Strona 1 z 1

Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 21:48
autor: rolkos
Co jest przyczyną dużego (według mnie) luzu na wyjściu lewej półosi z przedniego dyferencjału? Poniżej 17s filmik pokazujący jak to wygląda.

https://youtu.be/0muXz0aigoM

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 22:01
autor: Rokfor32
Sposób łożyskowania (a właściwie to jego brak) wałka kielicha w mechaniźmie różnicowym.

Ten wałek (końcówka kielicha półosi) ma jakies 8 cm, z czego jakieś 5cm to wielowypust. Czyli masz łożyskowanie (ślizgowe) w obudowie kosza mechanizmu różnicowego na dłudości kilku cm za kielichem (zaraz za uszczelniaczem) - plus łożyskowanie koła koronowego mechanizmu różnicowego (również ślizgowe), plus luz na wielowypuście.

Generalnie większość tych aut (wliczając starsze modele, i 4R z ifs) ma bardzo duży ten luz na stronie "krótkiej" mostu przedniego, czyli tam, gdzie kielich półosi siedzi bezpośrednio w przekładni.

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 22:03
autor: rolkos
Czyli nie ma się czym przejmować (po za uszczelniaczem który przepuszcza)?

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 22:33
autor: rolkos
Na amerykańskich forach wyczytałem że ten luz kasuje się wymieniając łożysko igiełkowe na ślizgowe w moście. Nawet sprzedają do tego zestawy naprawcze. Podobno w nowych Tacomach po lifcie zawieszenia pojawiają się drania podczas jazdy jak się tego nie wymieni.

Tu link do firmy co to sprzedaje jest też filmik jak to się robi. Warto to robić?

https://eastcoastgearsupply.com/i-85361 ... aring.html

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 22:55
autor: Rokfor32
A - Ty masz przedni most z ADD. To tak, tam jest łożysko igiełkowe.

Więc nie kombinuj - i je po prostu wymień :wink:

Natomiast czy jest się czym martwić , czy nie - to próbka oleju z mostu, i wiesz, czy sie pojawiaja opiłki metalu, a jeżeli tak, to jakiego typu i ile ich. Widać to też po tym, co przywiera do magnesu w korku spustowym.

Jeżeli będzie tylko drobny pył - to efekt normalnego ścierania sie elementów przekładni. Ale jeżeli pojawią sie płatki metalu - to oznacza, że pojawiły sie jakieś grubsze drobiny, i łożyska lub zeby przekładni je rozwalcowały. Wówczas by wypadało przekładnie zdjąć i zweryfikować, bo zazwyczaj takie znalezisko oznacza, że przekładnia wymaga korekty ustawienia, a łożyska wymiany, bo walcowany metal częściowo pozostaje na bieżniach i rolkach (lub robi wgniecenia), i łożyska zaczynają hałasować.

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 23:01
autor: rolkos
Z tego co widziałem przy użyciu odpowiedniego narzędzia to wymiana tego łożyska to prosta sprawa. Jedyne co to oni to narzędzie sprzedają razem z tym ich łożyskiem ślizgowym.

Jest jakiś inny czy może uniwersalne narzędzie do wyciągania tego typu łożyska? ściągaczem do łożysk wewnętrznych się to ogarnie?

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 15 paź 2019, 23:29
autor: Rokfor32
Nie. To cienkościenne łożysko igiełkowe. Żeby to zdjąć - potrzeba przyrządu zrobionego dokładnie pod jego wymiar - bo do dyspozycji masz może z 1mm ścianki, za którą możesz złapać.

Alternatywnie rozcina sie to szlifierką trzpieniową (po usunięciu igiełek) - ale do tego trza mieć mechanizm na stole, bo po takiej operacji trzeba go dokładnie wymyć z opiłków.

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 16 paź 2019, 07:41
autor: rolkos
Myślisz że zastąpienie igiełkowe go ślizgowym to dobry pomysł? W stanach bardzo to chwalą, podobno igiełkowe nawet nowe ma duży luz.

Re: Luz na wyjściu z przedniego dyferencjału.

: 16 paź 2019, 11:51
autor: Rokfor32
Nie.

Łożysko igiełkowe jest stosowane w dyfrach z ADD ze względu na ubogie smarowanie , jak przedni wal jest rozpięty (czyli przekładnia główna nie pracuje, a wirują jedynie koła mechanizmu różnicowego). po prostu nie ma co mieszać olejem. Temu są igiełki, bo lepiej znoszą ubogie smarowanie.