Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2017
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: rolkos »

Kylon - ten z ogłoszenia poniżej ?

https://www.olx.pl/oferta/toyota-fj-cru ... 4913857dce

Cena bardzo atrakcyjna.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2017
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: rolkos »

tantrumm pisze: Czy wymiarował ktoś z Szacownego grona przestrzeń w bałagażniku dl szer i po złożeniu fotelików nie natrafiłem jeszcze na takie wymiarowanie
Przed złożeniem foteli wymiary bagażnika to około 75x106cm na dole, ale klapa jest pochylona do przodu więc u góry masz już 10cm mniej licząc z pochyleniem siedzeń (właśnie buduję się zabudowa do FJ - będzie też do sprzedania nowa).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17660
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: kylon »

Tak. Ten.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2111
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: sebastian44 »

Wow i to jeszcze w manualu :shock:

tantrumm
Posty: 8
Rejestracja: 28 lis 2017, 21:07

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: tantrumm »

Przed złożeniem foteli wymiary bagażnika to około 75x106cm na dole, ale klapa jest pochylona do przodu więc u góry masz już 10cm mniej licząc z pochyleniem siedzeń (właśnie buduję się zabudowa do FJ - będzie też do sprzedania nowa)

E no widzę że kolega tym samym językiem rozmawia myślimy o tym samym wewnętrzny wyścig zbrojeń. Ok czyli podobnie jak w J95. A jak oparcia legną bo tu widzę inne rozwiązanie siedzisko wędruje do góry czyli pojawia się przeszkoda. Chciałbym jeszcze tylko poznać dł. po złożeniu oparcia do drzwi tylnich. U siebie udało mi się uzyskać 208cm tylne oparcia złożone, fotele przednie pochylone i przesunięte do przodu

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2017
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: rolkos »

Jeśli dobrze pamiętam w FJ jest coś około 170cm, da się nawet przewieźć szafę 180cm (udało mi się to, ale kierownicę miałem wciśniętą w klatkę piersiową), tyle że po zdemontowaniu siedzisk kanapy z tyłu (jest to przewidziane przez producenta, są specjalne plastikowe "kwiatki" do odkręcenia). Spać się jako tako da, ale nie jest za wygodnie, chyba że masz 160cm.

jezus
Posty: 1749
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: jezus »

rolkos pisze:Kylon - ten z ogłoszenia poniżej ?

https://www.olx.pl/oferta/toyota-fj-cru ... 4913857dce

Cena bardzo atrakcyjna.
Sporo kucy pod maską, młóciły by śnieg aż by łańcuchy się grzały.. :-)

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 27
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: Kowal_Marcin »

tantrumm pisze:ktokolwiek widział oglądał wie coś więcej niż to co w opisie wrzucę linki

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-fj-ID6BIAuM.html?

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-fj ... BPzdN.html?

warte czy szukać gdzie indziej jak myślicie ?
Cześć,
jestem tu zupełnie nowy, bo dopiero przymierzam się do zakupu. Choruję na FJ, choć z braku laku rozważam też J120. Najchętniej z 1GR-FE (120-ka, bo FJ ma w standardzie), 8) bo nie lubię klekotów z założenia. No i ma być na wyprawy, a z jakością ropy bywa gdzieniegdzie siara. :lol: Ale do rzeczy.

Byłem kilka dni temu w Międzyborowie :?: i oglądałem niebieskiego dość dokładnie, jak tylko potrafię. Podobno od żołnierza USArmy stacjonującego w Rammstein. Rama (najważniejsze) z lekkim nalotem, bez tragedii, poprzeczka ramy pod skrzynią lekko wgnieciona, reduktor wcześniej otwierany - z niefabrycznym kitem, buda uderzona kiedyś z przodu, brak widocznych śladów uszk. ramy. Miernik pokazuje dość ubogie wartości lakieru, wszędzie dookoła typu 55-70 i to bez wykrycia ocynku (a moje urządzenie to potrafi), lampa PP klejona, lekka rdza pomiędzy pasem przednim, a błotnikiem LP w komorze, dodatkowo jakieś amatorskie "uszczelnienia" pomiędzy podszybiem, a błotnikiem LP. Odprysk na szybie przedniej, nie działa klima, uszczelka tylnej klapy nadtopiona na dole, świecą się 3 czy 4 kontrolki (wg sprzed. odłączona jest elektronika A-Trac, czy coś, zapewnia że może to podłączyć i nie będą się świecić - już to widzę). Brak rejestracji, jazda próbna możliwa tylko wokół trzepaka. Silnik niby ok, olej zdrowy, nie mam pewności czy prawa (patrząc ze środka do przodu, czyli od przodu lewa) głowica nie jest lekko zapocona. Stan chłodziwa poniżej min. Podczas jazdy skrzynia działa, czy tak to powinno jeździć, tego nie wiem - pierwszy raz prowadziłem coś z 1GR pod machą. Niby zmienia w obie strony, jest kickdown, ale silnik jakoś tak dziwnie się (nie)zbiera. Z zalet :?: jak widać na zdj. lift (nie oceniałem jakości gratów, ani wysokości liftu), zderzaki stalowe, w tym przedni ARB (brak wyciągarki), snorkel z porządną puchą w komorze, ładne felgi, czy akcesoryjny bagażnik dachowy. Dźwięk silnika też przyjemny - jest akcesoryjny wydech. Opony MT do wymiany, PT z ubytkiem jednego klocka! Zapas popękany. Wnętrze czyste, choć tylna kanapa ma jakieś rozdarcie. Mam cały protokół jeśli ktoś jest ciekaw, mogę dodać więcej uwag, lub podesłać zdjęcia podwozia na maila, ale to nie zastąpi oględzin, jak ktoś chce go kupić.

