Strona 4 z 9

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 26 mar 2019, 13:43
autor: rolkos
Trochę powalczyłem bez skutku. Studiując dokumentację serwisową i słuchając sugestii doszedłem do regulatora ciśnienia . U mnie wężyk od regulatora co normalnie idzie do puszki filtra powietrza (za filtrem) nie był podłączony prawdopodobnie od bardzo długiego czasu (wnioskując po kurzu jaki był na króćcu). Załączam diagram o który wężyk chodzi (zaznaczyłem na czerwono).

Możliwe żeby syf co wszedł do regulatora uszkodził go i to jest potencjalną przyczyną problemów?

Obrazek

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 26 mar 2019, 18:55
autor: Rokfor32
Tam ma być podpięte podciśnienie z kolektora.

Tyle, że wpływ na ciśnienie paliwa ma to niewielki - regulator bez wężyka daje około 3 bary, dopięcie podciśnienia zmienia ta nastawę (z pamięci piszę) o jakieś 0,2 bara.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 26 mar 2019, 20:38
autor: rolkos
Myślisz że ten regulator może się po prostu co jakiś czas przycinać i nie dawać ciśnienia na początku? Niestety jak był robiony pomiar ciśnienia to silnik palił dobrze.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 27 mar 2019, 07:51
autor: Rokfor32
Musiał by sie zaciąć w pozycji całkiem otwartej - a on się w takiej nie znajduje właściwie nigdy. W czasie pracy otwiera się minimalnie, jedynie tyle, ile potrzeba.

Mo to dalej wygląda na zacinającą się pompę. Ale skoro temat jest aktywny - to może sobie podepnij manometr na stałe - w sensie akcesoryjny wskaźnik ciśnienia paliwa. Nie zaszkodzi na pewno.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 04 kwie 2019, 20:13
autor: rolkos
Wpiąłem manometr, tak na szybko pompa podaje 3 bary. Po około godzinie ciśnienie schodzi do 0. Przy ponownym rozruchu pompa nabija 3 bary w 2-3s.
Jak to wpływa na zapalanie muszę poobserwować, zobaczyć jak to będzie w sytuacji gdy kręci 20-30s.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 04 kwie 2019, 20:51
autor: Rokfor32
Dokładnie o taki stan chodzi. Wtedy, kiedy jest problem z rozruchem. Informacja o tym, czy jest wtedy prawidłowe ciśnienie paliwa - czy nie - pozwoli wyeliminować kilka ścieżek poszukiwania problemu.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 07 kwie 2019, 21:28
autor: rolkos
Przy problemie z rozruchem pompa nabija 3 bary, a mimo to silnik zapala dopiero po kilkunastu obrotach. Więc problem tkwi chyba gdzie indziej, jeszcze zostawię wskaźnik ciśnienia paliwa, ale raczej to nie to.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 07 kwie 2019, 22:09
autor: Rokfor32
Masz zapodany LPG. Więc odpal interfejs gazowy, i podejrzyj, jak wyglądają czasy wtrysku podczas takiego rozruchu.

Jeżeli czasy są w normie (nie powinny przekraczać 10 ms) - to będzie oznaczać, że padły albo świece, albo cewki - generalnie nie ma iskry. jeżeli czasy są istotnie inne (blisko 1 ms, lub sporo ponad 10ms) - to oznacza że komp źle oblicza dawkę startową. Czyli dostaje wadliwy sygnał z któregoś z czujników, może być od temperatury, albo położenia przepustnicy, albo ilości powietrza.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 12 kwie 2019, 21:53
autor: tantrumm
sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej niestety potrafi małe G. namieszać

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 23 kwie 2019, 20:16
autor: rolkos
W końcu podpiąłem komputer od gazu. Przy kiepskim zapalaniu mam czasy wtrysków około 22ms. Normalnie jest to około 3.5 przy zapalaniu i w czasie pracy na benzynie.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 23 kwie 2019, 21:08
autor: rolkos
Od czasu do czasu pojawia się błąd sensora przepustnicy (wspominałem o tym wcześniej) P0124. Przejrzałem instrukcję serwisową do 1GR, toyota nie przewiduje wymiany samego czujnika, jest on zintegrowany z przepustnicą, chociaż obstawiam że może to być coś z wiązką do tego czujnika.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 23 kwie 2019, 22:03
autor: Rokfor32
Mało prawdopodobne.

Znaczy sie - uwalenie kabelka jest możliwe - ale mało prawdopodobne jest, żeby sie to przez taki kawał czasu raz objawiało - a raz nie. Jak już - to TPS "stoi", czyli nie pracuje w pełnym zakresie.

Na marginesie.
22ms ... :mrgreen:

Ostatnio trenuje opla/isuzu, i elektronikę Delphi. Mam bardzo złe zdanie w tym temacie, od czasu, jak właśnie podpiiety komp gazowy pokazał czasy wtrysku (w czasie rozruchu) na poziomie .... 150ms ... :mrgreen:

Denso przynajmniej dyskryminuje głupie odczyty - ma sztywne widełki, poza które nie wylatuje. 150ms oznaczało całkowite otwarcie wtryskiwaczy. Jak w końcu łaskawie któraś świeca załapała - to się pozbyłem tłumika .... :mrgreen: plus zdarzenia - reszta układu wydechowego nie miała już sadzy ... :mrgreen:

A poważniej - bym sprawdził, czy czujnik temperatury nie wali w klocki. Lub kabelki do niego. Długie czasy wtrysku wskazują na "zimny" odczyt temperatury. Zimny - czyli mieszczący sie w widełkach dla czujnika - a nie oznaczający zwarcie czy rozwarcie obwodu.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 24 kwie 2019, 10:39
autor: rolkos
Wyjdzie to patrząc na odczyt temperatury płynu chłodzącego jakie podaje ELM z ODB? Patrzyłem wczoraj i dzisiaj, ale jak na złość dobrze odpala, temperatura podawana w programie też prawidłowa. Głupoty pokazuje za to temperatura katalizatorów zimne a ELM podaje 250C (biorę to za problem ze skanerem).

Stopień otwarcia przepustnicy przy odjętym gazie i zgaszonym silniku: 16%, to też chyba ok? sama przepustnica zawsze jest pod kątem i stąd ten odczyt jeśli dobrze rozumuję.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 19 maja 2019, 22:23
autor: rolkos
Wymieniony regulator ciśnienia paliwa i czujnik temperatury.
Bez zmian, dzisiaj wyjątkowo słabo zapalał.

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

: 20 maja 2019, 08:09
autor: Rokfor32
Ale nadal pokazują się tak długie czasy wtrysku?

Skaner po OBD2 powinien też pokazać temperaturę silnika jaką rozpoznaje komp, plus temperaturę zasysanego powietrza.