Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: kylon »

Winda w większości przypadków się psuje od nieużywania bo jest zostawiona na lata bez serwisu w soli, wilgoci i syfie. Mnie np. wkurzało zawsze w Superwinchach to że po kilku miesiącach gniła rączka od sprzęgła. W starych Warnach utlenianie się obudowy (teraz nie ma już tego problemu) ale ślizgi np się utleniają. Zawsze coś gdzieś. Jeśli najważniejszym kryterium jest cena to w zasadzie można sobie wybrać kolor bo i tak każdy importer zachwala swoje, że jest naj ;-). Ja miałem okazję ściągać wyciągarki Terrain Tamera ale kupiłem kilka sztuk i uznałem, że nie ma co się wałkować na naszym rynku bo nikogo do droższego chińczyka niż inne nie przekonam. Na nic się zda, że są dodatkowo uszczelniane i lakierowane. Nikt tego nie doceni. Miałem rację.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: sebastian44 »

Ja myslę że kwestia jest taka że wyciągarki chińskie zrobiły duży postęp i te chińczyki ze średniej półki po prostu działają w zakresie który wystarcza dla wiekszości użytkowników. Jak ktoś chce cos ekstra to musi zapłacić ekstra ale chińczyk używany od czasu do czasu na aucie bez zaglądania do niego bedzie służył 5 lat, potem może jakiś przeglą i kolejne lata. I to ludziom w nie-nowej terenówce za nie-200 tysiecy zł wystarcza ;)

Oczywiście rozumiem osoby które startują regularnie w rajdach i musza mieć pro sprzęt. Rozumiem też ludzi którzy kupili auto za 200-300 tysiecy lub wiecej i nie bedą montować do niego tanich akcesoriów. Trzeba sobie tylko zadać pytanie czy należymy do ktorejś z tych grup.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: kylon »

Bardzo fajne wytłumaczenie problemu. Miałem ostatnio sfrustrowanego Pana na fejsie, że nas poje… ło z ceną zrobionego VDJ-ta. Otóż trzeba zrozumieć, że do pewnych salonów się nie wchodzi albo się wchodzi z ciekawości a nie po to aby wymyślać, że nas nie stać. Ot tyle w temacie. Dlatego są brunetki i blondynki i różne marki samochodów. Wszystkie jeżdżą ale jedne i drugie mają swoich zwolenników.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Rokfor32 »

Ja to jestem ciekaw - bo nie miałem okazji - jak są wykonane te wersje militarne/industry, względem zwykłych. Co tam jest, że kosztują sporo więcej (warny).

Jak napisałem wyżej - wyciągarka to na tyle proste urządzenie - że można je bez problemu wykonać w wersji, w której żaden korozon nawet nie spoglądnie. I nie będzie to wcale mega koszt - a wykonanie kosmicznie odległe jakościowo od podwójnego lakierowania czy dodatkowego uszczelnienia. Nikt jednak takich nie robi (no może spec jakieś dla misji NASA na Marsie - tam raczej trudno o "serwis" ... :mrgreen: ) Oczywiście zdaję sobie sprawę dlaczego - w dzisiejszych czasach rynku konsumpcyjnego jest to oczywiste. Chociażby te pręty spinające korpusy - lina ściera z nich chrom, i ładnie wyglądają tylko na półce w sklepie. W moich windach zastępowałem je prętem nierdzewnym - co podwyższało koszt reanimacji windy o kilkanaście zeta. Ale dla producenta, wykonanie pręta i jego chromowanie/polerowanie to też koszt - porównywalny z zastosowaniem w całości nierdzewnego materiału. Czyli, różnica pomijalna w koszcie urządzenia - ale jednak producent stosuje materiał, który żyje krócej. Moim zdaniem - całkowicie celowo i z premedytacją.

I o takie coś mi chodzi - to, że tak robi chińczyk - nie dziwi. Każdy dolar się liczy. Ale w warnach też tak jest - a to już jednak ... no nie pasi mi jakoś.

