UZJ 40 by Rokfor
Moderator: luk4s7
Re: trochę inne fj40 - renowacja
Z zazdrości i braku wiedzy oczywiście
Re: trochę inne fj40 - renowacja
tak, tak, z zazdrości i braku wiedzy
Re: trochę inne fj40 - renowacja
Pękanie reduktora jest dość częstą przypadłością w FJ40 i to nawet z silnikiem 2F. Ja znam dwa takie przypadki w Polsce. Jeden w aucie z nowszym reduktorem i drugi ze starszym. Tu powinno wytrzymać choć kolejka testujących rośnie . Zwłaszcza, że raczej nie będzie tu mega wygibasów w terenie.
Re: trochę inne fj40 - renowacja
poza tym to nie jest reduktor z FJ40
Re: trochę inne fj40 - renowacja
hej
no nie chciałem się mądrzyć ale dokładnie tak jest ze tam nie ma reduktora z fj40. Pytanie czy ten co mam wytrzymuje wiecej niutków? jak sądze jest to zestaw z 70.
Paweł
no nie chciałem się mądrzyć ale dokładnie tak jest ze tam nie ma reduktora z fj40. Pytanie czy ten co mam wytrzymuje wiecej niutków? jak sądze jest to zestaw z 70.
Paweł
Re: trochę inne fj40 - renowacja
tak, KZJ70
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8368
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: trochę inne fj40 - renowacja
Konstrukcyjnie jest taki sam (ten sam typ), ale jeżeli wczesne wersj faktycznie miały problem z pękaniem korpusu, to sądzę że w kolejnych modelach toyota tem problem mocno ograniczyła, bo nie słyszałem o takowej przypadłości ani w J6, ani w J7.
A jak faktycznie będzie problem - to się zapoluje na napęd z HZJ105 ...
Wyspawałem wydechy, na razie krótkie, do katalizatorów. Próba pokazuje, że wydech jednak musi być dosyć sensowny (żadna przelotówka), bo tak po paru minutach pracy na wolnych płomień za katalizatorami ma z pół metra, i nie są to sporadyczne kichnięcia, ino grzeje jak dobry palnik ... Wydech przelotowy prawdopodobnie byłby sporym zagrożeniem dla leśnej ściółki , tym bardziej że przepis mówi o kierowaniu w dół, przynajmniej tych z prawej strony Albo by spalił tylne opony ...
A jak faktycznie będzie problem - to się zapoluje na napęd z HZJ105 ...
Wyspawałem wydechy, na razie krótkie, do katalizatorów. Próba pokazuje, że wydech jednak musi być dosyć sensowny (żadna przelotówka), bo tak po paru minutach pracy na wolnych płomień za katalizatorami ma z pół metra, i nie są to sporadyczne kichnięcia, ino grzeje jak dobry palnik ... Wydech przelotowy prawdopodobnie byłby sporym zagrożeniem dla leśnej ściółki , tym bardziej że przepis mówi o kierowaniu w dół, przynajmniej tych z prawej strony Albo by spalił tylne opony ...
Re: trochę inne fj40 - renowacja
Co nic nie mówiliście. Od razu tak trzeba było. Mam u siebie skrzynię z reduktorem od HZJ-ota
Ja czekam do czerwca i rejestruję ramę od niebieskiej . Też mi się zamarzył fajny projekt cabrio w macie . Nadwozie też się znajdzie
Ja czekam do czerwca i rejestruję ramę od niebieskiej . Też mi się zamarzył fajny projekt cabrio w macie . Nadwozie też się znajdzie
Re: trochę inne fj40 - renowacja
hej
czyli nie będzie takiej choinki:
no cóż wiec te robocze lampy jednak trzeba bedzie załozyć.
Paweł
czyli nie będzie takiej choinki:
no cóż wiec te robocze lampy jednak trzeba bedzie załozyć.
Paweł
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 12:58 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT. Dodałem tagi.
Powód: Poprawiłem link do YT. Dodałem tagi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8368
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: trochę inne fj40 - renowacja
W tym czerwonym z filmiku to efekt zapłonu sadzy. W Twoim po prostu po paru minutach temperatura gazów wylotowych za katalizatorem przekracza 8 stów - temu robi się taka świecąca kita ...
Reduktor z HZJ105 jest jako ewentualność w razie w. Bo auto ma mieć mechanika z przodu, a takowy wymaga innej przystawki. Raz, że koszt dodatkowy, a dwa to dosyć ciężko takową u nas namierzyć.
Reduktor z HZJ105 jest jako ewentualność w razie w. Bo auto ma mieć mechanika z przodu, a takowy wymaga innej przystawki. Raz, że koszt dodatkowy, a dwa to dosyć ciężko takową u nas namierzyć.
Re: trochę inne fj40 - renowacja
A to w 105 jest przystawka na 10 śrub? Tam chyba jest H55? Więc normalna przystawka z J7. To raczej nie jest zestaw mocniejszy od tego co macie teraz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8368
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: trochę inne fj40 - renowacja
W 105 jest albo R151F albo H151F, zależnie od rynku zbytu, ale z obu tymi skrzynkami idą reduktory takie jak do J8 czy J100, tyle że dosyć często w wersji part time (czyli HF1A)
W przypadku tej konkretnej aplikacji optymalna opcja to byłoby R151F + HF2A, czyli reduktor full time, taki jak z J8. I do niego przychodzi inne pto niż do reduktorów J4/J6/J7.
W przypadku tej konkretnej aplikacji optymalna opcja to byłoby R151F + HF2A, czyli reduktor full time, taki jak z J8. I do niego przychodzi inne pto niż do reduktorów J4/J6/J7.
Re: trochę inne fj40 - renowacja
hej,
odświeżam wątek bo od marca kilka rzeczy przybyło.
podwozie jest juz kompletne i czeka na nadwozie.
nadwozie po pasowaniu i pospawaniu pojechało do ostatecznego piaskowania i wkrótce malowanie.
Montaż ostateczny nastąpi wkrótce i miejmy nadzieję że bez niespodzianek.
Moje obawy jeszcze wynikają z pozycji kierowcy za kierownicą. Przy moich 190cm zrobienie optymalnych wymiarów pomiędzy pedałami, kierownica i fotelem kierowcy wymaga sporo pracy.
Ostatnio przymierzyłem się do kapmera Kluzka postawionego na 40 i w oryginale ten samochód to naprawdę dla Japończyków był robiony.
Paweł
odświeżam wątek bo od marca kilka rzeczy przybyło.
podwozie jest juz kompletne i czeka na nadwozie.
nadwozie po pasowaniu i pospawaniu pojechało do ostatecznego piaskowania i wkrótce malowanie.
Montaż ostateczny nastąpi wkrótce i miejmy nadzieję że bez niespodzianek.
Moje obawy jeszcze wynikają z pozycji kierowcy za kierownicą. Przy moich 190cm zrobienie optymalnych wymiarów pomiędzy pedałami, kierownica i fotelem kierowcy wymaga sporo pracy.
Ostatnio przymierzyłem się do kapmera Kluzka postawionego na 40 i w oryginale ten samochód to naprawdę dla Japończyków był robiony.
Paweł
Re: trochę inne fj40 - renowacja
Mocno pomaga podniesienie o kilka cm mocowania foteli, noga na pedałów gazu przestaje boleć w kostce. Ale to przy oryginalnych fotelach a u Ciebie będą inne.
Re: trochę inne fj40 - renowacja
byście dali jakieś zdjęcia a nie tylko pisanie i pisanie !