10%, wtedy przelacz na zbiornik glowny.
Z duzym prawdopodobienstwem standalone ktory masz bylby w stanie podolac takiemu zadaniu.

4)Zbiorniki polaczone szeregowo - caly uklad paliwowy pozostaje fabryczny, jedynie dokladamy zbiornik dodatkowy z dodatkowa pompa transferowa, ktora pompuje paliwo ze zbiornika pomocniczego do glownego. Albo recznie po zalaczeniu przycisku, albo automatycznie gdy poziom paliwa w zbiorniku glownym spadnie ponizej zadanego n %. W tym ukladzie standalone rowniez powienien ogarnac bez dodatkowje zewnetrnej elektroniki wspomagajacej.

W zasadzie wszystkie powyzsze rozwiazania maja zastosowanie w lotnictwie i dzialaja skutecznie, kazde ma swoje zalety i swoje wady. Kwestia preferencji.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 20:26 przez Jake, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

I ostatni temat to pokazywanie poziomu.
Tez trzy opcje:
1) dodatkowy zegar na desce:
159620-0be2e4df328c7ebdac0fd284d988be20.jpg
159620-0be2e4df328c7ebdac0fd284d988be20.jpg (27,53 KiB) Przejrzano 1311 razy
niestety w 4R 3gen raczej niewykonalny bo deska zegarow jest mala i ciasna
2) Przelaczanie wskazania razem z przelaczeniem zbiornikow, i sygnalizacja "SUB" gdy jedziemy na drugim zbiorniku tak jak w J100:
Cruisers 173.JPG
Cruisers 173.JPG (47,83 KiB) Przejrzano 1311 razy
oczywista wada jest taka - ze musimy pamietac ile paliwa jest "w tym drugim"
3) Dodatkowy osobny zegar od dodatkowego paliwa poza deska:
Tak jak w J80:
IMG00361-20091207-2112.jpg
IMG00361-20091207-2112.jpg (28,18 KiB) Przejrzano 1311 razy
albo po prostu dowolny wskaznik uniwersalny zamontowany gdzies w miejscu widocznym dla kierowcy. Jest milion opcji od VDO, od chinczykow etc.
Obrazek

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Dzieki chłopaki za odzew, mam już pełen pogląd, o postępach bede informował, no i niedługo mysle ze będzie spory update nie tylko zbiornika ale i auta, bo trochę się podziało.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Na teraz szeregowe podłączenie wydaje się najprostrze i chyba w tą stronę pójdę, pomysł na wlew juz jest. Pozostaje dobranie pompy przelewowej. Wskaźnik i włącznik juz znalazłem Obrazek

https://apexus.com.au/switches.html



Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

O gustach sie nie dystkutuje, ale ten guzik z linka przypomina mi te badziewne guziczki od wiekszosci centralek LPG ktore nigdzie nie pasuja, zyja wlasnym zyciem i pokazuja dowolne migajace kolorki tylko nigdy poziom gazu w zbiorniku ;)

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Dobrze trafiłeś i dokładnie w tym miejscu będzie zamontowany co stare LPG

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

Hej Szulbor, odpisalem Ci na PW, ale dluzszy czas milczysz - dotarla do Cb wiadomosc?

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Sorry przeoczyłem.

Juz odpisalem

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