Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Naciskając pedał gazu nie zmienia to nic w zapalaniu (jak jest dobrze to odpala, a jak źle to nie). Natomiast sama przepustnica, przy zgaszonym kluczyku kluczyk ACC, naciskając pedał pracuje ładnie otwiera się i zamyka prawidłowo.
Postaram się zrobić test z iskrą, dam jedną cewkę ze świecą na zewnątrz i to nagram ;) Powinno być widać czy jest iskra. Z tym odpalaniem po dłuższym kręceniu to w sumie bywa różnie, jak nie odpuszczę i kręcę dłużej to zapala na wszystkie cylindry, ale jak odpuszczę "na krawędzi zapalania" to czasem czuć że odpalił na kilku i dopiero jak już sam silnik zakręci pali reszta.

Nie wiem czy to może mieć jakiś związek, luzy zaworowe mogą mieć na to jakiś wpływ?

@luk4s7 - tak wiedziałem o problemie więc nie mam urazy do sprzedającego. Chociaż w swojej naiwności liczyłem że temat jest do rozwiązania, tymczasem żaden serwis nie chce się tego podjąć. Co potwierdza moją teorię, w Warszawie nie ma lub nie znam dobrego serwisu. Jak są to tylko wymieniacze, a i to nie zawsze im dobrze wychodzi (np. montaż linki ręcznego w mojej 120 na blachowkręty, źle zamontowana sprężyna zawieszenia która ocierała o wahacz i całą masa innych usterek powstałych na serwisie).

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: sebastian44 »

rolkos pisze: Chociaż w swojej naiwności liczyłem że temat jest do rozwiązania, tymczasem żaden serwis nie chce się tego podjąć. Co potwierdza moją teorię, w Warszawie nie ma lub nie znam dobrego serwisu. Jak są to tylko wymieniacze, a i to nie zawsze im dobrze wychodzi (np. montaż linki ręcznego w mojej 120 na blachowkręty, źle zamontowana sprężyna zawieszenia która ocierała o wahacz i całą masa innych usterek powstałych na serwisie).
Dlatego ja uważam że jak ktoś nie ma warunków do samodzielnego przynajmniej podstawowego serwisu swojego auta to zabawa w terenówki albo bedzie bardzo droga albo wręcz niemożliwa.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit

Post autor: luk4s7 »

sebastian44 pisze:
rolkos pisze: Chociaż w swojej naiwności liczyłem że temat jest do rozwiązania, tymczasem żaden serwis nie chce się tego podjąć. Co potwierdza moją teorię, w Warszawie nie ma lub nie znam dobrego serwisu. Jak są to tylko wymieniacze, a i to nie zawsze im dobrze wychodzi (np. montaż linki ręcznego w mojej 120 na blachowkręty, źle zamontowana sprężyna zawieszenia która ocierała o wahacz i całą masa innych usterek powstałych na serwisie).
Dlatego ja uważam że jak ktoś nie ma warunków do samodzielnego przynajmniej podstawowego serwisu swojego auta to zabawa w terenówki albo bedzie bardzo droga albo wręcz niemożliwa.
Rozumiem rozgoryczenie Rolkosa i podzielam punkt widzenia Sebastiana. Myślę że tak jest z każdym aspektem życia który staje się niestandardowy, customowy. Dojdzie tylko ten co jest pasjonatem i nie licząc spędzonych godzin i nie szczędząc energii będzie brnął ku rozwiązaniu.

Co do warsztatów to zwróć uwagę że one się musza utrzymać. Zarobić na ludzi, sprzęt który użytkują, zapłacić czynsz albo spłacać kredyt za nieruchomość. Dlatego biorą chętnie prace które poniekąd gwarantują sukces i zarobek. Taki przypadek jak Twój w którym nie wiadomo kompletnie o co chodzi jest ryzykowny. Nie wiem ile kosztuje roboczogodzina w W-wie, ale dajmy na to 100zł. Jeśli ktoś posadzi mechanika i elektryka i będą szukać rozwiązania Twojego problemu przez np. 3 dni, to zapłacisz 4800zł za samą robociznę (to przy założeniu że znajdą rozwiązanie). A jak dojdzie części za następne 3000zł?
A jeśli w 3 dni się nie uda to kto ma ponieść koszta? Zapłacisz nawet jak nie rozwiążą problemu?

Tak jak i w innych dziedzinach życia każdy szacuje ryzyko. Ty oszacowałeś że bierzesz auto w dobrej cenie bo problem łatwo rozwiążesz, sprzedawca sprzedał bo może jego ryzyko dalszego brnięcia było za wysokie? Warsztat nie weźmie auta bo w tym czasie ma kolejkę 10 samochodów na wymianę sprężyn i prawie żadne ryzyko porażki.

Jak pisałem - rozumiem Twój żal/wkurw. Sam przerabiałem kiedyś podobny scenariusz choć na mniejszych kwotach. Wiem jak to boli.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Luzy zaworowe mogą mieć wpływ ale wyłącznie w sytuacji - kiedy ich nie ma, i silnik traci kompresję.

