UZJ 40 by Rokfor

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

Smarownko ludwikiem po obwodzie. Zdemontowane ale podłączone tak aby było dokładnie widać.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

dzięki, wolnej chwili sprawdzę gdzie ta dziura.

Jeszce jeden temat wyszedł.
Blokada mostu tylna, ja mam na linkę. Chodzi to bardzo ciężko, na tyle ciężko że nie jestem w stanie jej zapiąć teraz. Rozpiłem wszystko i linka jak i dźwigienki działają ze sporym luzem.
Przód działa też ciężko ale daje się zapiać, wiec mam porównanie.

W blokadzie jest kulka nr 41460 na tym schemacie

https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... 32-4713532

Czy siłę docisku można regulować śrubą 41465, czy dokręca się to na siłę aby nie ciekło?

Rozważam nawet lekkie spiłowanie krawędzi na wałku po których ślizga się kulka. Choć poprawianie fabryki to raczej słaby pomysł.
Prośba o sugestie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Przesmarować mechanizm przy moście. Znaczy się, wyjąć, rozebrać, wyczyścić i przesmarować.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

To jest bardzo prosty mechanizm więc jak Rokfor pisze. Mam taką główkę NOS i trzymam na lepsze czasy choć i tak jest to już święty graal.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Główka jest praktycznie taka sama jak w J8. Istotny jest ten mechanizm dźwigniowy, bo pozwala sterować blokadą z zewnątrz, i umożliwia łatwą adaptację na pneumatykę.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Po 7 latach od powstania pierwszego wątku w tym aucie i przejechani ok 50tyskm oba mosty poszły na warsztat.
Poza uszczelniaczami jedno łożysko było do wymiany. Pełna regulacja główek no i czyszczenie blokad. Przy okazji wymieniona została linka ręcznego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



A tak wyglądają klocki przednie po 7 latach użytkownika:

Obrazek

Przy okazji całe zawieszenie zyskało nowe elementy. Poprawiony został tylny panhard aby poziomy był.

Powoli widać, że auto wymaga przeglądu, bo po ostatniej wyprawie zgubiłem cały olej z reduktora. Uszczelniacz już wymieniony. Przynajmniej nie muszę zabezpieczać podłogi antykorozyjnie.

Paweł

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: vGreg »

Jaki dałeś smar do kul?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Rozrusznik niedomagał więć zrobiłem mały eksperyment. Zamiast dawać do regeneracji znalazłem w rozsądnych pieniądzach rozrusznik z 3UZ.
Jest mniejszy a właściwie krótszy ale pasuje bez przeróbek. Jedna wtyczka jednopinowa wymaga modyfikacji.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Trochę czasu minęło wiec mały remoncik robię. Na jednej z wypraw błotnik mocno ucierpiał, wiec powstaje nowy:


https://photos.app.goo.gl/DH1FQ9j1gd3XKCXLA

https://photos.app.goo.gl/DxkFxNb4bg6xzsFg6


etap kolejny

https://photos.app.goo.gl/xRojyvttre2QUhvA6

Teraz szlifowanie, cynowanie, pasowanie.

Mocowanie do ramy będzie w 3 punktach, plus jak zrobię drugą stronę nad silnikiem pójdzie rozpórka łącząca oba błotniki.

Zmiana koloru będzie też, błotniki będą czarne.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

upss...



Obrazek


Obrazek



Obrazek

Niby te same skrzynie a jednak inne.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, 17:50 przez plum76, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Jakby ktoś nie wierzył że HD też da się popsuć.

Wziąłem się za reanimację auta po ostatniej Ukrainie.

Most zdjęty i rozebrany. Jedna półośka ukręcona, krótsza wykazuje objawy skręcenia. Obie pewnie do wymiany. Trzeba robić zakupy w USA.
Talerz i atak - śmietnik.
Z UA (ok 600km) wróciliśmy bez oleju w moście więc wszystkie łożyska do wymiany.

- Reduktor rzęzi wiec skrzynia też zdjęta i jedzie na naprawę.
- Przy okazji odkryłem że dwie poduszki od nadwozia są zmiażdżone. Efekt wożenia ciężarów na dachu, a i załoga swoje waży.
- Jedna taśma od zbiornika też do poprawki.
- Poduszka skrzyni biegów - złom.
- Amortyzator tylny - złom.
- Krzyżaki na tylnym wale do wymiany.

Sprzęgło + docisk do weryfikacji.

Co ciekawe po 14 latach brak rdzy na ramie i nadwoziu.
Do wakacji może się wyrobie z robotą jak funduszy starczy.


Pierwszy raz miałem okazję zdjąć most i skrzynię. Każde z nich waży koszmarne kilogramy. Szacun dla tych co muszą walczyć z tym żelastwem.

pinc6x6
Posty: 390
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

plum76 pisze:
13 sie 2021, 11:47
Rozrusznik niedomagał więć zrobiłem mały eksperyment. Zamiast dawać do regeneracji znalazłem w rozsądnych pieniądzach rozrusznik z 3UZ.
Jest mniejszy a właściwie krótszy ale pasuje bez przeróbek. Jedna wtyczka jednopinowa wymaga modyfikacji.
Regeneracja jest bardzo prosta i bardzo tania ; ze spokojem można samemu zrobić. Problem jest podobny we wszystkich rozrusznikach z tamtego czasu Toyoty : wypalają się styki prądowe ale jest to część wymienna.

pinc6x6
Posty: 390
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

W Aso można kupić zestawy naprawcze do krzyżaków; zdecydowanie lepiej naprawiać , jeżeli się da oryginalny krzyżak niż wymieniać chyba, że na oryginał.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Naprawa rozrusznika jest prosta - ale nie aż tak tania.

Styki wypalają sie skutkiem tzw. efektu katodowego - jedna z "elektrod" ulega silnej erozji skutkiem iskrzenia w czasie rozłączania styków, zgodnie z kierunkiem przepływu prądu (a dokładniej uderzeń elektronów w mikrowyładowaniach. Te wyładowania erodują jedną stronę styku, ale nie ruszają drugiej). Ale styków w sumie jest nie dwa - a trzy. Zwora to też styk. I też powinna być wymieniona, przy naprawie rozrusznika. Styki (kupuje się je w parze, ale wypala się tylko jeden) sa w miarę tanie - natomiast zwora już tak niekoniecznie.

Dla jasności - to nie jest żadna wada rozruszników toyoty. To zjawisko występuje we wszystkich markach - tyle że w większości typów wymienia się stycznik rozruchowy (tzw. "bendix") jako całość. W toyotowych tenże stycznik jest rozbieralny, i sie wymienia solo styki i zworę (cewka czy obudowa praktycznie nigdy sie nie zużywa).

pinc6x6
Posty: 390
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

zwora 16 zł ; 1styk 5 zł i groszy pięćdziesiąt 😁🤘polskiej firmy AS-PL.
stycznik to nie bendiks! Bendiks to bendiks a stycznik to stycznik :mrgreen:

ODPOWIEDZ