Bagażniki

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

U Panie, ze dwa lata trzeba będzie czekać. :mrgreen: Szybciej będzie przerobić zwykły :wink:

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

A gdyby tak w 73 zamocować bagażnik z tyłu na błotnikach obok świateł, a z przodu wzdłuż ramki zamocować gdzieś na podszybiu? Poprowadzić go jak snorkel w 73 na bannerze u góry. Byłoby gdzie tam się czegoś złapać? :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Z tyłu nad lampami tak. Trzeba tylko od wewnętrznej strony zrobić wzmocnienia. Z ramka to juz różnie bywa. Większość z nich to rdza połączona szpachlą :wink:

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

To coś jak u mnie. :mrgreen:

Ale mam na myśli mocowanie nie do ramki, a do podszybia. Tak jak snorkel w 73 z bannerka wchodzi w podszybie, tak może dałoby się poprowadzić ramię bagażnika i zamocować je gdzieś w błotnikach lub pod maską.
Bagażnik miałby wtedy sporą nośność i spanie na dachu czy przewóz cięższych przedmiotów byłby możliwy. :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Znowu nabrało by to wyglądu zewnętrznej klatki. Jak patrzę pamięcią w błotniki to mało tam miejsca na mocowanie podpór. Najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem jeśli już konieczny musimy mieć bagażnik jest podparcie go na wewnętrznej klatce. Oznacza to otwory w hard topie. Czarek N kiedyś korespondował w tej sprawie z kimś kto na zachodzie coś takiego zrobił. Może jak się pojawi to coś napisze.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Widziałem to rozwiązanie w toyce Wojteeek'a - najbardziej stabilne, o sporych możliwościach nośnych. No i w pałąku są gotowe dziury do mocowania bagażnika, wystarczy tylko przewiercić plastik-dach.

Niestety dwie dziury w hardtopie mocno mnie zniechęcają... nie bardzo mogę sobie wyobrazić skutecznego uszczelnienia tych otworów. :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Teraz chemia samochodowa jest bardzo rozwinięta. Podejrzewam, że w ofercie Wurtha coś się znajdzie. Do tej pory się nie zawiodłem. Co sobie wymyśliłem to dostałem.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Myślisz, że znajdzie się coś co uszczelni dziurę z grubym ruszającym się rdzeniem? :mrgreen:

A tak poważnie. Dragnia są spore, wszystkie elementy - dach, bagażnik pracują niezależnie od siebie. Da radę uszczelnić? Byłoby miło...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Klatka jest przymocowana do nadwozia. Hard top do tego samego kawałka blachy. No chyba, że brakuje połowę śrubek którymi powinien być przymocowany. Otwór może ze dwa milimetry większy niż rura bagażnika. Nie robiłem tego więc gdybam.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

To wszystko prawda. Ale obawiam się, że bagażnik będąc posadowiony na długich nogach i obciążony bagażem, kolebałby się bardziej niż hardtop i żeby wyeliminować otarcia, skrzypienia etc. należałoby dziurę wywiercić sporo większą niż średnica rury bagażnika.

Wojtka bagażnik miał dziury 2x większe niż średnica rury ale może nie trzeba takich szerokich wiercić.....?

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

A jakby jako uszczelniacza użyć uszczelki którą idą kable do kabiny od komory silnika i zalanie jej np. jakimś klejem bardzo sprężystym? A może i sama uszczelka by wytrzymała?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Przecież możesz oprzeć bagażnik na hard topie. Chodzi mi o dużą powierzcnie stykową - płaskie listwy wzdłuż. Przyklejasz je do dachu oprócz przykręcenia do klatki i jest git. Z tyłu bagażnik zchodzi do lamp jak wcześniej o tym pisałeś. W starych Patrolach K160/260 tak było.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Nie pomyślałem o takim rozwiązaniu. Dobry pomysł. :idea:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

No to dobranoc :wink:

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Dzień dobry. :wink:

Jakiej grubości zastosować rury nośne do bagażnika?
Może dysponuje ktoś zdjęciami 73 z bagażnikiem?

ODPOWIEDZ