To nie jest zabawka z NASA, żeby trza było serwis NASA do rozwiązania problemu. Problem jest niestety niestandardowy, i w dodatku niestały. Co mocno utrudnia diagnozę, bo tylko w momencie jak jest źle, można cokolwiek pomierzyć, żeby wychwycić to - co odbiega od wartości poprawnych. A to oznacza czas - nawet nie roboczogodziny, a czas na stanie auta, lub jeżdżenie z podpiętym na stałe oczujnikowaniem czy testerami. Czyli auto zostaje "na obserwację", aż sie problem rozwiąże - co moż epotrwać tydzień albo dwa miesiące, bo żeby nie generować kosztów takie tematy są robione na bardzo niskim priorytecie.

Rolkos - będziesz na Campie?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Nie planowałem jechać na Campa ale jeśli jest szansa że zerkniesz to wpadnę. Problem teraz jest już prawie stały tzn. występuje w 7/10 przypadków gdy samochód lekko ostygnie.

Byłem właśnie w serwisie jedyna rada jaką mi dali to "wymiana komputera", a jedyny komputer na allegro sprzedają bez pastylki immo, jak chcę immo to muszę kupić od nich całą stacyjkę z kluczykiem za ekstra kasę.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Bez transpondera takowy komp jest bezużyteczny. No - może jako podstawka pod doniczkę. Wiele chcą za cały zestaw?

I - jest to zestaw z FJ - czy z J12?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Nowy zadziała bo się zgra z autem. Tak stawialiśmy na nogi 1GR-FE który przyjechał bez kompa i kawałka wiązki. Ale tak jak ktoś napisał. Takie tematy potrafią się ciągnąć. Zwłaszcza że usterka jest okazjonalna. W gasnącej setce szukaliśmy kiedyś prawie dwa tygodnie z kursem do Poznania z lawetą.
Dopiero wyprucie połowy wiązki na stół rozwiązało problem.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Rokfor32 pisze:Bez transpondera takowy komp jest bezużyteczny. No - może jako podstawka pod doniczkę. Wiele chcą za cały zestaw?

I - jest to zestaw z FJ - czy z J12?
Sam komp 990zł + 600 za kluczyk ze stacyjką całą. Jest od FJ z tego samego rocznika. Mają jeszcze całą wiązkę od FJ za 1900 ;)

Szukałem w US i tam ceny nie wiele lepsze, jak jeszcze sam komp można kupić za 120$ to już z kluczykiem znalazłem tylko wersje "komp + cała kolumna kierownicza" za 500$ (chociaż ta kolumna to tez by się przydała bo mi się tłucze ).

I żeby nie było jakbym wiedział że komp rozwiąże temat to nawet bym się nie zastanawiał. Tyle że mam już pare sprawnych części do 1GR co sobie wymieniłem i teraz leżą (jak by ktoś potrzebował przepustnicy czy regulatora ciśnienia paliwa to chętnie się pozbędę), przynajmniej pedał kosztowa 20zł ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - ale to była arabska wersja, i w dodatku dla US army (mowa o Adamsowej?) - a tam zdaje się wcale może nie być immo.

Nie wiem - może całkiem świeżutki komp jest fabrycznie ustawiony w tryb "uczenia się" transpondera - ale na pewno taka metoda nie działa przy używanych ECU. Być może tester fabryczny jest w stanie taki komp zresetować, lub dopisać nowy transponder, być może też, że ogarnięty elektronik zdoła odzyskać kody transponderów z eepromu na płycie, i je z ręki zapisać. Ale tak normalnie, dla zwykłego zjadacza bułek - podstawka pod doniczkę :wink:

Przy niektórych kompach można też przelutować eeprom na płycie (z oryginalnej płyty do tej "nowej"). Zależy, jak w danej konfiguracji ta kość pamięci jest umieszczona - i gdzie (bo są układy z kością pamięci w głównym ECU - i takie, gdzie jest osobny moduł immo). Są też takie, gdzie te dane są zapisane w którymś głównym scalaku (nie ma "zwykłego" eepromu) - te wersjie właściwie nie poddają się "metodom hakerskim".

Ogólnie - kompy główne psują sie bardzo rzadko, i jeżeli się pominie jakieś niewłaściwe podpięcia (czyli sfajczenie kompa przez podanie napięcia gdzie nie trzeba) - to w zasadzie jedyna (a przynajmniej tak w 9 na 10 przypadków) opcja uszkodzenia to zdechnięty któryś kondensator elektrolityczny. Zdarza się, bo te elementy (jedyne na płycie) mają ograniczoną żywotność - zwykle max do około 10 tyś godzin pracy.

