4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Albo włókniną. Przebarwienia zejdą bez problemu
Często jednak się tez zdarza, że na powierzchni bloku odciśnięta jest po prostu uszczelka - acz temat raczej dotyczy aut ze stalową, pakietową uszczelką, a nie kompozytową.
Często jednak się tez zdarza, że na powierzchni bloku odciśnięta jest po prostu uszczelka - acz temat raczej dotyczy aut ze stalową, pakietową uszczelką, a nie kompozytową.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
kylon pisze:Możesz też delikatnie przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym.
Jaka gradacja papieru, ew. rodzaj wlókniny ?Rokfor32 pisze:Albo włókniną.
btw,
Z powodu moich watpliwych finansów naprawa potrwa bardzo długo, wiec każde czasochłonne manualne czynności sprawiają mi przyjemność Celem będzie wielka wyprawa w jedną stronę
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
W sensie na złom?
Gradacja ok. 600 da Ci rysy mniejsze, niż pozostałości po frezowaniu bloku
Gradacja ok. 600 da Ci rysy mniejsze, niż pozostałości po frezowaniu bloku
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Nie bój się nawet wodnej osiemsetki tylko zabezpiecz przed laniem wody do środka. Delikatnie zmoczonym. Możesz nawet zmoczyć np. WD40. Potem przetrzyj i dokładnie wydmuchaj sprężonym powietrzem.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Rokfor32,
To był żart Mam na myśli, że jeżeli auto wroci z tego miejsca gdzie sobie zamarzyłem pojechac to bedzie cud
To był żart Mam na myśli, że jeżeli auto wroci z tego miejsca gdzie sobie zamarzyłem pojechac to bedzie cud
Rokfor32 pisze:Gradacja ok. 600 da Ci rysy mniejsze, niż pozostałości po frezowaniu bloku
O to chodziło Dam znać jak wyszło.kylon pisze:Nie bój się nawet wodnej osiemsetki tylko zabezpiecz przed laniem wody do środka
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Namlooc chłopie, imponujesz mi
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Fajnie wyszło. Głębsze przebarwienia wygladają jak by wnikły w strukturę metalu.Nie wyczuwalne są pod palcem. Pozostawie to juz tak: Z uwagi na niedziałającego 'klimatronika' tylnich siedzeń (zapchane przewody wodne). Nie będzie już tej funkcji:kylon pisze:Nie bój się nawet wodnej osiemsetki tylko zabezpiecz przed laniem wody do środka. Delikatnie zmoczonym. Możesz nawet zmoczyć np. WD40. Potem przetrzyj i dokładnie wydmuchaj sprężonym powietrzem.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Powoli kompletuje czesci potrzebne do naprawy:
6x USZCZELNIACZ ZAWORY SSACEGO 90913-02091 6x44.92
6x USZCZELNIACZ ZAWORU WYDECHOWEGO 90913-02053 6x46.89
1X USZCZELKA GLOWICY 11115-65031 1x220.38
1X USZCZELKA GLOWICY 11116-65031 1x220.38
1X PRZEWÓD KNOCK SENSORA 82219-35010 1x76.56
Z aso poszlo tylko to co uznałem za niedokupienia w oczekiwanej jakosci na rynku zamienników.
No i to co ukrecilem albo urwalem.
6x USZCZELNIACZ ZAWORY SSACEGO 90913-02091 6x44.92
6x USZCZELNIACZ ZAWORU WYDECHOWEGO 90913-02053 6x46.89
1X USZCZELKA GLOWICY 11115-65031 1x220.38
1X USZCZELKA GLOWICY 11116-65031 1x220.38
1X PRZEWÓD KNOCK SENSORA 82219-35010 1x76.56
Z aso poszlo tylko to co uznałem za niedokupienia w oczekiwanej jakosci na rynku zamienników.
No i to co ukrecilem albo urwalem.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Głowice odremontowane Zawory wydechowe nowe azotowane plazmowo. Uszczelniacze, prowadnice zaworowe. Obróbka gniazd. Luzy zaworowe ustawione w górnej granicy. Naprawione gwinty. Planowana powierzchnia itd
Przylgnia starego zaworu:
Przylgnia starego zaworu:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Odbudowalem oslone termiczna pomiedzy grodzia, a kolektorem łączącym głowice. Zbudowana jest z okolo 7mm warstwy wlokna + oslona aluminiowa. Wytrzymalosc niby 500stopni. Z kartki wycialem na podstawie starej oslony wzor, odrysowalem i wycielem.
Teraz pozostaje zrobic cos z dziurawym kolektorem laczacym glowice. Nowa siatka elastyczna jest potrzebna.
Teraz pozostaje zrobic cos z dziurawym kolektorem laczacym glowice. Nowa siatka elastyczna jest potrzebna.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Powoli do przodu. Rura łącząca głowice została pozbawiona blaszanej osłony. Wymieniłem łącznik elastyczny, bo oryginalny był dziurawy.
Narazie próby, ale wyglada to rokująco. Trzeba wprawy zeby wszystko równo zawinąc.
Teraz kwestia izolacji temperaturowej. Fabryczne rozwiązanie wypaliło pare przewodów wodnych znajdujących sie niedaleko. Podejrzewam ze uszczelniacz na głowicy tez dostawał wysokiej temperatury. Wykobinowałem sobie to tak ze zawine wszystko bandazem termicznym 1400stopni.
Narazie próby, ale wyglada to rokująco. Trzeba wprawy zeby wszystko równo zawinąc.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Efek koncowy. 8metrów na dwa razy zawiniete. Spiete ball lockami. Upiecze sie ta rura Nie mam porównania co do temperatury wczesniej. Licze ze bedzie nizsza. Sprawdze termoparą jak odpale silnik.