Czyli podsumowując, auto ma sporo akcesoryjnych gratów, które swoje kosztują. Zależy na czym komu zależy, dla jednych to duża zaleta, dla innych chłam do wywalenia. Jednak sam FJ w sobie nie jest w idealnym stanie. Niby nic poważnego, ale suma minusów urasta do poważnego problemu. Do tego trzeba jeszcze doliczyć akcyzę. Zakładając realne negocjacje to z opłatami skarbowymi i tak wychodzi prawie 80 tys. zł. Tyle zakup, a do tego nowe opony, zajęcie się "drobiazgami", naprawa klimy, wymiana przedniej szyby (chyba, że się to zaklajstruje, choć nie powinno - jest w polu widzenia kierowcy). Więc ten... ja odpuściłem.

Pozdrawiam.

Amorphis
Posty: 5
Rejestracja: 06 cze 2019, 14:23
Auto: FJ Cruiser TRD

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: Amorphis »

kylon pisze:Nasz klient sprzedaje FJ Cruisera z kompresorem TRD.
Już nie. Czeszka wkrótce dostanie polskie blachy.
jezus pisze:Sporo kucy pod maską, młóciły by śnieg aż by łańcuchy się grzały.. :-)
Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli... :twisted:
Z powodu braku śniegu pomłóciła w zeszły weekent piach, asfalt, błoto, cegły, kawałki pustaków i zboże jakieś... nic się nie zagrzało.

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 27
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Czy ktoś z Kolegów oglądał?

Post autor: Kowal_Marcin »

MAŁE OSTRZEŻENIE
Jak ktoś się przymierza, to jest takie kuszące ogłoszenie:
(zostało zdjęte w momencie pisania tego postu, ale na wszelki wypadek i tak wrzucam bo auto pojawia się i znika od jakiegoś czasu i może za chwilę znów wypłynie)
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-fj ... EO0ie.html
VIN: JTEBU4BF1AK087964
Podany nr rej. w otomoto: POCO1, prawdziwa rej.: P6E9

Obrazek

FJ z 2010 (nowszy silnik) w manualu. Aż mnie zaciekawiła cena, zaledwie 75kpln. Co prawda felga zapasu inna, tylna klapa nie w kolorze, no i te lanserskie lampy a'la LR, ale poza tym wygląda spoko na pierwszy rzut oka. Dopóki nie zacznie się sprawdzać, co nie każdy może "umieć". Enyłej, po wbiciu vinu w google'a wychodzi wcześniejsze ogłoszenie (dużo zdjęć), gdzie był wystawiony za 90kpln, jak i ostrzeżenie z forum motocyklistów że to złom (licznik kręcony, po dachowaniu), który w grudniu był do sprzedaży i wyglądał tak:

Obrazek

ale na szczęście nie trzeba wierzyć na słowo (raport już niedostępny), google umie w katalogowanie i archiwizowanie, więc jest jeszcze to:
(VIN się zgadza z opisem zdjęcia, jak też kolor i rok szkody wg opisu z otomoto (2017), chociaż felgi są sprzed liftu i nie pasują - y? a w ogłoszeniu są zgodne z rocznikiem (rokiem modelowym) więc nie jest to na 100% pewne! Albo google się myli, albo ten FJ był "kombinowany" już przed 2017. Najlepiej zweryfikować to zamówieniem nowego raportu z Carfaxu.)

Obrazek

Dach to nie rama :) więc można przymknąć oko, czy raczej oczy, ale jak rozumiem forumowicz zamówił jeszcze raport, z którego wychodzi, że przebieg w 2017 roku wynosił 317 060 km (jak napisał, ale moim zdaniem chodzi o mile, czyli ponad pół miliona km). Chyba nie muszę nic więcej dodawać, choć oczywiście nie zamierzam na siłę udowadniać że to złom i odwodzić chętnego od zakupu FJ-a z możliwością mieszania w kubełku i stałym napędem "full-time" 4x4 (wbrew opisowi właściciela, niejakiego p. Jacka twierdzącego że to "part-time"). Jednak upartym (w razie ponownej oferty sprzedaży) doradzam profesjonalne sprawdzenie tej sztuki z uwzględnieniem ostatniego zdjęcia. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