Strona 4 z 4

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 13 paź 2014, 23:04
autor: Rokfor32
Taki sam - no prawie - jak z LJ. W 4R jest skrzynka R150F. Od 151 , czyli tej z LJ, różni się przełożeniami jedynki i dwójki, pozostałe przełożenia sa takie same.

Generalnie - w terenówkach, i niektórych płaskich (tych RWD) toyota stosuje jedyne trzy typy skrzyń (dla wersji lekkich. ciężkie LC miały większe skrzynie). To skrzynki serii W (np. W56, W58), serii G (G52) i seri R - R151. Dana seria - to dany korpus skrzyni. Odmiana - to różnice w bebechach.

I do tych trzech typów skrzynek podłaczane sa wszystkie rodzaje silników, jakie są dostępne w toyotach - przy czym do tych trzech skrzynek lekkich fabrycznie największe podłączane to 1HZ, czyli wolnossący klekot 4,2, a z benzyniaków 1GR-FE. Dla większych silników szły większe skrzynie - ale to już klasa ciężarówek tak w zasadzie :wink:

I teraz - ponieważ są tylko trzy typy skrzynek - a silników ze 20 - żeby nie robić dla każdej aplikacji osobnych korpusów skrzyń toyota wymyśliła se adaptery. Czyli elementy pozwalające połączyć którąś z tych skrzynek - z którymś z silników. I to są dzwony sprzęgła. tych adapterów jest - tu strzelę - pewnie ze 40 typów. I pozwalają na dosyć dowolne składanie puzzli - bowiem taki sam system z adapterami, jak do łączenia silnika i skrzyni zastosowano również do łaczenia skrzyni i reduktora.

Pytałeś o celicę - oryginalnie 3S czy 5S z tego auta szedł ze skrzynią W58 - to było chyba w pierwszej odsłonie tego modelu. I da się z tego zrobić napęd 4x4, bo akurat skrzynki W i G mają takie samo podejście do dzwonów sprzęgła (skrzynki R mają inne) - a istniały napędy J7 oparte na skrzyni G52. Czyli da sie zastosować korpus 3S i skrzynkę J7 - bo były J7 ze skrzynką G. Były to pierwsze wydania LJ70, i cała linia RJ70, czyli benzynowa J7. Tyle - że skrzynka G jest po prostu słabsza niż skrzynka R - i do zastosowań rajdowych nie jest zalecana. No i zwyczajnie nie tak łatwo ją namierzyć, jak skrzynki R, bo tych pierwszych roczników LJ już mało, a RJ nie był specjalnie popularny.

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 13 paź 2014, 23:05
autor: Addams
Na Allegro jest kilka takich skrzyń od 4runnera v6 3,0l

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 14 paź 2014, 09:21
autor: proto
Doktorku Rokforku, nowym kolegom w temacie Toytoyów tłumaczyć trzeba prosto i liniowo:
:arrow: Reduktor i skrzynia biegów R151F z np LJ70 z silnikiem 2LT + obudowa sprzęgła od 4Runnera z silnikiem 3VZ np. VZN130 + silnik 3S-GTE = całość :mrgreen:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 14 paź 2014, 17:02
autor: rysiek1
i jedno i drugie tłumaczenie bardzo pomocne , na przyszłość na pewno mocno wzbogacą moją wiedzę choć prawdę powiedziawszy w tych tematach to moje zapotrzebowanie na wiedzę ogranicza się do części ,które mogę zastosować w rajdówce, ale za wszystko dziękuję :)

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 14 paź 2014, 17:09
autor: proto
rysiek1 pisze:moje zapotrzebowanie na wiedzę ogranicza się...
Porzuć zatem ograniczenia i śmiało zdobywaj wiedzę bo jak zapewne wiesz by zbudować topową rajdówkę- terenówkę-przeprawówkę trzeba mieć bardzo szerokie horyzonty, wiedzę, doświadczenie i pogląd na wiele tematów :wink:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 14 paź 2014, 19:01
autor: rysiek1
Panowie chyba rzeczywiście zdecyduję się na Toyotę -ma lepszy przebieg momentu obrotowego a to jest istotne. tak jak już wcześniej pytałem - może ktoś z Was wie możliwie szybko w miejsce oryginalnej miski wkleić coś odpowiedniejszego- jeśli są takie patenty jak ze skrzynią to chętnie wysłucham , jak nie to os udłubię z oryginalnej - już takie rzeczy robiłem i wiem ,że to trochę trwa...

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 14 paź 2014, 19:28
autor: proto
Ale Rysiu, co chcesz od tej miski olejowej :?:
Ma być tylna, środkowa ( bo przednią już masz :wink: ), głębsza....

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 14 paź 2014, 22:25
autor: rysiek1
jeżeli do przeprawówki to tylko głęboka tylna- generalnie nie jest to problem bo w razie czego zrobię ale jak istnieją takie patenty jak na skrzynie to chętnie posłucham

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

: 15 paź 2014, 07:23
autor: Rokfor32
Robi się to tak:

Odpalasz googla, o patrzasz w jakich modelach silnik 3S był montowany, w szczególności tych RWD.

odpalasz epc, np. takiehttp://www.japan-parts.eu/, i sprawdzasz jak to w danym modeli wyglądało, bo są rysunki.

Jak znajdziesz - to masz numer cześci - więc możesz zapytać aso ile by to kosztowało (miski są drogawe niestety) - albo uskuteczniasz poszukiwania tam - gdzie dany wózek był popularny.

Niestety - całość to ręczna robota, i trochę czasochłonna.