Toyota 4 Runner - chory projekt
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Jest. Ino wlot paliwa ma po drugiej stronie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Dzieki, a montaz tyl na przod nie rozwiazalby tego?
Albo drugi wlew paliwa po lewej stronie XD
Albo drugi wlew paliwa po lewej stronie XD
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Tył do przodu raczej nie - kształt zbiornika nie pasuje za bardzo wtedy.
Na tył to nie wiem czy bym nie użył zbiornika LPG. Któraś z firm robiła takie w cieńszej ściance - cieńszej niż inni (przez co zbiornik był lżejszy) - ale i tak 3x grubszej niż zbiornik beny.
Mi się we frotku już kilka razy zdarzyło przywalić (baniak jest plasticzany, to nie widać, ale osłona już zmieniła kształt). 4R też będzie miał ten problem, bo zwis tylny ma jednak ciut dłuższy niż J7 czy J9. A zbiornik LPG jest jednak sporo wytrzymalszy. I w sumie łatwiejszy do zamocowania, a wspawanie wlewu w dowolnej pozycji łatwe.
Na tył to nie wiem czy bym nie użył zbiornika LPG. Któraś z firm robiła takie w cieńszej ściance - cieńszej niż inni (przez co zbiornik był lżejszy) - ale i tak 3x grubszej niż zbiornik beny.
Mi się we frotku już kilka razy zdarzyło przywalić (baniak jest plasticzany, to nie widać, ale osłona już zmieniła kształt). 4R też będzie miał ten problem, bo zwis tylny ma jednak ciut dłuższy niż J7 czy J9. A zbiornik LPG jest jednak sporo wytrzymalszy. I w sumie łatwiejszy do zamocowania, a wspawanie wlewu w dowolnej pozycji łatwe.
- andrzejrolnik
- Posty: 271
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Jake, a ten dodatkowy zbiornik to ma uzasadnienie np w długich wyprawach na prawdziwe bezdroża?
Bo jeździć na UA by zaopatrywać się w tańszą Pb to chyba trochę za daleko Ale za to o wybór rudowłosych piękności łatwiej, może to Cię przyciąga
A tak na poważnie, pozostanie na samej Pb popieram, ale ja wolę wrzucić w miejsce koła zapasowego zbiornik na wodę, choć to może skomplikować nieco użytkowanie zimowe Jak zamarznie to zostanie tylko wozić bezużyteczną bryłę lodu aż odtaja
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Bo jeździć na UA by zaopatrywać się w tańszą Pb to chyba trochę za daleko Ale za to o wybór rudowłosych piękności łatwiej, może to Cię przyciąga
A tak na poważnie, pozostanie na samej Pb popieram, ale ja wolę wrzucić w miejsce koła zapasowego zbiornik na wodę, choć to może skomplikować nieco użytkowanie zimowe Jak zamarznie to zostanie tylko wozić bezużyteczną bryłę lodu aż odtaja
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Powiekszenie zasiegu oczywiscie. Fabryczny zbiornik to 68litrow, przy 16l/100km to jest MAX okolo 400km zasiegu. Malo. Nie lubie i nie chce wozic kanistrow. Dotychczasowy zasieg laczony na benzynie (68l) i LPG (90l x 80% napelnienia butli ≈ 72litry) byl dla mnie super.andrzejrolnik pisze: ↑27 sie 2024, 07:17Jake, a ten dodatkowy zbiornik to ma uzasadnienie np w długich wyprawach na prawdziwe bezdroża?
Bo jeździć na UA by zaopatrywać się w tańszą Pb to chyba trochę za daleko Ale za to o wybór rudowłosych piękności łatwiej, może to Cię przyciąga
Z rudowlosymi pieknosciami akurat w 100% trafiles bo mi sie bardzo podobaja Ale juz niekoniecznie z Ukrainy. I same kierunki wschodnie - to tez nie moje klimaty.
A ja wlasnie nie wiem. Mysle i mysle... i nie wiem. Pomijajac aspekt finansowy - to zdecydowanie wolalbym sama benzyna i nie zastanawialbym sie ani chwili tylko wrzucal drugi bak z J95. Ale jednak aspekt finansowy ma ogromne znaczenie, a jazda na LPG jest sporo tansza. Auto ma byc praktyczne... Nie chce pomnika ktorym nie bede jedzic bo "za drogo i szkoda i lepiej pojechac osobowka"andrzejrolnik pisze: ↑27 sie 2024, 07:17pozostanie na samej noPb popieram, ale ja wolę wrzucić w miejsce koła zapasowego zbiornik na wodę, choć to może skomplikować nieco użytkowanie zimowe Jak zamarznie to zostanie tylko wozić bezużyteczną bryłę lodu aż odtaja
Woda tez przydatna - ale jesli zbiornik zintegrowany z autem, to tylko plastikowy i wewnatrz auta (np. w zabudowie bagaznika). Chociaz tu maly 5l kanister tez sie przydaje - bo mozna go sobie wyjac z auta i zaniesc pod skalke wspinaczkowa czy pod jezioro (a nie zawsze sie podjezdza pod sam brzeg).
