Meselowa KDJ 90

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Kwieczor »

Mesel - foty ogólnie nie robią - ostatnia, jaką widzę to dwa głośniki koło siebie

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

Z tym zdjęciami to od dawna mam problem. Niby z generacji komputerów lecz nie jest to moja najmocniejsza strona :D



Od ostatniej Yoty samochód praktycznie stał, łącznie ponad 6 miesięcy unieruchomiony. Wszystko za sprawą przeglądu po 110tyś kilometrów :mrgreen:


Serwis to tak naprawdę podstawa, do podstawowych czynności dołożyłem oleje w mostach, reduktorze, płyn hamulcowy oraz kompletny rozrząd. Niestety podczas demontażu filtra paliwa okazała się że czeka na mnie niemiła niespodzianka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sprawy nie trzeba komentować.
Z głową pełną domysłów wróciłem do domu a następnego dnia dzięki gadżetowi który pożyczyłem od Tuco zrobiłem małą rewizję zbiornika. Sprawa jasna. Auto zanim trafiło do mnie bardzo długo stało z niewielką ilością paliwa w skutek czego zbiornik pokrył się korozją. W momencie gdy zacząłem tankować do pełna oraz jeździć odklejona od ścianek baku rdza wraz z paliwem trafiała do filtra paliwa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Szybka kalkulacja kosztów, telefon do ASO, następnie telefon do Tuco, decyzja a finalnie złożenie zamówienia na zbiornik wraz z całą galanterią w postaci uszczelek, śrubek, filtra na smogu paliwowym etc.
Jako że za oknem pojawiła się zima a u mnie więcej obowiązków temat odszedł w zapomnienie. Jedynie dzięki częstym odwiedzinom forum zdobyłem wyższy schowek do landka.
Obrazek

A tak auto transportowałem na miejsce garażowania
Obrazek

Cała paczka doszła do mnie jakiś czas temu lecz dopiero w zeszłym tygodniu znalazłem czas aby zmontować auto. W tak zwanym międzyczasie oddałem do piaskowania oraz ocynku wlew paliwa oraz umyłem przestrzeń nad zbiornikiem. Dzięki temu po przyciągnięciu auta z miejsca gdzie normalnie zimuje miałem gotową bazę do montażu. Tutaj kilka fotek.
W ostatniej fazie zdecydowałem się na wypiaskowanie oraz pomalowanie proszkowe osłony zbiornika. Wcześniej planowałem wstawienie aluminium od Asfira jednak jest kilka innych bardziej priorytetowych wydatków tak więc póki co zostaje stal.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Finalnie, warto garażować auto z pełnym zbiornikiem. A przynajmniej w wypadku 3-drzwiowych landów (90,120,150) oraz innych, gdzie zbiornik jest stalowy :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16483
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: kylon »

Ale fajowy opis. Zbiorniki do J9 to ostatnio modny temat.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 571
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mirekk »

Musiało być blisko do miejsca garażowania, skoro litr mleka wystarczył :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1831
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: rolkos »

Wlew cynkowałeś też wewnątrz? Nic się z tym nie będzie działo z czasem? W Pajero 3 chyba był zbiornik cynkowany wewnątrz i ten właśnie ocynk po latach złaził i zacierała się pompa wtryskowa. Ale mogę się mylić, pytam bo u mnie wlew też już najlepsze czasy ma za sobą.

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

tylko zewnątrz. Zamysł był aby na koniec pomalować jeszcze na czarny kolor jednak odpuściłem temat.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2747
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: luk4s7 »

Że też komuś przyszło do głowy robienie metalowego zbiornika :x 150'tka też ma metalowy? Toż już Frontera I miała plastik!
kylon pisze:Zbiorniki do J9 to ostatnio modny temat.
Niech no nie wywołuje wilka z lasu... U mnie jeszcze tam nie zaglądane. Teraz do przeglądu będę żył cały w strachu :shock:

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1831
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: rolkos »

luk4s7 pisze:Że też komuś przyszło do głowy robienie metalowego zbiornika :x 150'tka też ma metalowy? Toż już Frontera I miała plastik!
j12 i j15 mają plastikowy zbiornik.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1659
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: sebastian44 »

rolkos pisze:
luk4s7 pisze:Że też komuś przyszło do głowy robienie metalowego zbiornika :x 150'tka też ma metalowy? Toż już Frontera I miała plastik!
j12 i j15 mają plastikowy zbiornik.
Krótkie chyba maja stalowy bo jest z tyłu.

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

rolkos pisze: j12 i j15 mają plastikowy zbiornik.

Tylko 5 drzwiowe.

sebastian44 pisze:
Krótkie chyba maja stalowy bo jest z tyłu.
Też tak myślę.

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

Kochani, mały MOD który można wykonać w 90. Mianowicie MONTAŻ tempomatu.

Tak tak, wertując manuale oraz internet nie znalazłem nigdzie "sterownika" tempomatu. Drogą dedukcji wyszło że zajmuje się tym komputer silnika.

Jako że w 120 miałem tempomat przy takim samym motorze szybko okazało się że w 90 tak samo będzie to pracować.

Krótki tutorial zarówno dla 90 jak i 120.


Co potrzeba?
Dla 120/125 KDJ
Dźwignia tempomatu 84632-34010
Okablowanie tempomatu 84633-34010
2 śruby mocujące 90159-50199
Osłona wykończeniowa z otworem (kolor do wyboru, w zależności od wersji)
45186-58020-CO (czarny)
45186-58020-E1 (brąz tapicerka)

Włącznik sprzęgła (tylko z ręczną skrzynią biegów) 88280-14030



W przypadku serii 90/95 :
Włącznik sprzęgła 88280-14030
Manetka tempomatu 84630-30160
Osłona wykończeniowa z otworem (kolor do wyboru, w zależności od wersji)
Kolor obudowy szary 45186-60030-B1
Kolor pokrywy brązowy 45186-60030-E0


Szukając na allegro szukajcie albo 90 z Angli albo 100. Nie jest łatwo. Ja kupiłem jakiegoś ogryzka ale bardziej dla testu.

