UZJ 40 by Rokfor

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Mikołaj sprawił, że pojawiła się druga fj40 w rodzinie.
niestety wyciagrkę ma Warn'a, ale rocznik zacny 1967.

Obrazek[/url]

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

do czego służy "Freeze Plug".
Cieknie u mnie to https://www.clublexus.com/forums/ls-1st ... ls400.html
W manualu tam nie ma uszczelki chyba tylko ta metalowa płytka.

Uszczelniać to silikonem czy wymienić na nową?

paweł

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest "freeze plug". Zaślepki antyrozmrożeniowe to po prostu takie metalowe "kieliszki", zamykające otwory kontrolne. Na wcisk - nie ma żadnych śrub do skręcania. To co na focie to jakiś zaślepiony kanał, przewidziany do czegoś przez projektanta silnika, ale niewykorzystany w danej aplikacji.

Skoro ma dekielek skręcany śrubami - to możesz albo doszczelnić to silikonem, albo wyciąć uszczelkę miedzy blok a pokrywę, i założyć.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Panowie potrzebuje rady.
to czerwone coś na zdjęciu https://flic.kr/p/2iMTLJk to jest cześć zamienna?
Szukam po schematach i nie widzę nigdzie tego?
To jest gumowa osłonka chyba.

Blokada z bj75 jakby cos.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

W EPC występuje to solo - dla J6 (łatwiej było znaleźć) ma to numer 33789-36010. Ale czy jest to jeszcze do dostania - pewnie kiepsko.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

A bez tego jazda czym grozi?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

To jest osłona przeciwkurzowa dźwigni. No zwyczajnie - jak dźwigienka skoroduje, to blokadą nie da się sterować. Lub odwrotnie - jak się oś dźwigni wytrze, to układ nabierze dużego luzu.

Generalnie - nie jest to powód do paniki :wink:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Prośba o podpowiedź.
Powoli wymieniam gumy zawieszenia.
Kolejne oględziny wskazują na wymianę gum amortyzatorów.
Poszukuje gum do LJ70 tył, system oczko-oczko.
Według manuala jest to 90385-19003, ale nie pasuje mi ich kształt. Razem z amorami były gumy gdzie obu stronach jest symetryczny otwór a nie jakieś fasolki.

https://allegro.pl/oferta/tuleja-amorty ... &bi_m=reco&


Paweł

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

Nie ma znaczenia. To też pasuje choć akurat ten producent to gównolit.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

dzieki Kylon, w ASo są dostępne 2-3 dni czekania. Cena też znośna.

Podsumowanie.
od 2013 roku jak auto zostało złożony do kupy zrobiłem ok 35tys km.
Część elementów zawieszenia nadaje się na śmietnik.
Objawy to piszczenie na zakrętach i ścinanie tylnych opon.
Tuleje czerwone na wahaczu przy ramie tył - zmiażdżone - do wymiany na gumowe. Zobaczymy ile przetrwają
Tuleje amortyzatora tył - ledwo dysza
Tuleja drążka poprzecznego tył przy ramie - prawie nie istnieje.
Sprężyny wymieniłem w zimę, bo już były klapnięte.

Liczyłem że to przetrwa dłużej. Licząc w latach jest ok, w km jakoś mało.

Wkrótce trzeb będzie przód sprawdzić.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kpeugeot »

to jeszcze dopisz że ile auto naprawdę jeździło w terenie

bo żadne z moich nie jeździ więcej niż 5% przebiegu a lj78 myślę że 0,5%

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

no zgodnie z przeznaczeniem.
pod względem kilometrów to 70% asfalty 30% teren. Do Ukrainy jest kawałek z mazowsza.
pod względem czasu to 60% teren 40% asfalt.

ale to turystyka a nie extrem.
Miałem auto co teren widziało 0,5%. To się sprzedało.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Pytanie do mechaników.
Mam w swoim aucie serwo sprzęgła ( z hzj73 chyba) , po wyłączeniu silnika, serwo syczy.
Zakładam, że tak nie powinno być.
Zzukać nowego czy da się tak jeździć?

Da się to regenerować?

Paweł

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

Albo przerdzewiało co się zdarza (na dole tej puszki) albo rozszczelniło z innego powodu. Ale stawiam na ten pierwszy. My kiedyś spawaliśmy z powodu braku dostępności.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Ale spawałeś bez rozbierania na części pierwsze? Sprawdzenie gdzie dziura tak jak dętkę czy coś bardziej finezyjnego? Pawel

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