Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Od 3 dni samochód zapala dobrze (od czasu jak podpiąłem PCeta z programem diagnostycznym gazu).

Temperatury wody i powietrza są OK (na zimnym równe temperaturze otoczenia), tak było zawsze.

Dziwne wskazania są od temperatury katalizatorów, 300C i 520C (przed i za), na zimnym silniku. Podejrzewam że to po prostu błąd odczytu przez ODB.

Czasy wtrysków raczej w normie (jak pisałem teraz odpala normalnie), czyli jak zaczyna kręcić 32ms przez ułamek sekundy i zaraz spadają do 6ms, a po chwili do 3-4ms. Postaram się zmierzyć jak będzie problem ( w niedzielę za każdym razem kręcił długo, ale nie diagnozowałem wtedy).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Z tego co pamiętam ten silnik nie ma układu do pomiaru temperatury katalizatorów. Ale ręki se odciąć nie dam :wink:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: luk4s7 »

Rokfor32 pisze:Z tego co pamiętam ten silnik nie ma układu do pomiaru temperatury katalizatorów. Ale ręki se odciąć nie dam :wink:
Ale widocznie ma kalendarz :mrgreen:
rolkos pisze:w niedzielę za każdym razem kręcił długo

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Rokfor32 pisze:Z tego co pamiętam ten silnik nie ma układu do pomiaru temperatury katalizatorów. Ale ręki se odciąć nie dam :wink:
Może tak być dlatego jakieś bzdury pokazuje ODB Scaner.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Ok, problem wrócił po tym jak przejechałem się silnik się rozgrzał i po około 20 min.nie chciał odpalić. Może to coś z kompem od gazu? Nie chciał odpalić jak temperatura cieczy chłodzącej wynosiła 50C czyli powyżej progu kiedy załącza się gaz.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: plum76 »

to zmień temp załączenia LPG i sprawdź wtedy.

a sprawdzałeś przewody do świec?

paweł

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Z mieniłem temperaturę załączania LPG na 60C (maksymalna jaką się da ustawić). Kable od świec to wątpię mocno, jakby jedna cewka nie działała prawidłowo to i tak by odpalał tylko nie na wszystkie cylindry.

Ponownie przy problemach czasy wtrysków 20ms (przez cały czas jak kręci rozrusznik i nie odpala, potem spadają i wtedy samochód odpala).

Muszę zmostkować komputer od gazu. Niestety komputer gazu Zenit nie ma w opcji kostki serwisowej (inne to mają) która umożliwia wpięcie jej zamiast kompa (wtedy samochód jeździ tak jakby nie było gazu).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Ale to raczej nie ma związku - komputer gazowy nie ustala czasów wtrysków - jedynie dokłada mnożnik. Czasy wtrysków (na podstawie odczytu czujników) ustala zawsze komp benzynowy, bez znaczenia jest, czy jedziesz na benie czy na gazie. poza tym - nawet jak auto jest rozgrzane, to i tak odpala zawsze na benzynie, dopiero sie po paru sekundach przełącza na lpg (jak jest start na rozgrzanym). Wyjątek może być, jeżeli sie w kompie gazowym ustawi "hot start", od razu na lpg, na rozgrzanym silniku - ale to jest opcja, i standardowo jest to nieaktywne.

A jak wychodzą odczyty temperatur na ciepłym silniku (czyli wtedy kiedy ma te około 50 stopni, i słabo odpala), po OBD i po kompie gazowym?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Przy ciepłym silniku temperatura po ODB 55C temp. reduktora LPG 47C. Czasy wtrysków 15ms (odpalił lepiej niż poprzednio przy 20ms, ale też chwilę kręcił). Temperatura powietrza 45C (w sumie możliwe bo w komorze silnika całkiem ciepło).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Podglądnij jeszcze inne parametry. Np. położenie pedału gazu, położenie przepustnicy. Odczyt przepływomierza.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Parametry przepustnicy (samochód źle zapala, temperatura cieczy 50C):
Położenie przepustnicy 16,1%
Max położenie przepustnicy B 48%
Max położenie przepustnicy D 15%
Max położenie przepustnicy E 32%

To są parametry przed uruchomieniem silnika (stacyjka w pozycji ACC)

Podczas uruchamiania minimalnie zmienia się parametr "Max położenie przepustnicy B" zwiększa się do 50%, reszta zmienia się jak dodaję gazu, ale nie przy starcie.


Postaram się sprawdzić w momencie gdy dobrze odpala czy parametry są podobne, najbardziej mnie dziwi przepustnica B w sumie błąd który rozpoczął ten wątek (P0224) jest właśnie związany z odczytem parametrów przepustnicy B.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: kylon »

Zmobilizowałem się i przeczytałem wątek od początku. Co ja bym zrobił?
- wywalił / odłączył całkowicie instalację gazową
- testował komputerem diagnostycznym Toyoty nie telefonem tudzież innymi zamiennikami.
- rozebrał bak i układ paliwowy i jeszcze raz dokładnie sprawdził czy nie został popełniony jakiś błąd przy jego odtwarzaniu. Uszczelki, zamiana przewodów, czy jest czysty itp.
Wyeliminowanie gazu w prosty sposób odpowie czy jest problem w fabryce czy gazowni. Jeśli w fabryce to w takim stanie diagnozować dalej. Krąg podejrzanych spada znacznie.
Mimo wszystko:
- sprawdziłbym sprężanie i luzy zaworowe

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Przekonaliście mnie. Dzisiaj wywaliłem komputer gazu.