Nowa manetka w aso 900zł ale u Tuco można wyrwać ponad połowę taniej ;)

Zaślepka w aso to koszt 28zł więc tu nie ma co się szczypać.



Montaż:

1 Odłączamy klemy. Mając dwa akumulatory sugeruje odpiąć z dwóch akumulatorów bo z jednego nic nie da :mrgreen:

2. Czekamy chwilę aby uciekł prąd ze sterownika poduszek.

3. Kierownicę ustawiamy sobie na wprost i podważamy zaślepki z obydwu stron. Ja używam do tego legitymacji studenckiej, nie niszczy plastiku ;)

4. Odkręcamy dwie śruby Bodaj TORX 30.



5. Lekko ciągnąc wyciągamy poduchę do siebie. Następnie odpinamy kostki. Jedna żółta przy poduszce (trzeba ją specyficznie wcisnąć aby dała się rozłączyć ) kolejna kostka jest przy kolumnie kierownicy.

6 Odkręcamy centralną śrubę od kierownicy i sugeruje zaznaczenie osi kierownicy względem wieloklinu ( łatwiej będzie potem zamontować kierownicę tak aby była prosto )

7. Aby nie uszkodzić taśmy która przekazuje sygnał między kołem kierowniczym a kolumnom należy delikatnie ściągać kierownicę. Ja praktykuje sposób krótkich naprzemiennych lekkich uderzeń w krańce koła kierownicy. Uderzamy od FRONTU koła. tak jak byśmy chcieli trąbić.

8. Odkręcamy plastik od koła kierownicy i przykręcamy naszą nową manetkę ( Ja uchwyt pozyskałem z kierownicy 100. Tak więc montaż zajął 2 minuty. Widziałem w sieci że niektórzy kręcili tempomat na własnych blaszkach i patentach. Jest to podyktowane tym że koło kierownicy z 90 ma jedynie jeden uchwyt a dwa kolejne albo wykorzystujemy poprzez fabryczną blaszkę albo za pomocą własnego patentu.

9. Całość składamy w odwrotnej kolejności i zasadniczo to tyle.

Wszystko opisane dla 90 w automacie. W przypadku manauala w okolicy pedału sprzegła jest luźna kostka którą wpinamy w czujnik a sam czujnik w wyznaczone miejsce.
Dla 120 podobnie jedynie manetkę podpinamy przez dodatkowy kabel.

Obrazek

Tutorial dość chaotyczny, mam nadzieję że jednak pomoże wykonać tą prostą modyfikację. Auto japońskie tak więc trudno coś źle podłączyć, no chyba że mamy dar siłowych rozwiązań :roll:


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1659
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: sebastian44 »

Dodam że nie zawsze to działa, moja 120 z arabii jest w tak biednej wersji że nie udało się podłączyć tempomatu- brakuje odpowiedniej instalacji w kolumnie. Tak czy inaczej mam kompletny zestaw do oddania;)

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

Temat cichy bo auto stoi. Przez te dwa lata zrobiłem z 1500km. Z rzeczy przy aucie.


-kupiłem oraz wymieniłem tylną uszczelkę klapy bagażnika. Moja była zniszczona przez nieumyślne wkładanie przedmiotów do bagażnika (Znów widać że Japońce wyznają Kaizen bo w 120 próg chroni gumę)
-dołożyłem w bagażniku oryginalne kotwy w podłodze. Moje z racji Francuskich kombinacji z homologacja osobowy/ciężarowy zostały zdemontowane.


Natomiast w tym tygodniu do auta wpadły dwa nowe oryginalne akumulatory. Wcześniejsze baterie "ZAP" pomimo że ładowane inteligentnym prostownikiem poddały się po kilka latach. Liczę że Toyota zrobiła to lepiej. Objaw do wymiany narobił mi stracha, mianowicie auto zaczęło "ciężej" kręcić.W pierwsze chwili pomyślałem że to wtryski, wszak auto mało jeździ, ale miało przygodę ze zbiornikiem paliwa co opisywałem kilka postów wcześniej. Dla bezpieczeństwa dałem auto na sprawdzenie. Pomiar wyszedł wzorowo, wtryski praktycznie nie mają odchylenia od normy a winny okazał się jeden z akumulatorów. Stąd cięższy start.

Wiedząc już że większe koszta mnie nie czekają a samego auta nie zmienię bo i po co :mrgreen: sprezentowałem sobie leżak magazynowy w postaci nowego, nieużywanego modułu zwiększającego moc TTE. A co, niech ma :)


W wolnej chwili podłącze i zobaczymy co to może 8)
Załączniki
Broszurka
Broszurka
toyota-landcruiser-lc-120-toyota-land-cruiser-lc-125-000001.jpg (56.49 KiB) Przejrzano 106 razy
Zawartość
Zawartość
IMG_0980-min.jpg (55.2 KiB) Przejrzano 106 razy
Pudełko z klimatem :)
Pudełko z klimatem :)
IMG_0979-min.jpg (54.01 KiB) Przejrzano 106 razy

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Meselowa KDJ 90

Post autor: Mesel »

Podłączony.

Zakup w pełni uzasadniony. Auto wyraźnie lepiej przyśpiesza. Rzadziej zrzuca biegi. Jestem usatysfakcjonowany 8)

ODPOWIEDZ