Chcialem zwrocic uwage na fajny link z bratniego forum w USA:
http://www.fjcruiserforums.com/forums/t ... iving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W bardzo profesjonalny sposob zostala wyjasniona roznica w stosowaniu w/w napedow w odniesieniu do FJC M/T i A/T.
Milego czytania.
PS. Jeszcze 2 miechy i bedzie w Polandzie.
4H/2H/A-TRAC/ BLOKADA R-DIFF-praktyka a instrukcja
Moderator: luk4s7
Re: 4H/2H/A-TRAC/ BLOKADA R-DIFF-praktyka a instrukcja
Troche sie nudze w pracy to dodam jeszcze ten godny uwagi link. Ma az 15 odslon ale watro:
http://www.fjcruiserforums.com/forums/t ... -lock.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fjcruiserforums.com/forums/t ... -lock.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 4H/2H/A-TRAC/ BLOKADA R-DIFF-praktyka a instrukcja
Pare dobrych informacji. Ale co czlowiek to opinia...Np na temat predkosci maksymalnej na H4. Sa tam tacy ktorzy twierdza ze nawet na sliskim uzywaja H2 Bo sie boja jezdzic na H4 z tego powodu ze VSC nie dziala. Na suchym w ogole nie wlaczaja ( a w instrukcji jest napisane ze raz na jakis czas trzeba przejechac 20km na H4 zeby dosmarowac caly uklad )
Re: 4H/2H/A-TRAC/ BLOKADA R-DIFF-praktyka a instrukcja
- tyle to nawet w instrukcji do taczek (hiluxa) piszą - raz w miesiącu na 4 przynajmniej 16 km (10 miles) - ja do tego jeszcze reduktor odpalam - tak dla pewności - żeby nie zapomniał do czego służyenton pisze:Pare dobrych informacji. Ale co czlowiek to opinia...Np na temat predkosci maksymalnej na H4. Sa tam tacy ktorzy twierdza ze nawet na sliskim uzywaja H2 Bo sie boja jezdzic na H4 z tego powodu ze VSC nie dziala. Na suchym w ogole nie wlaczaja ( a w instrukcji jest napisane ze raz na jakis czas trzeba przejechac 20km na H4 zeby dosmarowac caly uklad )
Re: 4H/2H/A-TRAC/ BLOKADA R-DIFF-praktyka a instrukcja
Witam,
Na poczatku porownanie:
MODEL 4WD AT
2WD H2 - dziala ABS, EBD, BA( BRAKE ASSIST),TRAC, VSC
4WD H4- dziala ABS,EBD,BA, TRAC( moc wyjsciwa z silnika nie jest regulowana)
4WD L4 (z wylaczona blokada dyfra) ABS,EBD,BA,ATRAC( tylko kiedy jest zalaczony)
4WD L4 (z zalaczonablokada dyfra) EBD
MODEL 4WD MT
H- dziala ABS,EBD,BA,TRAC,VSC
HL- dziala ABS,EBD,BA,TRAC (moc wyjsciwa z silnika nie jest regulowana)
LL (z wylaczona blokada dyfra) ABS,EBD,BA,ATRAC( tylko kiedy jest zalaczony)
LL (z zalaczonablokada dyfra) EBD
Na poczatku porownanie:
MODEL 4WD AT
2WD H2 - dziala ABS, EBD, BA( BRAKE ASSIST),TRAC, VSC
4WD H4- dziala ABS,EBD,BA, TRAC( moc wyjsciwa z silnika nie jest regulowana)
4WD L4 (z wylaczona blokada dyfra) ABS,EBD,BA,ATRAC( tylko kiedy jest zalaczony)
4WD L4 (z zalaczonablokada dyfra) EBD
MODEL 4WD MT
H- dziala ABS,EBD,BA,TRAC,VSC
HL- dziala ABS,EBD,BA,TRAC (moc wyjsciwa z silnika nie jest regulowana)
LL (z wylaczona blokada dyfra) ABS,EBD,BA,ATRAC( tylko kiedy jest zalaczony)
LL (z zalaczonablokada dyfra) EBD
Re: 4H/2H/A-TRAC/ BLOKADA R-DIFF-praktyka a instrukcja
Rekomendowane przez Toyota
2WD
“3” . . . . . . . 148 km/h (92 mph)
“2” . . . . . . . 101 km/h (63 mph)
“L” . . . . . . . . 58 km/h (36 mph)
4WD
Polozenie skrzyni
“H2” lub “H4”
“3” . . . . . . . 148 km/h (92 mph)
“2” . . . . . . . 101 km/h (63 mph)
“L” . . . . . . . . 58 km/h (36 mph)
4WD polozenie skrzyni
“L4”
“3” . . . . . . . . 56 km/h (35 mph)
“2” . . . . . . . . 38 km/h (24 mph)
“L” . . . . . . . . 22 km/h (14 mph)
Maksymalna predkosc 4WD MT:
Bieg km/h (mph)
“H” lub “HL” “LL”
1 48 (30) 18 (11)
2 93 (58) 35 (22)
3 138 (86) 53 (33)
4 172 (107) 66 (41)
5 175 (109) 80 (50)
Uzywanie hamowania silnikiem
Aby rozpoczac hamowanie silnikiem wykonuj nastepujace czynnosci:
Przelacz na“4” . Skrzynia biegow zredukuje do 4 biegu, rozpocznie sie hamowanie.
