np.: https://www.speckable.pl/pl/product/277 ... ektrokabel
Mój Stwór
Moderator: luk4s7
Re: Mój Stwór
Jak napisałem kable spawalnicze i czym grubsze tym lepsze.A jak chcesz wypas to kup sobie cynowane a jeszcze lepiej srebrzone

np.: https://www.speckable.pl/pl/product/277 ... ektrokabel
np.: https://www.speckable.pl/pl/product/277 ... ektrokabel
Re: Mój Stwór
a są złocone???

Link spoko, szkoda że nie ma tam czerwonych (przynajmniej ja nie znalazłem). Poszukam jeszcze, ale tak na poważnie 35 czy 50 byś raczej brał żeby nie przekombinować.?


Link spoko, szkoda że nie ma tam czerwonych (przynajmniej ja nie znalazłem). Poszukam jeszcze, ale tak na poważnie 35 czy 50 byś raczej brał żeby nie przekombinować.?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9078
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
35 w zupełności wystarczy. J8 ma rozruch na 24V, więc wymagania prądowe nie są aż tak duże.
Re: Mój Stwór
Rokforze jak już jesteś:
A i jeszcze pytanie. Na tym moim schemacie od kabli 82112 odchodzą przy obu końcach takie cieniutkie cusie... to po co one???
No i co z tymi peszlami z atestem... czy przesadzam.
A i jeszcze pytanie. Na tym moim schemacie od kabli 82112 odchodzą przy obu końcach takie cieniutkie cusie... to po co one???
No i co z tymi peszlami z atestem... czy przesadzam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9078
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Te małe kabelki to złącza masy do karoserii.
Peszle - chodzi generalnie o temperaturę pracy. Dowolny plastik się będzie palił jak będzie wystarczająco ciepło, i będzie zewnętrzne źródło ognia (również tzw. tworzywa samogasnące). Ale tutaj bardziej chodzi o degradację tworzywa w warunkach pracy. W komorze silnika jest dosyć ciepło i zwykłe peszle stosowane w budowlance (też przecież z atestem trudnopalności) dosyć szybko się degradują, i robią sie kruche i łamliwe.
Zerknij sobie na oferty sklepów z gratami do LPG - mają tam peszle sensownej jakości, właśnie do takich zastosowań jak potrzebujesz.
Peszle - chodzi generalnie o temperaturę pracy. Dowolny plastik się będzie palił jak będzie wystarczająco ciepło, i będzie zewnętrzne źródło ognia (również tzw. tworzywa samogasnące). Ale tutaj bardziej chodzi o degradację tworzywa w warunkach pracy. W komorze silnika jest dosyć ciepło i zwykłe peszle stosowane w budowlance (też przecież z atestem trudnopalności) dosyć szybko się degradują, i robią sie kruche i łamliwe.
Zerknij sobie na oferty sklepów z gratami do LPG - mają tam peszle sensownej jakości, właśnie do takich zastosowań jak potrzebujesz.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Kabel kup dobrej jakosci LgY 35mm². Grubsze sa nirwygodne w ukladaniu i ciezkie, a korzysci brak.
Peszel czarny mototyzacyjny, taki jak zakladalem Ci na wiazki skrzyni i silnika przy ostatnich naprawach.
Polecam termokurczki z klejem na miejsce przy zlaczu.
Peszel czarny mototyzacyjny, taki jak zakladalem Ci na wiazki skrzyni i silnika przy ostatnich naprawach.
Polecam termokurczki z klejem na miejsce przy zlaczu.
Re: Mój Stwór
Kabel zamówiony, termokurczki mam, peszel i końcówki też już obczajone. Z narzędzi przybędzie mi praska i obcinacz do kabli.

