Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: MariuszS »

Gratulacje Francku!
Na najbliższym Campie to nawet Ci chętnie dobrą miejscówkę obok zaklepię! ;-)
A są jakieś foty?

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: francek »

Będą pod koniec października. Na razie Zmota Challenge i wszystkie związane z tym perypetie. Budżetowo powinienem skończyć projekt do końca grudnia. W sumie tylko snork, windy ( z przodu będzie King One, z tyłu Dragon Winch ), przetwornica 220V, lekka zabudowa, lodzia, webasto i kompresorek) + dokończenie przekładki ( ale 80% już jest zrobione ). Być może zafunduję jej też blokadę tyłu. Zawias zostaje seryjny bo jest ok, koła mam. Jedynie z klimą będzie rzeźba ale Addams mi coś pomoże :wink: Dalej nie motam i będzie tak jak w fabryce.
Ponawiam apel o górę z dowolnego Hiluxa ( tak do 2005 roku ) :!:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: francek »

Obiecane fotki. Wczoraj w końcu przywieziona :)
Myślę, że do końca roku powinna jeździć

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: Norick »

jest czad Francu....trzymam kciuka (jednego) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: Addams »

Śliczna, taka kościołowa, pasuje do ciebie :mrgreen:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: MaxLux »

Podliczaj koszty i zdaj potem relacje ile wyjdzie na gotowo

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: plum76 »

od stycznia anglika zarejestruje bez probleu więc po co zmieniać cokolwiek, tylko pewnie ubezpieczenie bedzie zabijać.

paweł

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: Addams »

Paweł wyprzedź ciężarówkę anglikiem, bedziesz wiedział "po co" :wink:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: francek »

Żadnych anglików. Już jeździłem Parchem z kierą po prawej i dzięki. Za głupi jestem. Przekładka jest zrobiona oprócz instalacji i paru dupereli ( sterowanie panelem komfortu, klimatyzacja ) Zresztą nie była trudna bo ściana grodziowa jest do tego przystosowana. Wyjdzie całość pewno ze 22-24kzł bo tak musi tym bardziej, że potrzeba mi jeszcze felg 16-stek, windy, snorka, kompresora i zabudowy. Gorzej z tym Hilem. Nie wiem czy nie pójdę jednak w przedłużaną 70-tkę na ramie 78 ( pomysł Addamsa ) Tylko co z drugimi drzwiami ? Wsiadanie przez fotele jest upierdliwe jak cholera a 2 -osobowego auta nie chcę.
Albo budka Hila na ramie 78-ki. Tu w zasadzie komponenty mam ale boję się o budżet :?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: kpeugeot »

Gratulacje

ja już w brązowej przekroczyłem taki budżet a zderzaków ani snorkela nie ma

szukaj w Niemczech, Austrii lub Szwajcarii VW taro 4wd - łatwiej trafić niż ze sztywnym przodem anglika

budowanie pickupa na bazie lj78 nie ma sensu to jednak troszkę inne konstrukcje szczególnie że hil ma resory

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: Addams »

Konrad, dlatego właśnie że hil ma resory pomysł na zrobienie pickupa na 78

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: MaxLux »

Uwaga na 11-cyfrowy VIN ! moja 78 byla z 94r a od 93 ma byc juz w/g wymogow dlugi numer, wiec musialem wystapic do ... Ministra Transportu (!) o odstepstwo od wymogow technicznych :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: kpeugeot »

Addams pisze:Konrad, dlatego właśnie że hil ma resory pomysł na zrobienie pickupa na 78
jeśli chodzi o wytrzymałość to resor jest lepszy i dlatego chyba franc chce hila

w razie wtopy resor łatwiej naprawić nić pogięty lub pęknięty wahacz

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: Rokfor32 »

Pekniety wachacz radialny J7? :shock: 8) :mrgreen:

Raz podjąłem próbę przegięcia takiego wahacza, bo mi sie zachciało zaoszczędzić na mimośrodowych tulejach :mrgreen: Prasa 12T dała radę - ale dopiero jak nabrał czerwonego koloru pod palnikiem ... :mrgreen:

Wszystko da się zepsuć - to oczywiste. Ale złamane resory to się widuje byle kiedy. Natomiast radiusa - no jeszcze nie doświadczyłem :wink: Resory pękaja zmęczeniowo po prostu. Radiusem trzeba konkretnie przywalić - wtedy sie zegnie. Pęknąć może przy prubie prostowania na zimno.

A - nakłamałem :wink: - raz widziałem połamany radius - w ... patrolu :mrgreen: Ale od strzała to koło przednie było gdzies pod fotelem kierownika ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka

Post autor: Addams »

Ja widziałem wyczynowe Equipe czy jakoś tak, zgięte w Tomcacie ale nie pęknięte. Takie były ładne, ażurowane.
Pickup na J78 to jest moim zdaniem fajna myśl, choć nie brałem pod uwagę, że Francu chce 4 osobowego, myślałem że półtoraka. Ciekawe ile waży rama J78 z mostami na radiusach i panhardami w porównaniu do hilowej na resorach. Bo lekkość to jest to na czym francowi zależy (żeby nie musiał tego pięknie wymyślonego autka w bezdennym bagnie na kamczatce zostawić :wink: )
Ja mam podobną koncepcję ze zmodyfikowaną nieco krótką budką od J4 :wink:

ODPOWIEDZ