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Odebralem dzis bak paliwa i oslone z proszku i zalozylem nowe flansze. Tak to sie prezentuje:
Przyszla tez reperaturka tylnej burty:
- andrzejrolnik
- Posty: 271
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Jeśli podstawowy ma tylko 68l to rozumiem, w J100 jest 95l przy niewiele większym spalaniu.
Ja najchętniej zostałbym przy kole zapasowym pod spodem, ale niestety już 285/75R16 się tam nie mieści...
Woda to chyba masz rację - tylko w środku na macie izolującej od podłogi (to w naszym klimacie).
Czy jest jakaś czwarta sensowna opcja wykorzystania miejsca na koło zapasowe pod podłogą bagażnika?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ja najchętniej zostałbym przy kole zapasowym pod spodem, ale niestety już 285/75R16 się tam nie mieści...
Woda to chyba masz rację - tylko w środku na macie izolującej od podłogi (to w naszym klimacie).
Czy jest jakaś czwarta sensowna opcja wykorzystania miejsca na koło zapasowe pod podłogą bagażnika?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 271
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Zbiornik wyszedł świetny, ja też muszę zrobić coś podobnego ze swoim.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Ja wyjatkowo nie lubie kola zapasowego pod spodem. Ciezkie do wyjecia, a w blocie calkiem nienozliwe, zawsze brudne, skorodowane, mechanizmy opuszczania sie zacinaja. Poza tym lubie kolo na klapie - raz z praktycznosci, dwa - estetyki, jakos tak terenowka dla mnie musi miec kolo na klapie
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Wczoraj troche prac w metalu - wneki na gniazda do stalowego zderzaka. Teraz tylko pospawac.
PS. Oczywiscie szczelina jest tylko wynikiem ze sie rozginaja same - sa dociete precyzyjnie, po scisnieciu wymiar jest idealny.
PSS. Ta mala po prawej - do gniazdka systemu defa.
PS. Oczywiscie szczelina jest tylko wynikiem ze sie rozginaja same - sa dociete precyzyjnie, po scisnieciu wymiar jest idealny.
PSS. Ta mala po prawej - do gniazdka systemu defa.
- Załączniki
-
- 20240908_001636.jpg (29,28 KiB) Przejrzano 290 razy
-
- 20240908_001613.jpg (28,24 KiB) Przejrzano 290 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
I prac odwlekanych miesiacami ciag dalszy.
Czyszczenie duktow nawiewu.
Mysle ze obrazy powiedza wiecej niz slowa. W skrocie... FUJ! 33 letno kurz, liscie i pianka co juz dawno nie jest pianka.
Teraz tradycyjnie, plastki do myjki cisnieniowej, srubki i blaszki do ocynku, trzeba zamowic nowe pianki (skad? jakie?) i skladanie.
Nie wiem co zrobic z silniczkiem wentylatora, wyglada zle, jeczy jak zarzynany, a obudowa popekana.
Czyszczenie duktow nawiewu.
Mysle ze obrazy powiedza wiecej niz slowa. W skrocie... FUJ! 33 letno kurz, liscie i pianka co juz dawno nie jest pianka.
Teraz tradycyjnie, plastki do myjki cisnieniowej, srubki i blaszki do ocynku, trzeba zamowic nowe pianki (skad? jakie?) i skladanie.
Nie wiem co zrobic z silniczkiem wentylatora, wyglada zle, jeczy jak zarzynany, a obudowa popekana.
- Załączniki
-
- 20240909_004120.jpg (55,37 KiB) Przejrzano 266 razy
-
- 20240908_235704.jpg (49,86 KiB) Przejrzano 266 razy
-
- 20240908_235348.jpg (52,91 KiB) Przejrzano 266 razy
-
- 20240908_223308.jpg (56,67 KiB) Przejrzano 266 razy
-
- 20240908_221949.jpg (54,12 KiB) Przejrzano 266 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2823
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
Bardzo ladnie pasuje. Nawet lepiej niz przodem na przod. 68l + 95l daje razem ladne 163l paliwa, co przeklada sie na 1200-1300km zasiegu i 9-12h jazdy!
Decyzja podjeta, nie bede karmil jej gazem, policzylem sobie koszty, sama butla na 4 dziury - 2600zl, reduktor 700, dobry sterownik 500 do tego nierdzewna rurka, weze elastyczne, wlew holenderski, zaworu, filtry... 4000zl lekka reka. Koszty zwrocilyby sie najwczesniej po 2-3 latach regularnej jazdy.
Kupilem zbiornik z VZJ95, przywiozlem rozebralem, teraz piaskowanie, pomalowanie, pospawania nierdzewnych flanszy, no i oczywiscie wykoncypowanie podwieszenia i poprowadzenia wlewu...
Nowy bak ladny, bylo w nim paliwo, ale w koszu pompy chyba stala woda bo jest podkorodowany
Myslicie ze moge to przepiaskowac od srodka?
- Załączniki
-
- 20240913_141350.jpg (57,68 KiB) Przejrzano 127 razy
-
- 20240913_141417.jpg (79,07 KiB) Przejrzano 127 razy