Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Teraz to najsensowniej by było podmienić potencjometr pedału i przepustnicę (a przynajmniej TPS).

Oba te elementy na skanerze OBD powinny dawać płynne odczyty w czasie pracy. O ile skaner Twój ogarnia taki odczyt.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Oraz czujnik stopu na pedale. On też ma znaczenie w przypadku automatu (nie wiem jaką masz wersję).

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Przepustnica dzisiaj wymieniona. Dalej bez zmian.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

To jeszcze się podzielę jednym odkryciem z wielu. Kabel co idzie do TPS z ECM był przecięty i dany jest inny wzdłuż wiązki (pewnie miało to związek z immobiliserem co go juz nie ma od lat). Kabelek jest dolutowany i idzie nie po wiązce tylko pod wykładziną (sic!).

Obrazek
Załączniki
ecu.png
(70,47 KiB) Pobrany 14 razy

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Ślepy trop, pocięty kabel jest zielono-srebrny, nie zielono-biały wymiana kabla i przelutowanie nic nie zmieniło, a nawet samochód zapalał bez tego kabla. Plus taki ze chyba znalazłem gdzie się tłucze kierownica.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Rokfor32 pisze:Teraz to najsensowniej by było podmienić potencjometr pedału i przepustnicę (a przynajmniej TPS).

Oba te elementy na skanerze OBD powinny dawać płynne odczyty w czasie pracy. O ile skaner Twój ogarnia taki odczyt.
Do FJ/120 da się wymienić sam potencjometr? Czy pedał z innego automatu np. j12 będzie pasował (chodzi mi o sam sygnał nie o kształt)?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Tego nie wiem - ale pewnie i tak nie będziesz miał opcji, bo FJ na naszym rynku jak na lekarstwo - a klekotów więcej.

Zanim zaczniesz - to może jednak sprawdź ten potencjometr wg danych serwisowych - czyli wartości rezystancji w poszczególnych położeniach. Dobrze jest do tego użyć miernika analogowego, a nie cyfrowego (lub cyfrowego z szybkim bargrafem). Chodzi o to, że jeżeli będą nieciągłości w sygnale, to łatwiej je wychwycić, bo zwykły miernik cyfrowy ma za wolne próbkowanie.

A na marginesie - przepustnica nie ma absolutnie nic wspólnego z IMMO - ale ogólnie to też może być powód kiepskiego odpalania. Nawet całkiem prawdopodobny, w kontekście tego co napisałeś: w tym silniku nie da się dezaktywować tego systemu. Jeżeli ktoś przy tym dłubał, i są zapodane jakieś emulatory sygnału - to może to być problem.

Podobny temat miałem z silnikiem lexa - dawcy do przeszczepu w jednym projekcie. kiedyś tam zaginął kluczyk oryginalny, i transponder był dorabiany "hakersko". Działał - ale nie zawsze. Czasem odpalenie auta zajmowało kilka minut. A czasem na strzał.
Fizycznie pomagało podgrzanie transpondera w palcach (kości w kluczyku).

Temat został rozwiązany przez porządne odczytanie eepromu w module immo, i dopisaniu do kodu transpondera brakujących dwóch bitów kodu. Bo po prostu kość była źle zaprogramowana. Jakimś cudem to działało, ale nie dało się tej kości skopiować, no i działało mało pewnie.

Tak czy siak - jest to jakiś trop, i warto go sprawdzić. Ale to już nie zwykłym skanerem OBD.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Wymieniony pedał gazu od na od 120, nie pomogło - po kilku dobrych odpaleniach znów zaczął źle odpalać.

Podsumowując co do tej pory było zrobione:
- wyjęte i sprawdzone wtryski,
- wymienione świece zapłonowe,
- podłączony manometr do listwy paliwa, pompa ciśnienie nabija natychmiast do 3 barów, a mimo to nie odpala, jak jest dobrze to nawet zanim dobije do 3 odpala,
- wymieniona przepustnica,
- wymieniony pedał gazu,
- wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego,
- wymieniony regulator ciśnienia paliwa,
- wyczyszczony przepływomierz,
- wymieniony akumulator,
- odpięte LPG.

Jedyne co wiadomo to to że czasem (jak zimny lub temperatura około 50-60C) zalewa silnik i czasy wtrysków są ustalone na 22ms (jak normalnie odpala to jest to kilka ms jakieś 6-8).

