Toyota 4 Runner - chory projekt

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Jake »

Przegrzebieniowalem wszystkie toyotowe czujniki ktore mam w garazu (olej, woda, pod zegar, pod kontrolke, podcisnienie od ekonomizera od 3VZ, podcisnienie od akumulatora podcisnienia hamulcow z 2L-T, doladowania od turbodiesla - wszystkie z gwintem 1/8" maja idealnie 28TPI = to sa gwinty BSPT.
20240525_023110.jpg
20240525_023110.jpg (21,17 KiB) Przejrzano 707 razy
Rokfor32 pisze:
24 maja 2024, 07:17
Jeżeli nie ma klimy - to jak najbardziej. Jeżeli jest - to nie ma szans w oryginalnym układzie.

Ja będę nad tym jeszcze pracował (obudowa parownika klimy z filtrem kabinowym) - ale jeszcze nie teraz, bo to zajmuje kupę czasu (drukowanie prototypów, plus dopasowanie innego, mniejszego rdzenia parownika).
Klima jest i ma byc, wiec nie bedzie latwo. Jakos nie mam zbyt duzych nadziei na suckes, ale bede probowac.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8507
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Rokfor32 »

Ja akurat nie mam grzebyka calowego, więc mierzyłem gwintownikiem - i do czujnika oleju jednak bardziej pasował ten NPT. (innych czujników nie sprawdzałem).

To nie jest duża różnica - 28 vs 27 zwojów na cal.

Z ciekawości jeszcze sprawdzę, czy gwintownik BSP wkręci się bez scen w przedmiotowe otwory.

Ja gwintownik NPT zanabyłem jak potrzebowałem zastosować aftermarketowe czujniki ciśnienia. I one ewidentnie nie pasowały do gwintu BSP. Za to bez scen wkręcały się w ori otwory w silnikach toyoty ... tak że - teraz ... to nie mam zdania ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Jake »

Bo wiekszosc aftermarketowych takich jak np. Reveltronic - maja wlasnie gwinty NPT :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8507
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Rokfor32 »

Zgadza się. Pisze o tym, że takowe bez ceregieli sie mi wkręcały w ori gniazda w silnikach toyoty.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Jake »

Tego nie probowalem - ale amerykanie na forach donosza ze tak wlasnie jest = mozna wkrecic czujnik NPT w gniazdo BSP. To mialem na mysli kilka postow wyzej piszac ze NPT i BSPT sa "jako tako" kompatybilne, chociaz lepiej uzyc przejsciowki.

PS. Gwintownik BSPT G1/8 tez grzebieniowalem - wychodzi idealnie 28TPI ;)
Niestety nie mam nic na NPT pod reka zeby sprawdzic, ani gwintownika ani zadnego czujnika/krocca nic takiego.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Jake »

+1 miejsce na guziczek, jeszcze przed wspawaniem.
Załączniki
20240526_014122.jpg
20240526_014122.jpg (26,99 KiB) Przejrzano 678 razy

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Jake »

Odebralem dzis cynki i poskladalem co sie dalo. Proszki sie slimacza, nadal niegotowe, maja byc na przyszly tydzien.
Dla przypomnienia byl taki syfek:
20240525_045518.jpg
20240525_045518.jpg (80,43 KiB) Przejrzano 326 razy
Teraz jest tak:
Załączniki
20240614_145853.jpg
20240614_145853.jpg (105,07 KiB) Przejrzano 326 razy
20240614_210406.jpg
20240614_210406.jpg (102,79 KiB) Przejrzano 326 razy
20240614_210427.jpg
20240614_210427.jpg (74,43 KiB) Przejrzano 326 razy
20240614_210511.jpg
20240614_210511.jpg (60,6 KiB) Przejrzano 326 razy
20240614_212423.jpg
20240614_212423.jpg (64,36 KiB) Przejrzano 326 razy

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Post autor: Jake »

Maly wielki sukces... przekopywalem sie przez dokumentacje Aurisa i Corolli z 2AD-FTV szukajac pinoutu czujnika cisnienia 83520-60060. Nieskuteczenie, nie ma go ani w sekcji gauges and ECM. Ale przypadkiem znalazlem jakies materialu od Rav4 i wyrwany z kontekstu rysunek wtyczki pasujacej pod moj czujnik...
c200613e02.png
c200613e02.png (38,92 KiB) Przejrzano 104 razy
Troche niepewna dana, troche ryzyko ale chyba nic lepszego nie uzyskam. Sprobuje testowo podpiac sie z czujnikiem w ten sposob pod zasilacz stabilizowany i porobie odczyty multimeterem.... Zobaczymy.

Mysle tez nad jakims "jigiem" do cechowania tych czujnikow... mysle ze trojnik z 2 gniazdami 1/8npt - pod czujnik, pod zegar mechaniczny i 3 gniazdem pod zaworek schredera pod pompke do kol albo krociec pneumatyczny do kompresora... zeby moc zrobic odczyty napieciowe przy roznym znanym cisnieniu i stworzyc sobie wykres.

Niezalzenie nadal mysle czy zostac przy fabrycznym biematalicznym czujniku i zegarze cisnienia czy nie sprobowac zmienic bimetalicznego wskaznika na zwykly magnetoelektryczny i nie nakarmic go z nowego czujnika 3 pinowego. Widze wady i zalety obu rozwiazan.

ODPOWIEDZ