Konkludując - zanim się zdecydujesz na kupno innego kompa - dobrze by było żeby jaki elektronik rzucił okiem na płytę kompa, czy który kondensator się nie wylał - i przemierzył im pojemność, czy mają tyle, co na nich pisze.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Ale silnik w tym aucie był od 4Runnera ;-). Fabrycznie to był HZJ ze zmienionym układem silnikowo napędowym. Nowy komputer komunikuje się z autem i uczy się. Ale to nowy. Mam elektryka któremu ufam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Domyślałem się takiej opcji, bo grzebiąc po necie za info w temacie dezaktywacji immo trafiłem na taki opis (czyli jak "wyzerować" wsad eepromu żeby mógł się nauczyć sam nowego auta. w domyśle - zapisać w nim ustawienia "świerzego" kompa). Ale jakoś nie trafiła sie okazja, żeby to info zweryfikować.

Testowałem natomiast (jeszcze w Isla) podobny temat, ale z używanym kompem. Tyle że nie solo, a cały, niby kompletny set (komp, moduł immo, kluczyk). Nie pamiętam już w czym (jakaś osobówka, względnie młoda wtedy). Set był niby kompletny (zdjęty parę minut wcześniej z kompletnego dawcy) - a nie działał. Okazało się, że trzeba wykonać procedurę uczenia (aktywować ją) - i można to było zrobić "ręcznie", czyli bez interfejsu serwisowego. odpowiedni układ w stylu: otwarte jedne drzwi, otwarte inne okno, włączone coś tam - i po pół godzinie auto se mrygnęło kierunkami, i ożyło :wink:

Te dane nie są ogólnie dostępne, i rzadko wyciekają poza aso. Ale niewykluczone, że do FJ też istnieje tego typu procedura.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Do FJ jest ogólno dostępna procedura programowania kluczyka. Ludzie kupują "puste" kluczyki na necie i programują. Wygląda to dokładnie tak jak opisał Rokfor. Tak się składa że mam pusty kluczyk do Toyoty z pustą kością. Może dorobię grot i sprawdzę czy to jakoś zadziała.

Procedura programowania (może komuś się przyda):

Driver’s door open, key removed from ignition switch.
Within 5 seconds:
Insert and remove the key from the ignition switch twice.
Within 40 seconds:
Close and open driver’s door twice.
Insert and remove the key from the ignition switch.
Within 40 seconds:
Close and open driver’s door twice.
Insert the key into the ignition switch and close the driver’s door.
Switch ignition ON and OFF once to program a remote transmitter code whilst retaining the original codes or twice to program a remote transmitter code whilst erasing the original codes.
Remove key from ignition switch:
System should now lock and unlock vehicle once, twice or five times depending which mode has been selected. One to four times, slowly, to indicate number of remote transmitters registered.
Within 40 seconds:
Press and hold LOCK and UNLOCK remote buttons simultaneously for 1.5 seconds
Within 3 seconds:
Press LOCK button.
System should now lock and unlock vehicle once to confirm registration, twice to indicate registration has failed.
Within 40 seconds:
Repeat button procedure to program remaining remote transmitters.
NOTE: To exit programming mode: Open driver’s door. NOTE: A maximum of 4 remote transmitters can be programmed.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Co do elektryka/elektronika chętnie oddam do takiego samochód. Próbowałem z dwoma (jeden jak się do niego dodzwoniłem po wyborach stwierdził że wyjeżdża z kraju, drugi to ten co stwierdził że jest elektronikiem samochodowym i kablami się nie zajmuje, a w ogóle to mam dzwonić za 2 tyg.).

Tak więc jeśli ktoś zna sprawdzonego elektryka/elektronika (najlepiej w jednej osobie) to byłbym wdzięczny za kontakt (może być priv).

PS. nie świeci mi tez kontrolka świateł mijania, coś tam było grzebane w kablach, były też fragmenty usuniętego alarmu sporo nigdzie nie podłączonych kabli, coraz bardziej mam wrażenie że to ot może mieć coś wspólnego. Kilka kabelków jest zlutowane. To tak z ostatnich oględzin przy zdjętej części deski rozdzielczej. Wprawdzie ta wiązka powinna tylko obsługiwać zegary i audio, ale kto wie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Ale ta procedura nie zadziała bez tzw. master key. to raz - a dwa - wiersze w eepromie dla nowych transponderów muszą być puste. Jak wcześniej były tam dopisane już kluczyki (a zwykle standardowo sa minimum trzy) - to taką metodą się nie uda.

Ale - powinna też istnieć procedura czyszczenia pamięci, zostaje wtedy tylko master key. Niemniej - ten podstawowy kluczyk (transponder w nim) jest konieczny.

Jeżeli auto miało wcześniej jakiś alarm, i został on wycięty - to w pierwszej kolejności trzeba ten temat sprawdzić, i ewentualnie posprzątać w kabelkach. Widziałem już przypadki, gdzie auta miały instalowany fabryczny (dodatek) TVSS - a potem na to nałożony równolegle aftermarketowy system. Czasem więcej niż jeden ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Jesteś w stanie zapłacić 150,00 pln netto plus VAT za godzinę pracy takowego? Ale jest dokładnie tak jak pisze Lukasz. Nie wiadomo ile to potrwa.

ODPOWIEDZ