Zbiornik paliwa, może chociaż to kilka lat działało, dodatkowo ciśnieni pompa daje bardzo szybko niemal natychmiast.
Był podłączany komputer Toyoty i nic nie wykazał.

Zawory to fakt trzeba sprawdzić, chociażby ze względu na LPG i zalecenia producenta. Gdyby z nimi było coś nie tak, czy wtedy efekt byłby taki że kilka dni zapala dobrze, a kilka trzeba kręcić?

Zworki gazu.
Obrazek
Załączniki
gaz_zworki.jpg
(77,81 KiB) Pobrany 33 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Ja już w swoich autach - w których mam lub planuje LPG - zapodaję patent GM, a dokładniej Delphi, jak chodzi o rozcięcia wtryskiwaczy. Ostatnio na to rozwiązanie trafiłem, montując Isuzowe 6VD1. I się mi patent bardzo spodobał.

Nie mam foty, więc opiszę: wygląda to tak, że na wiązce silnikowej, tam gdzie schodzą sie już wszystkie kable, i dalej idą do kompa - jest zrobiony taki "odczep" - z głównej wiązki wyciągnięta taka króciutka, równoległa, i na niej złącze. Obrazowo - sześć kabli wychodzi z wiązki głównej, złącze, i ponownie wchodzą do tej samej wiązki głównej. Jest to złącze na kablach sterujących wtryskiwaczami, i plus kabel zasilający wtryski.

Jak się dopina LPG - to się to złącze po prostu rozpina, i dopina tam kabelki od gazu (stosując takie same wtyczki - jest to patent Delphi, i takowe wtyczki są osiągalne - ale majstrując to customowo można zapodać własne - byle powtarzalne - złącza). Nie ma żadnego dopinania się bezpośrednio do wtryskiwaczy, nie ma żadnego zmiksowania wiązki gazowej z wiązką silnika. Prosto, czysto, elegancko. A w razie konieczności odpięcia LPG - po prostu te wtyczki (na wiązce silnikowej) łączy się ponownie :wink:

A wracając do tematu - LPG jako winowajca jest mało prawdopodobny. Jak pisałem wyżej - auto ZAWSZE odpala na benzynie, a budowa sterownika LPG jest taka - że jak jest nieaktywny (do pracy na gazie), to robi po prostu za zworę dla wtryskiwaczy benzynowych. Wyjścia sa albo zwierane przekaźnikami, albo tranzystorami, ale tak czy inaczej, jak sie LPG dezaktywuje, obojętne, czy softowo, czy fizycznie (przez wypięcie bezpiecznika zasilającego) - to wyjścia zwierające tor sterowania dla benzyny są zwarte na stałe, tak, jak by kompa gazowego nie było wcale.

Gdyby jednak coś sie popaprało, i komp LPG, oprócz zwarcia obwodu zwierał również któryś z torów do masy (czyli na stałe otwierał wtryskiwacz benzynowy, poza sterowaniem z głównego ECU silnika) - to auto by nie odpaliło wcale. A ilość paliwa lejąca się z wtryskiwaczy była by taka - że by sie paliwo wylało z rury wydechowej.

Interfejs LPG pozwala na podejrzenie tego, co robi komp auta. Nie tylko na monitorowanie kompa LPG. Czasy wtrysku beny są czasami jakie generuje komp benzynowy, interfejs je tylko pokazuje. Więc jeżeli pokazuje za duże (czyli że silnik się zalewa paliwem, i ma za bogato, żeby odpalić) - to oznacza, że komp główny auta z jakiegoś powodu oblicza za duże te czasy. Powodem może być awaria któregoś z istotnych czujników - lub awaria kompa.

Na teraz mamy chyba już wyeliminowane wadliwe odczyty temperatur. Zwykle to od nich zależy najwięcej, bo podczas rozruchu jest ignorowany sygnał z przepływomierza - ale tu może być też problem z elektronicznym pedałem gazu, i elektronicznie sterowaną przepustnicą. Obrazowo - jeżeli komp odczyta, że w momencie rozruchu ma wdepnięty pedał - lub otwartą przepustnicę - to będzie próbował dopasować dawki do takich warunków.

Problem w tym, że to jest ciężko wychwycić, jeżeli usterka jest chwilowa. Bo jeżeli komp w trakcie rozruchu poda dawki za duże, a odczyt (z wadliwego czujnika) się unormuje od drgań, na przykład, w zasadzie od razu - to silnik i tak potrzebuje dłuższą chwilę, żeby zalane świece wreszcie załapały.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Komputer LPG usunięty. Samochód dalej źle zapala.

ODPOWIEDZ