Lina Kinetyczna

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Lina Kinetyczna

Post autor: raczek »

Nabyłem 32mm i 8m długa i myśle ze to dobry wybór był bo daje rade .

https://www.escape4x4.pl/pl/p/Lina-kine ... nowych/371


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: sebastian44 »

Ja ostatecznie zmieniłem linę kinetyczna na pas. Zajmuje znacznie mniej miejsca i jest lżejszy.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: raczek »

Tak pas jest wygodniejszy ale jak potrzeba wyrwać wklejone auto to tylko kinetyk .
Pas taśma dobra do podciągnięcia lub holowania


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: luk4s7 »

Można kupić pas kinetyczny. Polecam ARB - mam i robi robotę a łatwo zwinąć i zajmuje mało miejsca.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: Zibi »

Marka nie ma znaczenia. Pas się po prostu wiecej niż 10 procent nie rozciąga bo jego budowa jest inna. Kinetyk potrafi się rozciągnąć do 30 procent a szarpnięcie a właściwie jego brak jest całkowicie inne niż przy pasie. No i pas jest dwukrotnie słabszy.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: sebastian44 »

Ja mówię o pasie kinetycznym. Wedlug informacji producenta rozciaga sie do 20%. W Australii używają tylko pasow więc raczej są okej. Ale Nie miałem jeszcze okazji wypróbować ani porównać z lina.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1419
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: tadeo »

luk4s7 pisze:Można kupić pas kinetyczny. Polecam ARB - mam i robi robotę a łatwo zwinąć i zajmuje mało miejsca.
Mam, polecam, mało miejsca a do szarpnięcia raz na ruski rok wystarczy. 11 ton i 8 metrów.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: sebastian44 »

Zalezy jak kto jezdzi ale faktycznie majac auto z wyciagarka i jezdzac w towarzystwie z wyciagarkami ten kinetyk przydaje się mega rzadko. Ale jak już jest potrzebny to warto mieć.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: Zibi »

sebastian44 pisze:Ja mówię o pasie kinetycznym. Wedlug informacji producenta rozciaga sie do 20%. W Australii używają tylko pasow więc raczej są okej. Ale Nie miałem jeszcze okazji wypróbować ani porównać z lina.
nie wiem który to producent ale pas kinetyczny w instrukcji ma rozciąganie 10%. Maksuymalnie co widziałem w karcie to 12 procent. I szczerze nie sądzę, aby pas się mógł wiecej rozciagnąć - popatrz jak on jest mocno "zbity" jak włókna są mocno zagęszczone.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: Rokfor32 »

Poliamid rozciąga się w strukturze polimeru, więc nawet statyczne pasy z tego materiału mają większą rozciągalność, niż np. z polietylenu czy poliestru.

Oczywiście rodzaj splotu może pomagać - ale faktycznie pas poliamidowy rozciąga się jak guma z majtek, w porównaniu z typowymi pasami transportowymi (z poliestru), czy linami do wyciągarek (z polietylenu). Jednak - lina to lina :wink: Po pierwsze, faktycznie bardziej elastyczna, po drugie można zanabyć różne grubości - a co za tym idzie dobrać sobie pod swoje preferencje jej zachowanie, oraz długość. Odrobina wprawy pozwala na zaplecenie ucha czy połączenie (fachowe) zerwanej liny. Da się też robić węzły - ja bardzo często stosuję tzw. pętlę ratowniczą. Raz, że pozwala to na połączenie w przypadku braku szekli - a dwa, robi za bezpiecznik (osłabia linę), i powoduje że w razie zerwania wiadomo w którą stronę lina poleci (ustawia się to tak, żeby waliło w zad holownik, a nie ciagniętego w dzub :wink: )

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: sebastian44 »

Zibi pisze:
sebastian44 pisze:Ja mówię o pasie kinetycznym. Wedlug informacji producenta rozciaga sie do 20%. W Australii używają tylko pasow więc raczej są okej. Ale Nie miałem jeszcze okazji wypróbować ani porównać z lina.
nie wiem który to producent ale pas kinetyczny w instrukcji ma rozciąganie 10%. Maksuymalnie co widziałem w karcie to 12 procent. I szczerze nie sądzę, aby pas się mógł wiecej rozciagnąć - popatrz jak on jest mocno "zbity" jak włókna są mocno zagęszczone.
Wystarczy pierwszy z brzegu producent taki jak wspomniany wczesniej ARB. Chyba dosc znana i poważana marka ;)

https://www.arb.com.au/recovery/snatch- ... ippet-5104

Stoi jak byk, stretch 20%

Ja mam akurat innej firmy ale parametry te same.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: Zibi »

ARB to brand, nie producent. Producentem jest dośc znana chińska firma, kartę produktu mam w biurze :) W karcie produktu jest coś co ARB pomija -"do 20%". Małe ale znaczące :)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: sebastian44 »

Lina kinetyczna ma dla porównania "do 30%". Trudno oczekiwać żeby lina rozciągała się zawsze tak samo niezależnie od siły.

Dla mnie 20 czy 30 % to niewielka rożnica. Za to wygoda przechowywania pasa i wożenia go w razie "W" jest znacznie lepsza. Lina zajmowała mi całą niebieską torbę z Ikei i była cieżka. Pas jest znacznie bardziej kompaktowy.

Ja jeżdżę na wyjazdy turystyczne w góry dlatego miejsce w aucie i masa są ważne. Gdybym startował w rajdach to pewnie wybrałbym line kinetyczna.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: Rokfor32 »

Porównuj miarodajnie. Lina wytrzymująca 11T to nie 32mm, czy 28mm. To mniej więcej 16, może 18mm (trza by zerknąć w specyfikację). Taka lina, o takiej długości jak pas - zajmuje porównywalną ilość miejsca - po prostu to jest w zasadzie tyle samo tworzywa.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Lina Kinetyczna

Post autor: Zibi »

No dokładnie.

Ale to spory akademickie są. Jednemu pasuje to, drugiemu tamto.

ODPOWIEDZ