Z tego co zostało to chyba wymienić ECU. Trochę już nie mam siły do tego samochodu od 6 mc walczę. Warsztaty wolą wymieniać olej, albo zakładać światełka LED.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Rolkos. Nie obraź się ale powiem wprost. Przynajmniej szczerze i nadal Was szanuję i lubię. Nie chcę się dotykać do aut po Rokforowych cudach. Szanuję gościa ale ostatnio spokoju mi trzeba. Nie mam zamiaru się domyślać czy w danym aucie jest coś od Frontiery, Kijanki czy lodówki domowej. Cenię sobie normalność. Jedź do niego. Pewnie znajdzie w 30 minut.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Tam nie było w elektryce zupełnie nic zmieniane. Mechanice zresztą właściwie też.

Jedyna modyfikacja w stosunku do fabryki to LPG - i w związku z tym przesunięta puszka oparów. Ta była przestawiona wcześniej, przy dodatkowym zbiorniku paliwa - potem zbiornik LPG wskoczył zamiast dodatkowego zbiornika.

I - tyle.

Tak że - Kylonie - możesz z czystym sumieniem brać na warsztat. Dziewica właściwie ... :wink: Bo to auto potrzebuje testera fabrycznego do diagnozy, a nie zabawek z allegro. Na przykład żeby odczytać stan immo - w sytuacji gdy nie odpala. Lub podglądnąć stan pracy sensora wału czy wałków rozrządu.

Rolkos - czy jak nie odpala - to zmienia coś lekkie naciśnięcie pedału gazu w trakcie odpalania?

ps. Jest jeszcze jedna modyfikacja mechaniczna - to wymiennik ciepła do prysznica. Ale śmiem twierdzić, że jest raczej bez większego wpływu na problem z rozruchem :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Na razie i tak mam problem z rozładowaniem czopka.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Naciskanie pedału gazu niestety nic nie zmienia. Robiłem taki test kilka razy. Podobnie z hamulcem.

W sumie jedyna różnica jest wtedy gdy silnik jest rozgrzany wtedy odpala zawsze dobrze, gdy ostygnie do tych 50-60C pojawia się problem, podobnie jak całkiem zimny. Ale mam wrażenie że najgorzej jest właśnie po tych kilkudziesięciu minutach od wyłączania. Jeśli to ma jakiś związek.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Co do serwisów to na początku marca umówiłem się na serwis na Modlińskiej, termin był na za 2 mc czyli na 8 maja (tu wspomniałem o tym http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=21&t= ... 15#p227500).

Tydzień przed umówionym terminem, zadzwonił do mnie pan i powiedział że jednak mimo że czekałem 2 mc to nie wezmą tego samochodu "Nie mam pańskiego płaszcza i co mi pan zrobisz". Kazali dzwonić w czerwcu. Żeby nie było podobnie było z "elektronikiem" samochodowym (inny zakład), jak powiedziałem że trzeba by sprawdzić też wiązki itd. to gość powiedział "jestem elektronikiem, do tego niech pan szuka elektryka samochodowego".

Tak teraz wygląda sytuacja na rynku. Klient ma przyjść najlepiej na kolanach i z pieniędzmi w zębach. Więc jak czytam te wszystkie dobre rady że przez internet to wróżenie, albo o chińskich testerach to mnie krew zalewa. Bo co innego pozostaje?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Dostarczać jak najwięcej informacji.

Naprawianie "przez net" ma ten właśnie (główny) problem - że brakuje info. Jak robię sam - to mam do dyspozycji wszystko pod ręką, auto dostarcza też "wrażeń" - dźwięk, wibracje, nawet zapach (paliwa na przykład).

Jeżeli podczas rozruchu nie reaguje na naciśnięcie pedału gazu - to oznacza, że przepustnica sie w tym czasie nie podnosi (może tak być - przepustnicę kontroluje ECU, i może nie pozwolić na taki manewr) - albo problem nie jest związany z paliwem - w sensie że jest na bogato - ino że paliwa nie ma wcale, albo iskry nie ma wcale. Bo przy dawkowaniu na bogato uniesienie przepustnicy dostarcza więcej powietrza.

Drugie co się nie zgadza ze scenariuszem zalewania to to - że po długim kręceniu odpala od razu na wszystkie cylindry, jak gdyby nigdy nic. Po zalaniu właściwie nigdy tak nie jest - silnik załapuje nierówno, i dopiero po dobrej chwili sie wyrównuje - albo nie wyrównuje wcale, szczególnie na irydowych świecach, bo te jak sa zalane, to nie chcą odpuścić.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: luk4s7 »

Sorry za lekki offtop, ale jak to się stało Paweł że się wbiłeś na taką minę? Pamiętam Twoją 120’tkę która mimo sporego przebiegu, była w pełni sprawna i dobrze wyglądała. Czyżby zamienił stryjek...? A sprzedawca nie poczuwa się do jakiejś pomocy? Wiedziałeś że to auto ma takie problemy?

ODPOWIEDZ