4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Moderator: luk4s7
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
kpeugeot, jak odpale silnik to ponowie pytanie do Ciebie o przekladnie kierownicza. Mam nadzieje ze bedziesz mial jeszcze.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
no leży i czeka
ja na razie nie potrzebuję
ja na razie nie potrzebuję
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Uszczelki AJUSA: 1x 52123400 712zl, Sruby glowicy: 2x 81047000 2x102zl
Wizualnie nie roznia sie niczym od starych oryginalnych. Identycznie wygiete, uksztaltowane takie same szczegoły. Co do jakosci okaze sie Uszczelniacze i uszczelki pod glowice mam z ASO, wiec tutaj mam pewnosc ze wytrzyma.
Wizualnie nie roznia sie niczym od starych oryginalnych. Identycznie wygiete, uksztaltowane takie same szczegoły. Co do jakosci okaze sie Uszczelniacze i uszczelki pod glowice mam z ASO, wiec tutaj mam pewnosc ze wytrzyma.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Jak juz pisalem uszczelki glowicy mam z ASO. Dlaczego ?
Toyota miala w latach 90 akcje serwisowa spowodowana wydmuchanymi uszczelkami. Zmienili kanaly wodne na obu glowicach na ostatnim cylindrze od strony skrzyni biegów. Ajusa juz tej akcji serwisowej nie wprowadzila i sprzedaja stare "wydmuchiwalne" uszczelki.
Zdjecia przedstawiaja różne strony glowic ale uszczelki sa lustrzane.Nie mam innych zdjec.
Prosze zwrocic uwage tylko na zmiane kszaltu kanalow wodnych od strony skrzyni biegów.
new: old: ajusa:
Toyota miala w latach 90 akcje serwisowa spowodowana wydmuchanymi uszczelkami. Zmienili kanaly wodne na obu glowicach na ostatnim cylindrze od strony skrzyni biegów. Ajusa juz tej akcji serwisowej nie wprowadzila i sprzedaja stare "wydmuchiwalne" uszczelki.
Zdjecia przedstawiaja różne strony glowic ale uszczelki sa lustrzane.Nie mam innych zdjec.
Prosze zwrocic uwage tylko na zmiane kszaltu kanalow wodnych od strony skrzyni biegów.
new: old: ajusa:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Witam kolego, szacuneczek za wykonaną robotę. Też mam 4runerka z silnikiem 3vz-e, również go remontowałem sam i również częściami z eBay. Właśnie jestem w trakcie powtórnego remontu, (z powodu własnoręcznie wykonanego błędu o którym wole się nie chwalić). Generalnie świetne auto, ale remoncik robię ostatni raz, a jeśli mógłbym cofnąć czas, za te pieniądzory wsadziłbym silnik 5vz-fe. Kibicuje. Czekam na opis z odpalenia.
Jeśli byś potrzebował mam instrukcje serwisową w pdf.
Jeśli byś potrzebował mam instrukcje serwisową w pdf.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Lepiej powiedz, zeby nikomu innemu sie takie cos nie stalo Tez mam serwisowke. Mam tez haynes'a papierowegoTaz pisze:z powodu własnoręcznie wykonanego błędu
Pochwal sie swoimi 4runnerami
Masz jakies czesci do nich ? Potrzebuje np. kolektora dolotowego tego pomiedzy glowicami. Moze byc nawiercone z lpg, ale poprawnie.
Osłony kolektorów wydechowych przestaly istniec. Z powodu niemozliwosci kupienia, dorobilem swoje. Ladnie to nie wyglada, ale funkcje swoja spełnia. Blisko prawej glowicy idzie gruba wiązka przewodów.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Niestety do 3vz-e nie mam na zbyciu żadnych części, sam cierpię z powodu niedostępności, ale mam drugi model 2.4 diesel anglik, pewne rzeczy poprzekładam do mojego i resztę opędzluje. Na razie muszę ogarnąć tego jegomościa, a nie jest to łatwe z braku czasu, bo w międzyczasie dom buduje. Jak wyjdę na prostą to zrobię remamento i podzielę się co mam do opędzlowania.
A ten kolektor aluminiowy łączący głowice w którym wywiercone są otwory i wkręcone króćce od gazu, jak powinny być prawidłowo wkręcone? pytam bo nie wiem, szczerze nie wnikałem bo i tak jak go kupiłem to już były zamontowane.
A ten kolektor aluminiowy łączący głowice w którym wywiercone są otwory i wkręcone króćce od gazu, jak powinny być prawidłowo wkręcone? pytam bo nie wiem, szczerze nie wnikałem bo i tak jak go kupiłem to już były zamontowane.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
a i ten błąd który popełniłem:
w instrukcji jest opis jak dokręcać głowice, mianowicie etap
1. 44Nm później
2. obrót o 90* i etap
3. znowu o 90*
i jak to bywa kiedy się robi kilka rzeczy na raz, w roztargnieniu ominąłem etap 3. Brak słów.
W roztargnieniu można "dowalić kaczora" w ten sposób.
Rada.
