Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Technika jazdy, sprzęt, etc.

Moderator: luk4s7

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: stasik »

Fajny tekst :-) Mój hi-lift jest wprawdzie czysty - wożę go w bagażniku, ale metoda na poradzenie sobie z zacięciem pewnie jeszcze kiedyś się przyda ;-)

Do zastosowań jako ręczna wyciągarka nogą też się przydać 2 długie pasy. Mniej wygodne niż wersja z łańcuchem, ale przy odrobinie sprytu i pomyślunku też daje radę.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: sebastian44 »

Hi lift do wyciągania jest dobry. Już po pierwszym użyciu zaczynamy intensywnie oszczędzać na wyciągarkę :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: kylon »

:mrgreen: Osiem godzin kiedyś na Mazurskich Wertepach ciągnęliśmy auto. Wyciągarka na pokładzie była ale zaplombowana. Klasa wyczynowa :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: Rokfor32 »

Do tego o wiele sensowniejszy jest tirfor.

Acz też niespecjalnie wygodny w użyciu ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: kylon »

Mało miejsca było w Toyocie aby go zabrać do bagażnika ;-)

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: stasik »

Rokfor32 pisze:
01 sie 2022, 11:13
Do tego o wiele sensowniejszy jest tirfor.

Acz też niespecjalnie wygodny w użyciu ... :wink:
Tirforem auta nie dźwignę, a wożenie wszystkich możliwych gratów, z których każdy waży kilkanaście kilogramów i jest poręczny jak ruski szpadel jakoś mi się nie uśmiecha.
A tak na poważnie to do wyciągania służy wyciągarka, hi-liftem nie wyciągniesz auta z ciut grubszej wklejki, np. przyssanego do błotka ;-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana koła w terenie. Czy hi-lift jest konieczny?

Post autor: Rokfor32 »

Ja tam tirfora cenię - ale ... nie każdego :mrgreen:

Mam w sumie dwa - tego polskiego, niby 1,5T, który waży z 15 kg, i wymaga liny 12mm. Robi za eksponat. :mrgreen:

Ale mam też takiego mniejszego, firmy Yale. Niby 800kg. Lina 8mm, waga przeciągarki jakieś 6, może 7kg (alu obudowa). I - tego często używam na podwórku, jak trza mi poprzestawiać nieruchomości. Siła 800kg wydaje się mała - ale to starcza żeby ciągnąć auto z zablokowanymi hamulcami :wink:

ODPOWIEDZ