Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
: 13 paź 2014, 23:04
Taki sam - no prawie - jak z LJ. W 4R jest skrzynka R150F. Od 151 , czyli tej z LJ, różni się przełożeniami jedynki i dwójki, pozostałe przełożenia sa takie same.
Generalnie - w terenówkach, i niektórych płaskich (tych RWD) toyota stosuje jedyne trzy typy skrzyń (dla wersji lekkich. ciężkie LC miały większe skrzynie). To skrzynki serii W (np. W56, W58), serii G (G52) i seri R - R151. Dana seria - to dany korpus skrzyni. Odmiana - to różnice w bebechach.
I do tych trzech typów skrzynek podłaczane sa wszystkie rodzaje silników, jakie są dostępne w toyotach - przy czym do tych trzech skrzynek lekkich fabrycznie największe podłączane to 1HZ, czyli wolnossący klekot 4,2, a z benzyniaków 1GR-FE. Dla większych silników szły większe skrzynie - ale to już klasa ciężarówek tak w zasadzie
I teraz - ponieważ są tylko trzy typy skrzynek - a silników ze 20 - żeby nie robić dla każdej aplikacji osobnych korpusów skrzyń toyota wymyśliła se adaptery. Czyli elementy pozwalające połączyć którąś z tych skrzynek - z którymś z silników. I to są dzwony sprzęgła. tych adapterów jest - tu strzelę - pewnie ze 40 typów. I pozwalają na dosyć dowolne składanie puzzli - bowiem taki sam system z adapterami, jak do łączenia silnika i skrzyni zastosowano również do łaczenia skrzyni i reduktora.
Pytałeś o celicę - oryginalnie 3S czy 5S z tego auta szedł ze skrzynią W58 - to było chyba w pierwszej odsłonie tego modelu. I da się z tego zrobić napęd 4x4, bo akurat skrzynki W i G mają takie samo podejście do dzwonów sprzęgła (skrzynki R mają inne) - a istniały napędy J7 oparte na skrzyni G52. Czyli da sie zastosować korpus 3S i skrzynkę J7 - bo były J7 ze skrzynką G. Były to pierwsze wydania LJ70, i cała linia RJ70, czyli benzynowa J7. Tyle - że skrzynka G jest po prostu słabsza niż skrzynka R - i do zastosowań rajdowych nie jest zalecana. No i zwyczajnie nie tak łatwo ją namierzyć, jak skrzynki R, bo tych pierwszych roczników LJ już mało, a RJ nie był specjalnie popularny.
Generalnie - w terenówkach, i niektórych płaskich (tych RWD) toyota stosuje jedyne trzy typy skrzyń (dla wersji lekkich. ciężkie LC miały większe skrzynie). To skrzynki serii W (np. W56, W58), serii G (G52) i seri R - R151. Dana seria - to dany korpus skrzyni. Odmiana - to różnice w bebechach.
I do tych trzech typów skrzynek podłaczane sa wszystkie rodzaje silników, jakie są dostępne w toyotach - przy czym do tych trzech skrzynek lekkich fabrycznie największe podłączane to 1HZ, czyli wolnossący klekot 4,2, a z benzyniaków 1GR-FE. Dla większych silników szły większe skrzynie - ale to już klasa ciężarówek tak w zasadzie
I teraz - ponieważ są tylko trzy typy skrzynek - a silników ze 20 - żeby nie robić dla każdej aplikacji osobnych korpusów skrzyń toyota wymyśliła se adaptery. Czyli elementy pozwalające połączyć którąś z tych skrzynek - z którymś z silników. I to są dzwony sprzęgła. tych adapterów jest - tu strzelę - pewnie ze 40 typów. I pozwalają na dosyć dowolne składanie puzzli - bowiem taki sam system z adapterami, jak do łączenia silnika i skrzyni zastosowano również do łaczenia skrzyni i reduktora.
Pytałeś o celicę - oryginalnie 3S czy 5S z tego auta szedł ze skrzynią W58 - to było chyba w pierwszej odsłonie tego modelu. I da się z tego zrobić napęd 4x4, bo akurat skrzynki W i G mają takie samo podejście do dzwonów sprzęgła (skrzynki R mają inne) - a istniały napędy J7 oparte na skrzyni G52. Czyli da sie zastosować korpus 3S i skrzynkę J7 - bo były J7 ze skrzynką G. Były to pierwsze wydania LJ70, i cała linia RJ70, czyli benzynowa J7. Tyle - że skrzynka G jest po prostu słabsza niż skrzynka R - i do zastosowań rajdowych nie jest zalecana. No i zwyczajnie nie tak łatwo ją namierzyć, jak skrzynki R, bo tych pierwszych roczników LJ już mało, a RJ nie był specjalnie popularny.