Jeśli coś intensywnie, skutecznie, burzy opanowanie lepiej sobie zrobić pauzę.
w instrukcji jest opis jak dokręcać głowice, mianowicie etap
1. 44Nm później
2. obrót o 90* i etap
3. znowu o 90*
i jak to bywa kiedy się robi kilka rzeczy na raz, w roztargnieniu ominąłem etap 3. Brak słów.
W roztargnieniu można "dowalić kaczora" w ten sposób.
Rada.
Jeśli coś intensywnie, skutecznie, burzy opanowanie lepiej sobie zrobić pauzę.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
zestaw który ja kupowałem do odbudowy silnika:
http://www.ebay.com/itm/93-95-Toyota-Pi ... 6016.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
płyną do mnie miesiąc.
http://www.ebay.com/itm/93-95-Toyota-Pi ... 6016.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
płyną do mnie miesiąc.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
"Z wiatrem" Ja mam prostopadle do przeplywu powietrza.Taz pisze:A ten kolektor aluminiowy łączący głowice w którym wywiercone są otwory i wkręcone króćce od gazu, jak powinny być prawidłowo wkręcone? pytam bo nie wiem, szczerze nie wnikałem bo i tak jak go kupiłem to już były zamontowane.
Niezle. Praktycznie od podstaw robiles ten silnik. Ja mam blok po przebiegu okolo 200tys km i jest ok.Taz pisze:zestaw który ja kupowałem do odbudowy silnika:
http://www.ebay.com/itm/93-95-Toyota-Pi" onclick="window.open(this.href);return false; ... 6016.l4276
Solidny remont
Duzej pracy nie masz. zdejmij glowice. Wstaw nowa uszczelke, nawet nie musisz planowac jak nie przegrzales go. Jak raz rozkladales to teraz pojdzie lepiej.Taz pisze:a i ten błąd który popełniłem: w instrukcji jest opis jak dokręcać głowice, mianowicie etap
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Zeby miec wiecej miejsca przy prawej glowicy do wymiany swiec, wywalam PAIRa. Wszystko tam dziala podcisnieniowo, wiec spokojnie mozna wywalic bez problemow z elektronika. Elementy czerwone wywalamy, miejsca zolte zaślepiamy.
Zaslepilem wlot swiezego powietrza do wydechu. Calej reszty nie montuje juz, zaslepiam tylko podcisnienie z kolektora i powietrze z filtra. Znowu ladnie to nie wyglada, ale jak na moje mozliwosci bedzie spełniac swoje zadanie
Zaslepilem wlot swiezego powietrza do wydechu. Calej reszty nie montuje juz, zaslepiam tylko podcisnienie z kolektora i powietrze z filtra. Znowu ladnie to nie wyglada, ale jak na moje mozliwosci bedzie spełniac swoje zadanie
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
44Nm+90+90°
Dziwna sprawa z tymi srubami. Wrazenie pod koniec dokrecania takie jak by material sruby plyną. Stalowe nerwy trzeba miec. Wiem ze sruby glowicy dokrecane sa powyzej granicy elastycznosci, az do zakresu plastycznosci. W kazdym razie ksiazkowo dokrecone kluczem dynamometryczny+miernikiem kąta oboru (+kropki na srubach tez).
Dziwna sprawa z tymi srubami. Wrazenie pod koniec dokrecania takie jak by material sruby plyną. Stalowe nerwy trzeba miec. Wiem ze sruby glowicy dokrecane sa powyzej granicy elastycznosci, az do zakresu plastycznosci. W kazdym razie ksiazkowo dokrecone kluczem dynamometryczny+miernikiem kąta oboru (+kropki na srubach tez).
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Zmienilem wkretki LPG w kolektorze na bardziej przemyslane. Tak...bedzie wyprawowka z LPG
Jest: Bylo:
Jest: Bylo:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Przewód elastyczny sprzegła przeciekał. Z uwagi na to ze nie da sie kupic takiego z zamiennika trzeba poszukac przewodu hamulcowego o parametrach:
- dwa zlacza zenskie o gwincie m10x1.0
- dlugosc nie mniej jak 260mm
Ja kupilem za 27zł w intercars przewód c80167abe. Pasuje na przednie zaciski do 4runnera, j9,j7..i do paru osobowek. Trzeba przeszlifowac kątówką troche miejsce gdzie wchodza zapinki (zwiekszyc wysokosc bruzdy, nie ruszajac srednicy.) Natomiast same zapinki trzeba poszerzyc z 10mm na 12mm.
- dwa zlacza zenskie o gwincie m10x1.0
- dlugosc nie mniej jak 260mm
Ja kupilem za 27zł w intercars przewód c80167abe. Pasuje na przednie zaciski do 4runnera, j9,j7..i do paru osobowek. Trzeba przeszlifowac kątówką troche miejsce gdzie wchodza zapinki (zwiekszyc wysokosc bruzdy, nie ruszajac srednicy.) Natomiast same zapinki trzeba poszerzyc z 10mm na 12mm.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
a nie lepiej taki przewód sobie dorobić, jest kupa firm które zakuwają takie przewody i są nowe