MOJA HDJ 80 na wyprawy
Moderator: luk4s7
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
Tak sobie patrzę, Przyrodniku, na Twoją radość z pojazdu , i na datę rejestracji na naszym Forum.
Zatem muszę nieco otuchy wlać w Twe serce, abyś nie ustawał w zapale, tylko gdzieś jednak pojechał.
Sklejka (materiał) nie przesądza o braku hevidjutności zabudowy, jeno projekt, dobre okucia i staranne wykonanie. Dobra sklejka robi!
A znakiem firmowym Francka, oprócz wspaniałych, klimatycznych imprez, które robi, jest ustawiczne "drażnienie lwa" czyli "jaja z legendy" (a w szczególności HDJ-80)
On, po prostu, uwielbia adrenalinkę! ))
Zatem muszę nieco otuchy wlać w Twe serce, abyś nie ustawał w zapale, tylko gdzieś jednak pojechał.
Sklejka (materiał) nie przesądza o braku hevidjutności zabudowy, jeno projekt, dobre okucia i staranne wykonanie. Dobra sklejka robi!
A znakiem firmowym Francka, oprócz wspaniałych, klimatycznych imprez, które robi, jest ustawiczne "drażnienie lwa" czyli "jaja z legendy" (a w szczególności HDJ-80)
On, po prostu, uwielbia adrenalinkę! ))
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
Staram się tylko być obiektywny w stosunku do tego modelu na podstawie doświadczeń własnych i obserwacji kolegów
Do innych Toyot 4x4 nic nie mam i tyle. Ale dzięki za miłe słowa o wyprawach Oby przyrodnik miał jak najwięcej radości z wypraw a nie z naprawiania legendy na tychże wyprawach. Czego z całego serca mu życzę
Do innych Toyot 4x4 nic nie mam i tyle. Ale dzięki za miłe słowa o wyprawach Oby przyrodnik miał jak najwięcej radości z wypraw a nie z naprawiania legendy na tychże wyprawach. Czego z całego serca mu życzę
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
cóż mili PAnowie - nie ma zatem innej rady jak jechać w pole i samemu się przekonać. Chłopcy którzy to robią mają jakie takie doświadczenie w 4x4 -> firma extrem4x4 z bielska, może ją znacie , a może nie . Robię już u nich 2e auto - to ma być na wyprawy - stąd pomysł na kombi (wiem, że pewnie ilu forumowiczów tyle opinii o samochodach - i ja zebrałem sporo opinii zanim kupiłem - czytałem również o HZJ, ...) Przeważała opinia, że najlepsza terenówka wyprawowa to hdj7, niestety z małą wadą - czyli blachy , ja zdecydowałem się na 8 bo potrzebuję trochę komfortu, nieco więcej niż w resoraku -> na szaleństwa mam krókiego patrola, co prawda z wybuchowym temperamentem 2.8 ale daje radę. Wyprawy to coś gdzie mnie jeszcze nie było a ponieważ nauczyłem się już, że najlepiej uczyć się na cudzych błędach z tąd tak bardzo mi zależy na Waszych szczerych opiniach za co bardzo dziekuję
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
pki pisze:Jaką masz przetwornice i gdzie kupowałeś jeśli mogę oczywiście. Kiedyś też takie kupowałem, dobre działaja do dziś 6 lat non-stop ale firmy już nie ma a jak się szuka to tylko wersje far far china
sprawdzam - dam znać
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
no to kolejne fotki
temperatura prysznica, wyjście na prysznic, wyjście na kompresor
wskaźnik ciśnienia w butli powietrznej
butla na powietrze
temperatura prysznica, wyjście na prysznic, wyjście na kompresor
wskaźnik ciśnienia w butli powietrznej
butla na powietrze
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
kolejne zdjęcia
mocowanie na kamerkę
vebasto
butla na powietrze
mocowanie na kamerkę
vebasto
butla na powietrze
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
LPG w HDJ ? coś chyba komuś się pomyliłoKrzysztof pisze:Znam to auto.'' Ze zrobionych'' nie wynieniłeś instalacji gazowej, zdemontowana?
Auto wygląda spoko. Ja mam IBS i drugi raz bym nie kupił, bo IBS jest zasilany z maina, jak on ci padnie to nie zrobisz "linka", nawet nie zapalisz auta. Już raz zamieniałem miejscami akumulatory z tego powodu. Odradzam IBS, wystarczy hebel. Jedyna fajna sprawa to to że można zobaczyć stan naładowania akumulatorów w trakcie pracy wyciągarki.
Widzę prysznic - co ci grzeje wode ?
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
z tym lpg - śmieszne :-)ale prawdziwe - był gaz ale zdemontowałem - też nie wierzyłem poniżej foty... prysznic jest grzany nagrzewnicą podłączoną do układu chłodzenia z silnikiem - ma też termostat aby jajek nie ugotować - bo się do nich mocno przywiązałem . dodatkowo ma całkowicie odcięcie grzania jakby coś się zepsuło albo byłbym na pustyni gdzie raczej się tęskni za zimną wodą
wlew gazu
zbiornik gazu
wlew gazu
zbiornik gazu
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
czyli że jest to FZJ80 z przeszczepionym dieslem ?
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
nie, jest to hdj z instalacją LPG - a raczej był, bo obecnie ma dodatkowy bak paliwa . Tu inny taki dziwoląg:
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga ... -ekologia/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga ... -ekologia/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
IBS nie jest taki zły tylko trzeba dobrze podłączyć
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
- Auto: hdj80
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
ma pytajnik, czy przy takim obciążeniu samochodu można jeździć na 35 bez zmiany przełożeń w dyfrach? czytałem wszystkie fora i mam wrażenie, że nie a bardzo, a bardzo bym chciał - może macie inne zdanie????
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
Ja mam takie zdanie ze nie ma zadnej racjonalnej przeslanki oprocz optycznej do stosowania tego rozmiaru opon w J8 używanej wyprawowo. Mialem podobny pomysl i zrezygnowalem, zeby nie miec problemow daleko od PL.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
@przyrodnik- można ale po co ? To nie są mosty heavy duty i koła 35 będą tam robiły miazgę co jest dosyć kosztowne i kłopotliwe ( np. w Maroko lub Mongoli) Zapodaj 33 i będzie Pan zadowolony Oszczędzasz przeguby, czopy, łożyska etc.
Prześwit na 33 masz wystarczający a unikasz pomnika, który na trawersikach zaczyna się bujać ( no chyba, że dystanse itp)
Auto ma być wyprawowe a więc z założenia nie będziesz się nim pchał do gnoju po klamki
Ale co stryjenka uważa, zaraz mnie zakrzyczą, że 35-tki spoko i luz i mosty są pancerne itp itd
Swoje wiem na podstawie posiadania tego modelu od lat 5-ciu i oglądania innych. 33/12,5 to optimum dla tego modelu ( i nic nie kombinujesz z przełożeniami)
Prześwit na 33 masz wystarczający a unikasz pomnika, który na trawersikach zaczyna się bujać ( no chyba, że dystanse itp)
Auto ma być wyprawowe a więc z założenia nie będziesz się nim pchał do gnoju po klamki
Ale co stryjenka uważa, zaraz mnie zakrzyczą, że 35-tki spoko i luz i mosty są pancerne itp itd
Swoje wiem na podstawie posiadania tego modelu od lat 5-ciu i oglądania innych. 33/12,5 to optimum dla tego modelu ( i nic nie kombinujesz z przełożeniami)
Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy
lub na 16" 285/75r16