lina syntetyczna w wyciągarce

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

rpp
Posty: 14
Rejestracja: 12 sty 2015, 16:04

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: rpp »

Podłączę się pod pytanie - a jeśli jest to lina w oplocie to też ją czyścić przez "puszenie" czy jakoś inaczej?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 555
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: Zibi »

oplot nie przepuszcza brudu do środka. I nie da się jej w ten sposób czyścić.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 67
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Isuzu Trooper 3.1TDI
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: Jake »

https://allegro.pl/oferta/lina-syntetyc ... 8455273152
Przykuła moją uwage taka lina. Czy jest warta grzechu i swojej ceny?

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: jezus »

Ostatnio się zastanawiałem nad zmianą liny . Po 15 latach używania liny kevlarowej w oplocie, ściąganej kiedyś za grube szelesty ze stanów, jej stan i wytrzymałość mocno podupadł. Oplot od kilku lat był poprzecierany i lina wyglądała jak kawałek zwiniętej szmaty, ale rdzeń był cały i radę dawał, do czasu. Już dwa razy się zrywała i ostatecznie po namysłach kupiłem znowu w oplocie. W przedniej windzie jest zwykły syntetyk, a ta nowa idzie na tył gdzie będzie rzadziej używana, stąd padło na oplot. Trzeba pamiętać że przez oplot rdzeń jest cieńszy o 2mm i po jego rozdupczeniu wytrzymałość liny słabnie. Też oglądałem tą czerwoną z linka, ale ni ma haka więc wyhaczyłem limonka z hakiem :-). https://allegro.pl/oferta/lina-syntetyc ... NGVmMzg%3D
Ostatnio zmieniony 14 sty 2020, 08:03 przez jezus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1398
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: sebastian44 »

Może to przypadek ale słyszłem kilka niepochlebnych opinii na temat lin w oplocie. Ja mam zwykłą i od lat sie sprawdza wiec może nie warto kombinować.

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: jezus »

Trzeba samemu spróbować. Przez lata używania liny na mechaniku w oplocie , gdzie targała 3 tonową stefankę, byłem zadowolony. Oczywiście wszystko do czasu. Z pewnością jest trochę sztywniejsza ale też mniej zbiera brudu do rdzenia. dlatego z przodu mam teraz zwykły syntetyk który po chamsku czasami karszeruje na myjce a z tyłu gdzie mam słabsze dojście do liny i sama lina jest baaardzo rzadko używana jest w oplocie chroniąc rdzeń.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: rolkos »

Dla standardowych wyciągarek 12500lbs z oplotem wchodzi liny 25m, bez oplotu 28 przy tej samej wytrzymałości. Osobiście wolę mieć te 3m więcej ;)

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: jezus »

12mm to 12mm i wchodzi tyle samo. Nawet powiem więcej. Zwykły syntetyk z czasem zmechacony nawijany bez obciążenia zajmuje więcej miejsca niż syntetyk z oplotem, bo jest nadal gładki. ... tadaaam.....

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 555
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: Zibi »

Oplot to więcej niż 2 mm. I nie ma żadnych szans, aby 12 w oplocie miała 13000 ton. Podobnie jak nie ma szans, aby weszła na bęben zwykłej 12000 lbs

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: jezus »

Damy radę. Właśnie doszła, śliczna limonka. Gładki i sztywna jak...... :-)

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna w wyciągarce

Post autor: jezus »

I tak.
Wymieniłem tylnego dwudziestoletniego warna M8 na nowego Chinola. Warn bez uszczelnień poszedł do prze serwisowania bo dobrze rokuje choć już silnik z chinola był. Na chinola weszło 22 m 14mm syntetyka zmechaconego który do tej pory od kilku lat był na przedniej windzie.
Moja nowa limonka 12mm w oplocie ładnie cała weszła na bęben org mechanika toyoty na przód.....tadaaam....

ODPOWIEDZ