szukalem tego tematu czegos takiego nikt nie zglaszal...
zaczelo sie po katowaniu w Zywcu
najpierw zaczela migac zielona kontrolka napedu 4x4
nie potrzebowalem na trasie 4x4 wiec nie zapinalem a po zgaszeniu i odpaleniu przestala migac
teraz w miescie znowu sie pojawilo i postanowilem to sprawdzic
nie dopina przodu! zapina reduktor ale tylko na tyle!
mialem po drodze smieszne zdarzenie - przez wloty powietrza na podszybiu (chyba) wlewala sie woda podczas ulewy.
okazalo sie ze wlewa sie od parownika klimy! (taki box pod skytka pasazera). w srodku bylo 2cm wody.
odparowalo wpodczes jazdy ale zauwazylem ze jest mokro pod oslona tunelu centralnego.
idac za tym tropem - pewnie cos sie zalalo
czy naped dopinany jest mechanicznie (po to chyba jest wajcha a nie button)?
co moglo nawalic?
Nie dopina przodu. FJ/J12
Moderator: luk4s7
Re: Nie dopina przodu. FJ/J12
w normalnych starych toyodach nieraz to przewod jakis
pod spoodem lodpadl, albo pod maska od podcisneinia
...
u ciebie pewnie errror komjutera nr 22584714 zmiana softu pdfa jpga
pod spoodem lodpadl, albo pod maska od podcisneinia
...
u ciebie pewnie errror komjutera nr 22584714 zmiana softu pdfa jpga
Re: Nie dopina przodu. FJ/J12
O ile dobrze pamiętam to FJ to identyczne auto co 120tka tylko w innej budzie. W 120 napęd na cztery jest stały, a zapinasz tylko centralną blokadę, która w 99% 120tek jest załączana guzikiem.
Zadałeś bardzo dobre pytanie bo ja wielokrotnie pytałem w serwisie jak załącza się centralna blokada w mojej 120, mam wersję gdzie blokadę i reduktor załącza się wajchą (czyli tak jak u Ciebie), czy jest to jakiś elektryczny silniczek i wszystko jest identycznie jak w wersjach z guziczkiem, czy mechanizm działa w całkowicie inny sposób, jakiś mechaniczny i prosty.
Może ktoś na forum to wyjaśni.
Pozdrawiam
Zadałeś bardzo dobre pytanie bo ja wielokrotnie pytałem w serwisie jak załącza się centralna blokada w mojej 120, mam wersję gdzie blokadę i reduktor załącza się wajchą (czyli tak jak u Ciebie), czy jest to jakiś elektryczny silniczek i wszystko jest identycznie jak w wersjach z guziczkiem, czy mechanizm działa w całkowicie inny sposób, jakiś mechaniczny i prosty.
Może ktoś na forum to wyjaśni.
Pozdrawiam
Re: Nie dopina przodu. FJ/J12
czobi - od bledow to ja mam kompa i ogarniam na biezaco
na stale (codziennie) mam np 0430 i 0420 czyli katalizatorki - kasuje i po sprawie... na razie
skoputeryzowanie auta w obecnych czasach konieczne ma duzo wad ale zaleta (dla laika jak ja) jest to ze jak cos siadzie to komp pokazuje co!!! slyszalem ze np w 80tce nie ma wogole OBD? jak zapali sie awaria - to lepiej stanac i jak najszybciej do serwisu... ja - z moja iloscia bledow nie dojechal bym daleko a tak przynajmniej wiem czy zagraza to zyciu auta czy mozna jechac dalej....
Piotrek - ja w swojej wersji mam naped na tyl i dolaczany wajcha przod.
Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego wiec na czarnym-suchym jazda na 4x4 ma swoje konsekwencje.
Chetnie natomiast dowiem sie od Wiedzacych jak odbywa sie takie zalaczenie napedu?
Czy wajcha dziala mechanicznie tak jak np w manualnych skrzyniach, czyli przesuwa walek, ciegno czy jest tylko polaczona z jakims silniczkiem wspomagajacym ktory za to dolaczenie odpowiada? i jak to sie ma do automatycznej skrzyni i reduktora?
na stale (codziennie) mam np 0430 i 0420 czyli katalizatorki - kasuje i po sprawie... na razie
skoputeryzowanie auta w obecnych czasach konieczne ma duzo wad ale zaleta (dla laika jak ja) jest to ze jak cos siadzie to komp pokazuje co!!! slyszalem ze np w 80tce nie ma wogole OBD? jak zapali sie awaria - to lepiej stanac i jak najszybciej do serwisu... ja - z moja iloscia bledow nie dojechal bym daleko a tak przynajmniej wiem czy zagraza to zyciu auta czy mozna jechac dalej....
Piotrek - ja w swojej wersji mam naped na tyl i dolaczany wajcha przod.
Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego wiec na czarnym-suchym jazda na 4x4 ma swoje konsekwencje.
Chetnie natomiast dowiem sie od Wiedzacych jak odbywa sie takie zalaczenie napedu?
Czy wajcha dziala mechanicznie tak jak np w manualnych skrzyniach, czyli przesuwa walek, ciegno czy jest tylko polaczona z jakims silniczkiem wspomagajacym ktory za to dolaczenie odpowiada? i jak to sie ma do automatycznej skrzyni i reduktora?
Re: Nie dopina przodu. FJ/J12
Vacky,
Podaję fajną stronkę poleconą z łuesa: http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turnpart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dalej: http://www.4x4abc.com/4WD101/axle-wind-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dalej:
http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turnfull.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autor fajnie wyjaśnia często mylone pojęcie napędu 4X4 .
Podaję fajną stronkę poleconą z łuesa: http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turnpart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dalej: http://www.4x4abc.com/4WD101/axle-wind-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dalej:
http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turnfull.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autor fajnie wyjaśnia często mylone pojęcie napędu 4X4 .
Re: Nie dopina przodu. FJ/J12
Wiedzący nie jestem ale domyślam się na podstawie obrazków reduktora VF2A: http://www.toyodiy.com/parts/p_U_2007_T ... _3611.htmlVacky pisze:Chetnie natomiast dowiem sie od Wiedzacych jak odbywa sie takie zalaczenie napedu?
Czy wajcha dziala mechanicznie tak jak np w manualnych skrzyniach, czyli przesuwa walek, ciegno czy jest tylko polaczona z jakims silniczkiem wspomagajacym ktory za to dolaczenie odpowiada? i jak to sie ma do automatycznej skrzyni i reduktora?
i
http://www.toyodiy.com/parts/p_U_2007_T ... _3610.html
że przód zapinasz wajchą, napędza go łańcuch i całość wygląda podobnie jak w manualu z reduktorem VF4B