Już się nie mogę doczekać!
... a, no i nakręteczki będą nowe

Już się nie mogę doczekać!
... a, no i nakręteczki będą nowe

- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Elegancko! Powodzenia 

Re: Mój Stwór
Korzyści są takie, że jak się z czasem degradują to z wyższych wartości.Jake pisze: 05 lip 2024, 01:07 Kabel kup dobrej jakosci LgY 35mm². Grubsze sa nirwygodne w ukladaniu i ciezkie, a korzysci brak.
Peszel czarny mototyzacyjny, taki jak zakladalem Ci na wiazki skrzyni i silnika przy ostatnich naprawach.
Polecam termokurczki z klejem na miejsce przy zlaczu.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Nadal - trzeba moim zdaniem zachowac zdrowy rozsadek - degraduja sie glownie polaczenia - przewaznie w wyniku utleniania. Dlatego porzadne zaciskanie, dlatego najlepiej miedz ocynkowana, dlatego termokurczka z klejem - bo zapobiega dostawaniu sie wilgoci w glab wlokien. Degraduje sie tez izolacja - dlatego nie najtanszy kabel z gownolitu tylko doba izolacja - i na wierzch peszel zeby zminimalizowac przecieranie. Fabryczne wytryzmywaly ok 25 lat, taki customowy z 35mm² bedzie dobry mysle na minimum 30 kolejnych, moze wiecej.
A same plynace prady sa wystarczjaco niskie by 35 byla juz z duzym zapasem.
A same plynace prady sa wystarczjaco niskie by 35 byla juz z duzym zapasem.
Re: Mój Stwór
35 mm zamówione i basta... wczoraj
spawalniczy
Znikam na weekend a potem odbieram wziątka i będę się doktoryzował.

Znikam na weekend a potem odbieram wziątka i będę się doktoryzował.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9078
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Kable spawalnicze mogą mieć problem z olejem (izolacja), bo to nie PCV a guma (syntetyczna). A ta, jak wiemy, olejów nie lubi. Lepiej więc żeby w okolicy tych przewodów nic nie ciekło.
Poza tym, te przewody mają same zalety. Linki są z cieńszych drucików, więc nawet grube kable są bardzo elastyczne, a izolacja nie twardnieje zimą. A dodatkowo, znosi wyższe temperatury niż PCV (w końcu to przewody do spawarki - więc kulki ciekłego metalu działają na izolację ... niespiesznie
).
Ja tego używam już od jakiegoś czasu (rozrusznik lub wyciągarki, czasem do przetwornic większej mocy). Końcówki ERKO, termoskurczki z klejem (te grube, do kabli ziemnych), i generalnie wychodzi to lepiej niż fabryka.
Acz do całości przydają się też solidne klemy do aku z porządnymi przyłączami skręcanymi (pod końcówki oczkowe). Najlepiej takie z kilkoma portami pod końcówki przykręcane.
Poza tym, te przewody mają same zalety. Linki są z cieńszych drucików, więc nawet grube kable są bardzo elastyczne, a izolacja nie twardnieje zimą. A dodatkowo, znosi wyższe temperatury niż PCV (w końcu to przewody do spawarki - więc kulki ciekłego metalu działają na izolację ... niespiesznie

Ja tego używam już od jakiegoś czasu (rozrusznik lub wyciągarki, czasem do przetwornic większej mocy). Końcówki ERKO, termoskurczki z klejem (te grube, do kabli ziemnych), i generalnie wychodzi to lepiej niż fabryka.
Acz do całości przydają się też solidne klemy do aku z porządnymi przyłączami skręcanymi (pod końcówki oczkowe). Najlepiej takie z kilkoma portami pod końcówki przykręcane.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
@Rokfor: A gdzie kupujesz termokurczki z klejem? Bo ja jak mieszkalem w Wawie to zaopatrywalem sie na Wolumenie, teraz mieszkam gdzie indziej wiec mi odcielo zrodelko, a potrzebuje uzupelnic zapasy. Takie grubasne pod kable rozrusznika jeszcze mam, ale skonczyly mi sie wszystkie male przekroje typu 4.5/2 itp.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9078
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Ja mam po prostu sklep z elektryką budowlana pod nosem.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Mój Stwór
Ja mam 3 hurtownie i w zadnej nie maja cienkich z klejem 
