4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Rokfor32 »

Albo włókniną. Przebarwienia zejdą bez problemu :wink:

Często jednak się tez zdarza, że na powierzchni bloku odciśnięta jest po prostu uszczelka - acz temat raczej dotyczy aut ze stalową, pakietową uszczelką, a nie kompozytową.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

kylon pisze:Możesz też delikatnie przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym.
Rokfor32 pisze:Albo włókniną.
Jaka gradacja papieru, ew. rodzaj wlókniny ?

btw,
Z powodu moich watpliwych finansów naprawa potrwa bardzo długo, wiec każde czasochłonne manualne czynności sprawiają mi przyjemność :) Celem będzie wielka wyprawa w jedną stronę :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Rokfor32 »

W sensie na złom? :shock: :mrgreen:

Gradacja ok. 600 da Ci rysy mniejsze, niż pozostałości po frezowaniu bloku :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: kylon »

Nie bój się nawet wodnej osiemsetki tylko zabezpiecz przed laniem wody do środka. Delikatnie zmoczonym. Możesz nawet zmoczyć np. WD40. Potem przetrzyj i dokładnie wydmuchaj sprężonym powietrzem.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Rokfor32,
To był żart :) Mam na myśli, że jeżeli auto wroci z tego miejsca gdzie sobie zamarzyłem pojechac to bedzie cud :mrgreen:
Rokfor32 pisze:Gradacja ok. 600 da Ci rysy mniejsze, niż pozostałości po frezowaniu bloku
kylon pisze:Nie bój się nawet wodnej osiemsetki tylko zabezpiecz przed laniem wody do środka
O to chodziło :) Dam znać jak wyszło.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Addams »

Namlooc chłopie, imponujesz mi :D

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

kylon pisze:Nie bój się nawet wodnej osiemsetki tylko zabezpiecz przed laniem wody do środka. Delikatnie zmoczonym. Możesz nawet zmoczyć np. WD40. Potem przetrzyj i dokładnie wydmuchaj sprężonym powietrzem.
Fajnie wyszło. Głębsze przebarwienia wygladają jak by wnikły w strukturę metalu.Nie wyczuwalne są pod palcem. Pozostawie to juz tak:
water abrasive 800
water abrasive 800
block
block
Z uwagi na niedziałającego 'klimatronika' tylnich siedzeń (zapchane przewody wodne). Nie będzie już tej funkcji:
rear_heater
rear_heater

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Powoli kompletuje czesci potrzebne do naprawy:
6x USZCZELNIACZ ZAWORY SSACEGO 90913-02091 6x44.92
6x USZCZELNIACZ ZAWORU WYDECHOWEGO 90913-02053 6x46.89
1X USZCZELKA GLOWICY 11115-65031 1x220.38
1X USZCZELKA GLOWICY 11116-65031 1x220.38
1X PRZEWÓD KNOCK SENSORA 82219-35010 1x76.56

Z aso poszlo tylko to co uznałem za niedokupienia w oczekiwanej jakosci na rynku zamienników.
No i to co ukrecilem albo urwalem.
aso_1
aso_1
head_gaskets
head_gaskets

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Głowice odremontowane :) Zawory wydechowe nowe azotowane plazmowo. Uszczelniacze, prowadnice zaworowe. Obróbka gniazd. Luzy zaworowe ustawione w górnej granicy. Naprawione gwinty. Planowana powierzchnia itd :)
DSC_0023.jpg
DSC_0015.jpg
Przylgnia starego zaworu:
DSC_0009.jpg

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

DSC_0004.jpg

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Odbudowalem oslone termiczna pomiedzy grodzia, a kolektorem łączącym głowice. Zbudowana jest z okolo 7mm warstwy wlokna + oslona aluminiowa. Wytrzymalosc niby 500stopni. Z kartki wycialem na podstawie starej oslony wzor, odrysowalem i wycielem.
Teraz pozostaje zrobic cos z dziurawym kolektorem laczacym glowice. Nowa siatka elastyczna jest potrzebna.
DSC00088.JPG
DSC_0044.jpg
DSC_0045.jpg

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

DSC_0040.jpg

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Powoli do przodu. Rura łącząca głowice została pozbawiona blaszanej osłony. Wymieniłem łącznik elastyczny, bo oryginalny był dziurawy.
DSC_0053.jpg
Teraz kwestia izolacji temperaturowej. Fabryczne rozwiązanie wypaliło pare przewodów wodnych znajdujących sie niedaleko. Podejrzewam ze uszczelniacz na głowicy tez dostawał wysokiej temperatury. Wykobinowałem sobie to tak ze zawine wszystko bandazem termicznym 1400stopni.

Narazie próby, ale wyglada to rokująco. Trzeba wprawy zeby wszystko równo zawinąc.
DSC_0072.jpg
Załączniki
DSC_0062.jpg

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Efek koncowy. 8metrów na dwa razy zawiniete. Spiete ball lockami. Upiecze sie ta rura :) Nie mam porównania co do temperatury wczesniej. Licze ze bedzie nizsza. Sprawdze termoparą jak odpale silnik.
DSC_0075.jpg

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: kpeugeot »

Ostro

ODPOWIEDZ