Reflektory FJ

Moderator: luk4s7

rzorzo
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2020, 17:20

Reflektory FJ

Post autor: rzorzo »

Witajcie.

Jak rozwiązujecie sprawę amerykańskich reflektorów? Czy pozostają jedynie chińskie/jafra uniwersalne ?

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 284
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Reflektory FJ

Post autor: szulbor »

Ja wstawiłem soczewki vw w oryginalne lampy. Ale to w 4 runner .

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


rzorzo
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2020, 17:20

Re: Reflektory FJ

Post autor: rzorzo »

A chińskie ledy z oznaczeniem E ? Faktycznie są asymetryczne?

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Reflektory FJ

Post autor: Kowal_Marcin »

rzorzo pisze:
10 lut 2020, 12:14
Witajcie.

Jak rozwiązujecie sprawę amerykańskich reflektorów? Czy pozostają jedynie chińskie/jafra uniwersalne ?
Witam serdecznie, ja jak zwykle w porę, ale może pomogę, zatem:
moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem jest zamówienie reflektorów do FJ-a z rynku GCC, tzn. z FJ-ów
tam sprzedawanych, (a niekoniecznie lamp zamawianych od Arabów bezpośrednio - może da się przez nasze ASO?)
Tam, tj na rynkach GCC, mają dokładnie takie same asymetryki jak my tu w Europie. Wiem i wymądrzam się
bo mój FJ jest z GCC, więc w Niemcowni tylko musieli przeciwmgielne domontować i wszystko gra. EU full-legal.
A świecą lepiej niż drogowe w niejednym aucie :) Aż sprawdzałem na stacji diagnostycznej, czy są dobrze ustawione...
A drogowe dają tak, że zastanawiam się po co ludzie jeszcze wsadzają dalekosiężne listwy LED-owe za pierdylion hajsu.
Chyba jedynie dla lansu, ale ja mam całą listę ważniejszych FJ-owych zakupów. :)

Enyłej, ja bym najpierw dorwał VIN FJ-a z GCC (np. stąd: https://dubai.dubizzle.com/motors/used- ... rice__lte=) czyli np taki: JTEBU11F1KK252137 (z ogłoszenia na dubizzle: FJ '19), a następnie dryndnął bym do ASO Toyoty, czy są w stanie je ściągnąć. :shock:
BTW, w GCC liczniki też mają w kilometrach, jak w Kanadzie, więc można upiec dwie pieczenie jak komuś arabskie graty posmakują :)
Tylko tu najpierw trzeba by rocznik sprawdzić, bo przedlifty (06-10) pewnie mają coś inaczej (np. wiązkę), niż te z lat 10-14,
nie mówiąc już o tych po 14-tym, bo tam są inne zegary.

Mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam,
Marcin.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Reflektory FJ

Post autor: rolkos »

W stanach produkują same grafiki zegarów, są też w km/h, rozkręca się obudowę i podmienia. Odo zostaje w mph

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Reflektory FJ

Post autor: Kowal_Marcin »

rolkos pisze:
24 lut 2020, 19:33
W stanach produkują same grafiki zegarów, są też w km/h, rozkręca się obudowę i podmienia. Odo zostaje w mph
Można i tak, wszystko zależy na jaki stosunek ceny/wygody nas zadowala. Jak bym miał licznik w milach to pewnie
szukałbym używanych zegarów z Kanady i zaprogramował na odpowiedni przebieg, albo zostawiłbym oryginał z USA.
Inaczej by mnie wkurzało.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2808
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Reflektory FJ

Post autor: luk4s7 »

Kowal_Marcin pisze: A drogowe dają tak, że zastanawiam się po co ludzie jeszcze wsadzają dalekosiężne listwy LED-owe za pierdylion hajsu.
Chyba jedynie dla lansu, ale ja mam całą listę ważniejszych FJ-owych zakupów. :)
Bez urazy ale chyba nie widziałeś jak świeci led bar dobrej klasy...

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Reflektory FJ

Post autor: Kowal_Marcin »

luk4s7 pisze:
24 lut 2020, 20:59
Kowal_Marcin pisze: A drogowe dają tak, że zastanawiam się po co ludzie jeszcze wsadzają dalekosiężne listwy LED-owe za pierdylion hajsu.
Chyba jedynie dla lansu, ale ja mam całą listę ważniejszych FJ-owych zakupów. :)
Bez urazy ale chyba nie widziałeś jak świeci led bar dobrej klasy...
Ależ żadnej urazy nie czuję. Czytałem po prostu że właściciele FJ-ów z USA czasem narzekają na ilość światła z przodu,
ja takich problemów nie dostrzegam :lol: Jednocześnie mogę polecić asymetryczne reflektory z GCC, bo naprawdę dają radę.