Przelacz na “3”. Skrzynia biegow zredukuje do 3 biegu kiedy predkosc pojazdu spadnie do albo nizszej i rozpocznie sie mocniejsze hamowanie.
2WD 140 km/h (87 mph)
4WD
Skrzynia rozdzielcza “H2” i “H4” 140 km/h (87 mph)
Skrzynia rozdzielcza “L4” 54 km/h (34 mph)
Przelacz na “2” position. Skrzynia biegow zredukuje do 2 biegu kiedy predkosc pojazdu spadnie do albo nizszej i rozpocznie sie mocniejsze hamowanie.
2WD 93 km/h (58 mph)
4WD
Skrzynia rozdzielcza “H2” and “H4” 93 km/h (58 mph)
Skrzynia rozdzielcza “L4” 36 km/h (22 mph)
Przelacz na “L”. Skrzynia biegow zredukuje do 1 biegu kiedy predkosc pojazdu spadnie do albo nizszej i rozpocznie sie maksymalne hamowanie.
2 WD 41 km/h (25 mph)
4 WD
Skrzynia rozdzielcza “H2” and “H4” 41 km/h (25 mph)
4 WD
Skrzynia rozdzielcza na “L4” 15 km/h (9 mph)
2WD
“3” . . . . . . . 148 km/h (92 mph)
“2” . . . . . . . 101 km/h (63 mph)
“L” . . . . . . . . 58 km/h (36 mph)
4WD
Polozenie skrzyni
“H2” lub “H4”
“3” . . . . . . . 148 km/h (92 mph)
“2” . . . . . . . 101 km/h (63 mph)
“L” . . . . . . . . 58 km/h (36 mph)
4WD polozenie skrzyni
“L4”
“3” . . . . . . . . 56 km/h (35 mph)
“2” . . . . . . . . 38 km/h (24 mph)
“L” . . . . . . . . 22 km/h (14 mph)
Maksymalna predkosc 4WD MT:
Bieg km/h (mph)
“H” lub “HL” “LL”
1 48 (30) 18 (11)
2 93 (58) 35 (22)
3 138 (86) 53 (33)
4 172 (107) 66 (41)
5 175 (109) 80 (50)
Uzywanie hamowania silnikiem
Aby rozpoczac hamowanie silnikiem wykonuj nastepujace czynnosci:
Przelacz na“4” . Skrzynia biegow zredukuje do 4 biegu, rozpocznie sie hamowanie.
Przelacz na “3”. Skrzynia biegow zredukuje do 3 biegu kiedy predkosc pojazdu spadnie do albo nizszej i rozpocznie sie mocniejsze hamowanie.
2WD 140 km/h (87 mph)
4WD
Skrzynia rozdzielcza “H2” i “H4” 140 km/h (87 mph)
Skrzynia rozdzielcza “L4” 54 km/h (34 mph)
Przelacz na “2” position. Skrzynia biegow zredukuje do 2 biegu kiedy predkosc pojazdu spadnie do albo nizszej i rozpocznie sie mocniejsze hamowanie.
2WD 93 km/h (58 mph)
4WD
Skrzynia rozdzielcza “H2” and “H4” 93 km/h (58 mph)
Skrzynia rozdzielcza “L4” 36 km/h (22 mph)
Przelacz na “L”. Skrzynia biegow zredukuje do 1 biegu kiedy predkosc pojazdu spadnie do albo nizszej i rozpocznie sie maksymalne hamowanie.
2 WD 41 km/h (25 mph)
4 WD
Skrzynia rozdzielcza “H2” and “H4” 41 km/h (25 mph)
4 WD
Skrzynia rozdzielcza na “L4” 15 km/h (9 mph)