2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Moderator: luk4s7
2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Rozważam zamiast BFG MT mk3 np Yokohamy geoloandar MT/GT03 003. Jakie są różnice w stosunku do BFG MT?
(coopery testowałem, głośne jak diabli)
No i felgi...
BRAID, OZ? EVO? METHOD?
(coopery testowałem, głośne jak diabli)
No i felgi...
BRAID, OZ? EVO? METHOD?
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
A Toyo Open Country? Felga z beadlockiem ; obniżenie ciśnienia do 0.3 potrafi zdziałać cuda.
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
nie miałem do czynienia, nie mam żadnej opinii. Oczekuje cudów, czyli cichego MT:)pinc6x6 pisze: 13 wrz 2024, 13:47 A Toyo Open Country? Felga z beadlockiem ; obniżenie ciśnienia do 0.3 potrafi zdziałać cuda.
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
tu masz recenzję: i trochę porównanie do Geolandera
https://youtu.be/iir3I7VXB_A?si=irHM6ehedpnlzbAj
https://youtu.be/iir3I7VXB_A?si=irHM6ehedpnlzbAj
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2547
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Falken mt
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
BFG MT KM3 to bardzo cywilizowany MTek, ale w terenie dalej robi jak trza. Bierz w ciemno 
Ale pewnikiem Yokohamy, Falkeny czy Toyo też powinny dać radę.

Ale pewnikiem Yokohamy, Falkeny czy Toyo też powinny dać radę.
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Federal Couragia M/T.
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Kurcze, czyli upada mit o BFG? Yokohama i toyo to chyba te same opony?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9088
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Z moich obserwacji BFG KM3 to obecnie najbardziej "cywilizowany" emtek.
Każda opona tego typu będzie głośna na czarnym - ale te są wyjątkowo ciche. Przynajmniej jako nowe (wtedy nawet bardzo ciche).
Każda opona z wysokim klockiem będzie ulegała ząbkowaniu, więc jej hałaśliwość z czasem będzie rosła. Można to jednak niwelować, systematycznie odwracając kierunek wirowania. Czyli, co kilka tysi km trzeba zmieniać koła z prawej na lewą stronę auta.
KM3 ma też spora zaletę w postaci miękkości mieszanki. Te opony naprawdę sensownie trzymają się czarnego, wliczając mokre czarne. I zadziwiająco dobrze radzą sobie na ubitym białym.
Każda opona tego typu będzie głośna na czarnym - ale te są wyjątkowo ciche. Przynajmniej jako nowe (wtedy nawet bardzo ciche).
Każda opona z wysokim klockiem będzie ulegała ząbkowaniu, więc jej hałaśliwość z czasem będzie rosła. Można to jednak niwelować, systematycznie odwracając kierunek wirowania. Czyli, co kilka tysi km trzeba zmieniać koła z prawej na lewą stronę auta.
KM3 ma też spora zaletę w postaci miękkości mieszanki. Te opony naprawdę sensownie trzymają się czarnego, wliczając mokre czarne. I zadziwiająco dobrze radzą sobie na ubitym białym.
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Polecamkpeugeot pisze:Falken mt

Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Na ubitym białym KM3 to jak sanki. Czyli jak wszystkie MTki
Wiem, bo mam i z tego powodu rozważam Duratraki jako następne opony.
Hałas raczej nie wzrasta z czasem, a przy względnie lekkim samochodzie jakim jest KDJ95 nie ma paniki w kwestii rotowania. Kiedyś miałem dużo głośniej po zrotowaniu właśnie
Yokohama, Toyo i Falken są podobne, ale nie takie same. Dzisiaj pewnie kupiłbym Falkeny, są znacznie tańsze niż BFG, Yoko nie ma rozmiaru, a Toyo ma niższy indeks prędkości (P, czyli 150 km/h), a to sugeruje niższe ucywilizowanie.

Hałas raczej nie wzrasta z czasem, a przy względnie lekkim samochodzie jakim jest KDJ95 nie ma paniki w kwestii rotowania. Kiedyś miałem dużo głośniej po zrotowaniu właśnie

Yokohama, Toyo i Falken są podobne, ale nie takie same. Dzisiaj pewnie kupiłbym Falkeny, są znacznie tańsze niż BFG, Yoko nie ma rozmiaru, a Toyo ma niższy indeks prędkości (P, czyli 150 km/h), a to sugeruje niższe ucywilizowanie.
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Kupiłem TOYO, super oponka, cichutka *w stosunku do BFG MKII M/T).
No a teraz pytanie, czy są całoroczne opony w stylu AT?
Zastanawiam się nad drugim, cywilnym kompletem całorocznym ale dobrze robiącym na śniegu (stromy i długi podjazd do domku)
No a teraz pytanie, czy są całoroczne opony w stylu AT?
Zastanawiam się nad drugim, cywilnym kompletem całorocznym ale dobrze robiącym na śniegu (stromy i długi podjazd do domku)
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Używam toyo mt od ponad roku i zgadzam się jest względnie cicha i cywilizowana na czarnym jednak w porównaniu do wcześniejszych cooper st pro nie tak wytrzymała . Przy ciśnieniu ok 1.2 rozwaliłem nie naprawialnie bok opony . Może jednostkowy przypadek jednak wielokrotnie na st pro się to nie przytrafiło . Po drugie wyraźnie szybciej znika bieżnik . Coopery jednak stają się wyraźnie głośniejsze przy większych przebiegach .
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Cooper st maxx atek + wygląda kozacko i jest cicha na czarnym . W terenie poza bagnem daje radę , jest niezwykle wytrzymała a na śniegu radzi sobie bardzo przyzwoicie.tadeo pisze: 25 paź 2024, 13:52 Kupiłem TOYO, super oponka, cichutka *w stosunku do BFG MKII M/T).
No a teraz pytanie, czy są całoroczne opony w stylu AT?
Zastanawiam się nad drugim, cywilnym kompletem całorocznym ale dobrze robiącym na śniegu (stromy i długi podjazd do domku)
Re: 2024 jaki MT dziś? I jaka alu felga?
Dowolny ATek, z 3MPSF lub bez. A z opon lepszych w terenie warto rozważyć Cooper Discoverer ST Maxx lub Goodyear Wrangler DuraTrac (te chyba nawet mają szczyty i śnieżynki).