Nie śmiem wątpić w "i stała się światłość" po odpaleniu dobrego LED-a, mówię tylko, że zarówno mijania, jak i drogowe
w moim robią robotę (za to przeciwmglaki już nie, za wąska wiązka). :(
Z czasem pewnie porządne szperacze trafią na moją listę potrzeb... ale jeszcze nie teraz.

rzorzo
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2020, 17:20

Re: Reflektory FJ

Post autor: rzorzo »

Dzięki za podpowiedź. Szukam. Mam Fjtę z 2007r. z Kanady. Przynajmniej licznik w kilometrach. :)

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Reflektory FJ

Post autor: Kowal_Marcin »

Uzupełnię tylko wiedzę (bez)użyteczną, gdyby ktoś się nad tym zastanawiał,
to w reflektorach FJ-ów z GCC świecą żarówki H4.

rzorzo
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2020, 17:20

Re: Reflektory FJ

Post autor: rzorzo »

Kupiłem w aso Toyoty reflektory GCC i niestety są takie same jak wersja USA/Kanada.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Reflektory FJ

Post autor: rolkos »

Z jakiegoś powodu chcesz wymieniać?

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 444
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Kontakt:

Re: Reflektory FJ

Post autor: PblO »

Jakie Ty masz Rolkosie u siebie?
FJ na Europę nigdy nie było, a GCC mają rodzaj lamp głęboko wiadomo gdzie, więc nie sądzę aby Toyota produkowała dla nich inne, co zdaje się potwierdzać kolega rzorzo.
Co prawda mój to nie FJ, ale mam oryginały, czyli zupełnie amerykańskie, nigdy na EU ich również nie było, mimo to w PL i w NL na przeglądach problemów z nimi nie było.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Reflektory FJ

Post autor: rolkos »

Właśnie mam oryginalne lampy. Dodam że światła drogowe są raczej przeciętne, bardzo się zdziwiłem gdy zacząłem jeździć Punto z 2000 roku (FJ miesiąc stał na naprawach) i okazało się że w nocy światła lepiej świecą niż w FJ. Ale ogólnie to punto lepiej działa ;)

Awatar użytkownika
Kowal_Marcin
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
Auto: GSJ15 "Gucio"

Re: Reflektory FJ

Post autor: Kowal_Marcin »

Temat już prawie umarł, ale nieco poszperałem i oto jakie są wyniki mojego "śledztwa":

Po pierwsze rzeczywiście na reflektorach FJ-a z GCC mam informację "SAE", co sugeruje, że są to te same lampy co na rynek amerykański.
Ale nie do końca tak jest w moim przypadku i niestety nie mam pewności, czy to "fabryka", czy późniejsza podmiana. Mianowicie w instrukcji
obsługi mam wyróżnione dwa rodzaje FJ-ów, tzw. Typ A i Typ B. Pierwszy A to typowy FJ LHD, czyli z pozycjami w lusterkach bocznych,
zaś B to typowy RHD, czyli z pozycjami w reflektorach, bez lampek w lusterkach, z migaczami w przednich błotnikach oraz ze zderzakiem
tylnym z przeciwmgielnymi, migaczami i miejscem na rejestrację pod kołem zapasowym. Czyli B to typowy FJ jakiego można spotkać
w Japonii, czy w Australii. W dziale żarówkowym specyfikacji zaś jest napisane że Typ A (to te ref. bez pozycji) świeci żarówkami HB2,
(to te "amerykańskie") zaś Typ B (to te ref. z pozycjami) żarówkami H4.

No właśnie problem polega na tym, że ja mam niby Typ A, bo przecież LHD, pozycje mam w lusterkach, w reflektorach nie mam miejsca
na pozycyjne, zaś za światła mijania odpowiadają u mnie żarówki H4, a nie "amerykańskie" HB2. I żeby było trudniej, to nie wygląda to
na garażową przeróbkę, a na serię. Ale prawdopodobnie nie musiało być nic przerabiane, bo HB2 i H4 mają wyglądający identycznie kołnierz
i styki (wyglądają na dające się montować zamiennie), to z kolei sugeruje, że podmiana była możliwa. Prawdopodobnie moje H4 wsadzono
nie na linii montażowej w Hamura, a przed rejestracją w UE. Ale przecież teoretycznie odbłyśniki powinny być inne, dostosowane do
odpowiednich żarówek. Czy są inne w Typie B niż w A, tego nie wiem. Wiem za to, że moje z dużą dozą prawdopodobieństwa amerykańskie
lampy (bez pozycyjnych) mają żarówki H4, świecą bardzo dobrze i co najważniejsze przechodzą przez badania okresowe (patrz poniżej).

Z pierwszego wynika więc drugie, czyli że moje reflektory na 99% świecą symetrycznie. Przed zakupem rozmawiałem z człowiekiem
od aut z GCC i zapewniał że tam są takie same światła jak w EU. Przyjąłem to za pewnik, zresztą informacje w necie mówią, że symetryczne
światła mijania stosuje się tylko w Am. Płn., a cała reszta ma asymetryczne. Z tego przekonania nie wyprowadziło mnie także dwóch
diagnostów ustawiających światła w moim FJ-cie (pierwszy ustawił, drugi na innej stacji sprawdził), bo nawet się nie zająknęli że coś jest
nie tak. A zawsze zakładałem że raczej powinni choćby zwrócić uwagę. Dopiero jak wjechałem do ciemnej szopy i ujrzałem rozkładającą się
"symetrycznie-trapezowo" wiązkę światła (tak jakby bez wyraźnego odcięcia z lewej strony) i połączyłem ją z powyższymi informacjami,
to mnie "olśniło" i postanowiłem zgłębiać temat.

Jeśli wprowadziłem kogoś w błąd, to biję się w pierś, sam żyłem w niewiedzy.

ODPOWIEDZ