Dziewięćdziesiątkapiątka

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Kames »

bardzo ładnie ,ale wymieniłes z liftu na lift ,a co Tjm nie sprawdził sie

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Tuco »

Witaj,

a nie będzie Ci się za bardzo grzał jak tak dokładnie osłonisz?

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Cobra »

AFN, może i tańszy i ładniejszy.... Ale nie wiem czy nie jest za słaby... Może się mylę ale słyszałem że tam jest z 2mm...?? Co wydaję mi się o ten 1mm za mało...

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: rico69 »

TJM jest z gównolitu, tuleje gumowe w amortyzatorach wytrzymały 16.000 km, Koni ma zamiast gumy łożyska więc zakładam dłuższą żywotność.
Co do grzania to przy wydajnej chłodnicy raczej nie będzie problemu, przy poprzednim zderzaku też było wszystko solidnie pozasłaniane i przy +42 stopniach nie zauważyłem żeby wskazówka temparatury przekroczyła połowę skali.

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: rico69 »

Cobra pisze:AFN, może i tańszy i ładniejszy.... Ale nie wiem czy nie jest za słaby... Może się mylę ale słyszałem że tam jest z 2mm...?? Co wydaję mi się o ten 1mm za mało...
Tu nie chodziło o cenę (róznica 500 zł) tylko o walory eststyczno-praktyczne.
Auto służy do turystyki więc czy są 2mm czy 3mm nie robi różnicy (jedynie w masie).
Co do wytrzymałości to ARB'em przywaliłem w busa przy 40 km/h i choć zewnętrznie wyglądał cacy to i tak jego mocowania i strefy zgniotu były na tyle zniszczone, że nie nadawał się do naprawy i ponownego montażu.
Więc róznica w wytrzymałości jak dla mnie żadna.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Cobra »

Nie mówię że jestem za Arbem... bo nie jestem....

Bardziej bym zrobił sam lub komuś zlecił zrobienie zderzaka takiego jakbym chciał i na pewno byłbym mocniejszy niż arb czy też afn... i walory estetyczno praktyczne na pewno by było lepsze.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Kames »

rico69 pisze:TJM jest z gównolitu, tuleje gumowe w amortyzatorach wytrzymały 16.000 km, Koni ma zamiast gumy łożyska więc zakładam dłuższą żywotność.
Co do grzania to przy wydajnej chłodnicy raczej nie będzie problemu, przy poprzednim zderzaku też było wszystko solidnie pozasłaniane i przy +42 stopniach nie zauważyłem żeby wskazówka temparatury przekroczyła połowę skali.
Ja mam zasłoniente prawie wsio i płyte z bocznymi sciankami nie ma oznak grzania

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: consigliero »

A ja już wszystko pozasłaniacie to gdzieś pojedziecie?
PozdrawiaM

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Kames »

do wymiotkowa :mrgreen:
generalnie chodzi by jak najmniej towaru / glina ,ziemia ,itp/,pchało sie do auta
po uszkodzeniu półosi na Campie ,juz oczywiscie na miejscu oglądałem samochód od spodu były slady czegos twardego na wahaczu prawie go podgieło ,a pamietam jak Cobretti namówił mnie do pewnej dziurki -oczywista skonczyło sie na wyciągarce kt. bardzo ładnie wyciągała do momentu kiedy staneło ,po czym zrobiło dwa razy bum -nie wiem czy cos tam w wodzie lezało ale zrobiło swoje :cry:

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: fobos »

Bo 90-tka to samochód do lansu a nie do terenu. Jak zajrzałem pod spód swojej i obejrzałem te wszystkie druciki i blaszki w niezależnym zawieszeniu z przodu to wiem, że w terenie nie ma szansy by było to trwałe.
Nie ma to jak sztywny most i dlatego zostawiłem 70-tkę i nią bez lęku wjeżdżam sobie gdzie chcę 8) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Kames »

fobos pisze:Bo 90-tka to samochód do lansu a nie do terenu. Jak zajrzałem pod spód swojej i obejrzałem te wszystkie druciki i blaszki w niezależnym zawieszeniu z przodu to wiem, że w terenie nie ma szansy by było to trwałe.
Nie ma to jak sztywny most i dlatego zostawiłem 70-tkę i nią bez lęku wjeżdżam sobie gdzie chcę 8) :mrgreen:
Ciekawe jak by zapodac sztywny most fajne autko by było , moze ktos juz tak motał widziłem takiego hila

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: rico69 »

kames76 pisze:
fobos pisze:Bo 90-tka to samochód do lansu a nie do terenu. Jak zajrzałem pod spód swojej i obejrzałem te wszystkie druciki i blaszki w niezależnym zawieszeniu z przodu to wiem, że w terenie nie ma szansy by było to trwałe.
Nie ma to jak sztywny most i dlatego zostawiłem 70-tkę i nią bez lęku wjeżdżam sobie gdzie chcę 8) :mrgreen:
Ciekawe jak by zapodac sztywny most fajne autko by było , moze ktos juz tak motał widziłem takiego hila
Widziałem fotki FJ'ota tak zrobonego tylko most był z dżipa więc do dupy.
Dla mnie taka operacja była by bez sensu. Po to jest niezależny zawias, żeby było wygodnie i dobrze się prowadziło w zakrętach i na czarnym. Do auta turystycznego (ja do takiego celu kupiłem), dojazdów na wakacje około 1500-2000 km itp. nie widzę potrzeby wkładania sztywnego mostu i robienia auta do pracy w ciężkich warunkach - po to robią nadal 70'tki.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Kames »

ja jeszcze zmotam jakies osłony na wahaczach bo dwa razy manszet patol mi rozpizdził ,gdzies takie ustrojstwo juz widziałem ale za pierona nie moge sobie przypomniec

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: rico69 »

Te dakarowe 120'stki mają takie osłony. Patent fajny na nasze leśne patyki.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dziewięćdziesiątkapiątka

Post autor: Kames »

a nie wiesz gdzie odgapic jak to wygląda bo po co kupowac jak sie da zrobic

ODPOWIEDZ