Krown
Moderator: luk4s7
Re: Krown
Poczytaj w temacie o korozji. Jest napisane chyba wszystko włącznie ze zdjęciami.
Re: Krown
Jest napisane więcej niż wszystko.
Re: Krown
Uważam, że nieumiejętne nałożenie mazidła na bazie zwykłego oleju jakim jest Krown więcej złego niż dobrego przyniesie. Zniszczy wszystkie elastomery: gumy, plastiki, uszczelnienia spawów, elementy zawieszenia i zabezpieczenia antykorozyjnego z fabryki i tyle z tego będzie. Gdyby było to na PFPE albo na smarze silikonowym: może. Ale tak to...
Do poczytania: https://www.rav4world.com/threads/rubbe ... ng.306973/
Oraz: https://www.nyelubricants.com/stuff/con ... cants_.pdf
Do poczytania: https://www.rav4world.com/threads/rubbe ... ng.306973/
Oraz: https://www.nyelubricants.com/stuff/con ... cants_.pdf
Re: Krown
Antyszczepionkowcy też chodzą po ziemi i mają swoje argumenty . Ja tylko dodam, że Krown mi lotto bo ani to mój biznes ani potrzeba życia codziennego ale mam na swoim Hilu aplikowany 4 razy od 5 lat i nic mi nie odpadło ani się nie posuło. Nie cieknie i nie skrzypi. Podobnie jest w przypadku kilkudziesięciu aut które serwisujemy a miały aplikację Krowna. Poczytaj sobie i pooglądaj zdjęcia w dziale o zabezpieczaniu antykorozyjnym. Są to moje zdjęcia a nie jakieś wyciągnięte z internetu
Re: Krown
Ale przecież tu nie ma czarów. Olej mineralny czy nawet syntetyczny niszczy gumę, której w samochodzie jest mnóstwo. Chyba nie polemizujesz z tym faktem? Każdy. Jak zaaplikujesz tylko na metal, to się nic nie stanie. Ale jak na elastomery i plastiki to zgodnie z tabelką. Jednak nie lepiej użyć wosku do profili zamkniętych punktowo na metal? Też hydrocarbony i inny syf, ale przynajmniej można podjechać tam, gdzie to konieczne.
Re: Krown
Fakt numer 1
- tabelka dotyczy oleju syntetycznego a nie produktu Krown
Fakt numer 2
- Krown to produkt ropopochodny bez rozpuszczalników
Fakt numer 3
- w aucie jest już mało naturalnej gumy
Fakt numer 4
- aplikuję u siebie w Toyocie od 5 lat i nic takiego się nie dzieje
Fakt numer 5
- Krown mi lotto. Może być a może go nie być.
Fakt numer 6
- mam u siebie obecnie Forda po Krownie po roku i też mu się nic nie rozpuściło.
Niech może podniosą palec do góry C, którym wszystko cieknie, rozpada się lub mają problemy z plastikiem A może to producent zaślepki bagażnika dał ciała i zrobił ją z tworzywa nie olejoodpornego
- tabelka dotyczy oleju syntetycznego a nie produktu Krown
Fakt numer 2
- Krown to produkt ropopochodny bez rozpuszczalników
Fakt numer 3
- w aucie jest już mało naturalnej gumy
Fakt numer 4
- aplikuję u siebie w Toyocie od 5 lat i nic takiego się nie dzieje
Fakt numer 5
- Krown mi lotto. Może być a może go nie być.
Fakt numer 6
- mam u siebie obecnie Forda po Krownie po roku i też mu się nic nie rozpuściło.
Niech może podniosą palec do góry C, którym wszystko cieknie, rozpada się lub mają problemy z plastikiem A może to producent zaślepki bagażnika dał ciała i zrobił ją z tworzywa nie olejoodpornego
Re: Krown
A ja Wam powiem jak jest za 7 lat czyli po 10 letniej obserwacji na własnym, fabrycznie nowym samochodzie co roku zabezpieczanym Krown’em. W obecnej sytuacji wciąż wybrałbym wydyganą gumkę niż rude podwozie. Ale za 10 lat może stwierdzę że rdza lepsza?
Przy okazji - może jest tu jakiś właściciel 150’tki którą ma ją od nowości i niczym jej nie konserwował dodatkowo poza fabryką? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia - zobaczyć jak wygląda podwozie po paru latach w stosunku do mojego zakrrałnowanego.
Przy okazji - może jest tu jakiś właściciel 150’tki którą ma ją od nowości i niczym jej nie konserwował dodatkowo poza fabryką? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia - zobaczyć jak wygląda podwozie po paru latach w stosunku do mojego zakrrałnowanego.
Re: Krown
Ale tam też są wartości dla innych elastomerów jak EPDM czy butyl chociażby. EPDM w samochodach jest bardzo dużo. Także są wartości dla różnych smarów. Tutaj więcej dla mineral oil: https://mykin.com/rubber-chemical-resistance-chart-4
Gumka to nie tylko gumka. To zniszczone tłoczki hamulców, elementy zawieszenia, fabryczne powłoki spawów i wiele więcej.
Gumka to nie tylko gumka. To zniszczone tłoczki hamulców, elementy zawieszenia, fabryczne powłoki spawów i wiele więcej.
Re: Krown
Rozumiem ale opierasz się na podstawie gdybania a ja realnego użycia. Chyba, że jednak Ci coś się zniszczyło.
Re: Krown
Nie gdybania, a prostego materiałoznawstwa. Nie musi mi stalowa blacha pordzewieć żebym wiedział, że to się stanie jak ją spryskam roztworem soli w wodzie utlenionej. Przecież wrzuciłem linka do amerykańskiego forum, gdzie ludzie narzekali na poniszczone hamulce.
Tutaj o mechanizmie: https://boards.straightdope.com/t/why-d ... ics/138959
Tutaj o mechanizmie: https://boards.straightdope.com/t/why-d ... ics/138959
Re: Krown
Rozumiem co piszesz tylko podkreśl mi proszę w tabelkach i wklejonej w ostatnim linku informacji o hamulcach, że chodzi o Krowna. Jak włożysz gumki osłonowe cięgien hamulca ręcznego Land Cruisera w ropę to też się rozpuszczą i rozciągną. Cały czas przedstawiasz tabelki związane z olejem syntetycznym lub mineralnym ale nie jest to adekwatne do produktu ropopochodnego z usuniętymi rozpuszczalnikami jakim jest Krown. Mój Hilux jest nawet nadmiernie serwisowany i wszelkie gumy są w nim od nowości.
Re: Krown
O jednej gumce zamka bagażnika Umiem czytać również w języku angielskim . Nie ma tam nic o armagedonie, który zapowiadasz