UZJ 40 by Rokfor

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: kylon »

Z zazdrości i braku wiedzy oczywiście :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Addams »

tak, tak, z zazdrości i braku wiedzy :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: kylon »

Pękanie reduktora jest dość częstą przypadłością w FJ40 i to nawet z silnikiem 2F. Ja znam dwa takie przypadki w Polsce. Jeden w aucie z nowszym reduktorem i drugi ze starszym. Tu powinno wytrzymać choć kolejka testujących rośnie :mrgreen: . Zwłaszcza, że raczej nie będzie tu mega wygibasów w terenie.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Addams »

poza tym to nie jest reduktor z FJ40 :wink:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: plum76 »

hej
no nie chciałem się mądrzyć ale dokładnie tak jest ze tam nie ma reduktora z fj40. Pytanie czy ten co mam wytrzymuje wiecej niutków? jak sądze jest to zestaw z 70.
Paweł

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Addams »

tak, KZJ70

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Rokfor32 »

Konstrukcyjnie jest taki sam (ten sam typ), ale jeżeli wczesne wersj faktycznie miały problem z pękaniem korpusu, to sądzę że w kolejnych modelach toyota tem problem mocno ograniczyła, bo nie słyszałem o takowej przypadłości ani w J6, ani w J7.

A jak faktycznie będzie problem - to się zapoluje na napęd z HZJ105 ... :wink:

Wyspawałem wydechy, na razie krótkie, do katalizatorów. Próba pokazuje, że wydech jednak musi być dosyć sensowny (żadna przelotówka), bo tak po paru minutach pracy na wolnych płomień za katalizatorami ma z pół metra, i nie są to sporadyczne kichnięcia, ino grzeje jak dobry palnik ... :mrgreen: Wydech przelotowy prawdopodobnie byłby sporym zagrożeniem dla leśnej ściółki :mrgreen: , tym bardziej że przepis mówi o kierowaniu w dół, przynajmniej tych z prawej strony :wink: Albo by spalił tylne opony ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: kylon »

Co nic nie mówiliście. Od razu tak trzeba było. Mam u siebie skrzynię z reduktorem od HZJ-ota :wink:
Ja czekam do czerwca i rejestruję ramę od niebieskiej 8). Też mi się zamarzył fajny projekt cabrio w macie 8). Nadwozie też się znajdzie 8)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: plum76 »

hej
czyli nie będzie takiej choinki:

:twisted:

no cóż wiec te robocze lampy jednak trzeba bedzie załozyć. :D
Paweł
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 12:58 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT. Dodałem tagi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Rokfor32 »

W tym czerwonym z filmiku to efekt zapłonu sadzy. W Twoim po prostu po paru minutach temperatura gazów wylotowych za katalizatorem przekracza 8 stów - temu robi się taka świecąca kita ... :mrgreen:

Reduktor z HZJ105 jest jako ewentualność w razie w. Bo auto ma mieć mechanika z przodu, a takowy wymaga innej przystawki. Raz, że koszt dodatkowy, a dwa to dosyć ciężko takową u nas namierzyć.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Addams »

A to w 105 jest przystawka na 10 śrub? Tam chyba jest H55? Więc normalna przystawka z J7. To raczej nie jest zestaw mocniejszy od tego co macie teraz

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Rokfor32 »

W 105 jest albo R151F albo H151F, zależnie od rynku zbytu, ale z obu tymi skrzynkami idą reduktory takie jak do J8 czy J100, tyle że dosyć często w wersji part time (czyli HF1A)

W przypadku tej konkretnej aplikacji optymalna opcja to byłoby R151F + HF2A, czyli reduktor full time, taki jak z J8. I do niego przychodzi inne pto niż do reduktorów J4/J6/J7.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: plum76 »

hej,
odświeżam wątek bo od marca kilka rzeczy przybyło.
podwozie jest juz kompletne i czeka na nadwozie.
nadwozie po pasowaniu i pospawaniu pojechało do ostatecznego piaskowania i wkrótce malowanie.
Montaż ostateczny nastąpi wkrótce i miejmy nadzieję że bez niespodzianek.

Moje obawy jeszcze wynikają z pozycji kierowcy za kierownicą. Przy moich 190cm zrobienie optymalnych wymiarów pomiędzy pedałami, kierownica i fotelem kierowcy wymaga sporo pracy.

Ostatnio przymierzyłem się do kapmera Kluzka postawionego na 40 i w oryginale ten samochód to naprawdę dla Japończyków był robiony.

Paweł

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Addams »

Mocno pomaga podniesienie o kilka cm mocowania foteli, noga na pedałów gazu przestaje boleć w kostce. Ale to przy oryginalnych fotelach a u Ciebie będą inne.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

Post autor: Gałka »

byście dali jakieś zdjęcia a nie tylko pisanie i pisanie ! :mrgreen:

ODPOWIEDZ