No ale jak to trochę skrzywiony na takie tematy jestem ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: kylon »

:mrgreen: Warna militarnego miałem w swoim KZJ-ocie. Przekładnia była dużo grubsza. Rzekomo wykonana z innych materiałów. Mi się nigdy nie popsuła a miała ciężko. Wszystkie Żelazne, kilka Expedycji Kaszubia czy Zmot. Wielu z Was nic to nie mówi no ale. Kilkadziesiąt wyjazdów w góry w Bieszczadach, Ukrainie czy Rumunii. Setki szkoleń.
Rokfor. Tylko Ci zawojowali światem co oprócz pitolenia działali. Zatem nie teoretyzuj tylko rób. Zbuduj super chiper wyciągarkę, a znajdą się chętni. Chromowane pręty to lata wczesne dwutysięczne zatem już troszkę czasu minęło. No chyba, że dalej są w chińczykach ;-) Czas się zreserować i uaktualnić oprogramowanie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Rokfor32 »

Nie mam ochoty na "zawojowywanie świata" - niemniej rzeczywiście dla swoich zastosowań czasem takie rzeczy robię - czyli modyfikuję /robię od zera po swojemu. :wink:

W temacie wyciągarek to akurat chodzi za mną od jakiegoś czasu zrobienie wyciągarki hydraulicznej (dla uta do przepraw). Ale nie mam tu na myśli samej windy - te można zresztą też kupić gotowe - ale o całym systemie jako kompletnym, zgranym układzie. A to wymaga zmodyfikowania wału korbowego silnika (od przodu), żeby można było tam odebrać kilkanaście kW mocy (ori koła pasowe/wpusty kół się do tego nie nadają). Plus odpowiednio dobrana pompa, i silnik windy. Tak, żeby układ nie miał słabych punktów.

Ale ten pomysł jeszcze chwilkę musi sobie poczekać, najpierw resztę docelowego auta trza ładnie zbudować ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2106
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Jake »

Skonczylem deliberowac nad wyciagarka. Kupilem kanagaroowinch, ale ciut inny model niz pierwotnie ogladalem:
kangaroowinch-k12000-performance-series-12v.jpg
kangaroowinch-k12000-performance-series-12v.jpg (24,67 KiB) Przejrzano 2613 razy
K12000 PS

Mialem obawy ze w modelu HD te super turbo oslonki ktore nadaja "designerski niepowtarzalny wyglad" beda tylko utrudniac zycia i pod nimi bedzie sie zbierac bloto sol i inne zlo. Model PS to jest kserokopia Tigersharka. Hamulec zwykly, w bebnie, sprzeglo na bolec, silnik 6.5KM.
Do tego oczywiscie idzie syntetyczna lina ø10mm, 28m.

Niestety na razie bede mogl sobie popatrzec na nia w pokoju, bo na spawanie stalowych zderzakow jestem umowiony dopiero po nowym roku.

Synto
Posty: 346
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Synto »

No i pięknie. To będą dwie do porównań czy się tak samo zużywają :-)

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2106
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Jake »

Przyszla, przetestowana na krotko, zwija, rozwija, znaczy sie chyba dziala :)
Załączniki
IMG_20221014_1649283.jpg
IMG_20221014_1649283.jpg (52 KiB) Przejrzano 2516 razy

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2106
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Jake »

A'propos wyciagarek i tego ze wszystkie sa na jedno kopyto, tu totalnie inna winda:
https://absolute-wits-end.com/wits-end- ... d-project/
przekladnie w tej windzie zalewa sie ATFem... ciekawie!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Rokfor32 »

Ale to jest oryginał toyoty. A nie aftermarket.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2106
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Jake »

No tak. Ciekawa konstrukcja w porownaniu do wszechobecnych chinoli. Plus sa zdjecia z naprawy wiec mozna obczaic budowe wewnetrzna.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Rokfor32 »

Ona jest fajnie skonstruowana - ale niespecjalnie mocna. Jakieś 3,5 - max 4T uciągu - a była fabrycznie stosowana dla J8 i J100.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2106
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Jake »

Wyglada ciekawie wewnatrz, sam fakt, ze przekladnia pracuje w oleju jest zachecajacy. Szkoda ze to tak rzadki element fabrycznego wyposazenia.
Najsmieszniejsza jest ta wystajaca wajha do przelaczania sprzegla.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: plum76 »

hej
A ja mam przekorne pytanie.
Jake kupił wyciągarkę o uciągu 5,5tony. Do tego ma line o zrywalności 10ton. Co jest najsłabszym punktem tej konstrukcji. Śruby mocujące?
Wiem, że boczkami można zwiększyć siłę ciągnięcia, ale w praktyce mało kto to stosuje.
Mam wrażenie, że ta lina jest mocno przewymiarowana kosztem jej ilości. Przynajmniej Patrole z błota będziesz mógł wyciągać.
Paweł

ODPOWIEDZ