Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Trochę powalczyłem bez skutku. Studiując dokumentację serwisową i słuchając sugestii doszedłem do regulatora ciśnienia . U mnie wężyk od regulatora co normalnie idzie do puszki filtra powietrza (za filtrem) nie był podłączony prawdopodobnie od bardzo długiego czasu (wnioskując po kurzu jaki był na króćcu). Załączam diagram o który wężyk chodzi (zaznaczyłem na czerwono).

Możliwe żeby syf co wszedł do regulatora uszkodził go i to jest potencjalną przyczyną problemów?

Obrazek
Załączniki
pressure_regulator_diagram.png
(146.86 KiB) Pobrany 29 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7268
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Tam ma być podpięte podciśnienie z kolektora.

Tyle, że wpływ na ciśnienie paliwa ma to niewielki - regulator bez wężyka daje około 3 bary, dopięcie podciśnienia zmienia ta nastawę (z pamięci piszę) o jakieś 0,2 bara.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Myślisz że ten regulator może się po prostu co jakiś czas przycinać i nie dawać ciśnienia na początku? Niestety jak był robiony pomiar ciśnienia to silnik palił dobrze.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7268
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Musiał by sie zaciąć w pozycji całkiem otwartej - a on się w takiej nie znajduje właściwie nigdy. W czasie pracy otwiera się minimalnie, jedynie tyle, ile potrzeba.

Mo to dalej wygląda na zacinającą się pompę. Ale skoro temat jest aktywny - to może sobie podepnij manometr na stałe - w sensie akcesoryjny wskaźnik ciśnienia paliwa. Nie zaszkodzi na pewno.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Wpiąłem manometr, tak na szybko pompa podaje 3 bary. Po około godzinie ciśnienie schodzi do 0. Przy ponownym rozruchu pompa nabija 3 bary w 2-3s.
Jak to wpływa na zapalanie muszę poobserwować, zobaczyć jak to będzie w sytuacji gdy kręci 20-30s.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7268
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Dokładnie o taki stan chodzi. Wtedy, kiedy jest problem z rozruchem. Informacja o tym, czy jest wtedy prawidłowe ciśnienie paliwa - czy nie - pozwoli wyeliminować kilka ścieżek poszukiwania problemu.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Przy problemie z rozruchem pompa nabija 3 bary, a mimo to silnik zapala dopiero po kilkunastu obrotach. Więc problem tkwi chyba gdzie indziej, jeszcze zostawię wskaźnik ciśnienia paliwa, ale raczej to nie to.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7268
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Masz zapodany LPG. Więc odpal interfejs gazowy, i podejrzyj, jak wyglądają czasy wtrysku podczas takiego rozruchu.

Jeżeli czasy są w normie (nie powinny przekraczać 10 ms) - to będzie oznaczać, że padły albo świece, albo cewki - generalnie nie ma iskry. jeżeli czasy są istotnie inne (blisko 1 ms, lub sporo ponad 10ms) - to oznacza że komp źle oblicza dawkę startową. Czyli dostaje wadliwy sygnał z któregoś z czujników, może być od temperatury, albo położenia przepustnicy, albo ilości powietrza.

tantrumm
Posty: 5
Rejestracja: 28 lis 2017, 21:07

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: tantrumm »

sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej niestety potrafi małe G. namieszać

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

W końcu podpiąłem komputer od gazu. Przy kiepskim zapalaniu mam czasy wtrysków około 22ms. Normalnie jest to około 3.5 przy zapalaniu i w czasie pracy na benzynie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Od czasu do czasu pojawia się błąd sensora przepustnicy (wspominałem o tym wcześniej) P0124. Przejrzałem instrukcję serwisową do 1GR, toyota nie przewiduje wymiany samego czujnika, jest on zintegrowany z przepustnicą, chociaż obstawiam że może to być coś z wiązką do tego czujnika.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7268
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Mało prawdopodobne.

Znaczy sie - uwalenie kabelka jest możliwe - ale mało prawdopodobne jest, żeby sie to przez taki kawał czasu raz objawiało - a raz nie. Jak już - to TPS "stoi", czyli nie pracuje w pełnym zakresie.

Na marginesie.
22ms ... :mrgreen:

Ostatnio trenuje opla/isuzu, i elektronikę Delphi. Mam bardzo złe zdanie w tym temacie, od czasu, jak właśnie podpiiety komp gazowy pokazał czasy wtrysku (w czasie rozruchu) na poziomie .... 150ms ... :mrgreen:

Denso przynajmniej dyskryminuje głupie odczyty - ma sztywne widełki, poza które nie wylatuje. 150ms oznaczało całkowite otwarcie wtryskiwaczy. Jak w końcu łaskawie któraś świeca załapała - to się pozbyłem tłumika .... :mrgreen: plus zdarzenia - reszta układu wydechowego nie miała już sadzy ... :mrgreen:

A poważniej - bym sprawdził, czy czujnik temperatury nie wali w klocki. Lub kabelki do niego. Długie czasy wtrysku wskazują na "zimny" odczyt temperatury. Zimny - czyli mieszczący sie w widełkach dla czujnika - a nie oznaczający zwarcie czy rozwarcie obwodu.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Wyjdzie to patrząc na odczyt temperatury płynu chłodzącego jakie podaje ELM z ODB? Patrzyłem wczoraj i dzisiaj, ale jak na złość dobrze odpala, temperatura podawana w programie też prawidłowa. Głupoty pokazuje za to temperatura katalizatorów zimne a ELM podaje 250C (biorę to za problem ze skanerem).

Stopień otwarcia przepustnicy przy odjętym gazie i zgaszonym silniku: 16%, to też chyba ok? sama przepustnica zawsze jest pod kątem i stąd ten odczyt jeśli dobrze rozumuję.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: rolkos »

Wymieniony regulator ciśnienia paliwa i czujnik temperatury.
Bez zmian, dzisiaj wyjątkowo słabo zapalał.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7268
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circu

Post autor: Rokfor32 »

Ale nadal pokazują się tak długie czasy wtrysku?

Skaner po OBD2 powinien też pokazać temperaturę silnika jaką rozpoznaje komp, plus temperaturę zasysanego powietrza.

ODPOWIEDZ