Tarcze kotwiczne

Moderator: luk4s7

przemmia
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2016, 17:08

Tarcze kotwiczne

Post autor: przemmia »

Witam,
poszukuje tarcz kotwicznych na tył do V8 z 2008 roku. Moje zaczęły mocno rdzewieć i niedługo sie zupełnie rozpadną. W serwisie są kosmicznie drogie moim zdaniem (ponad 2000 zł/szt). Może ktoś ma na sprzedaż używane lub nowe w "normalnej"" cenie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: kylon »

A co to jest normalna cena?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: rolkos »

Wpisz w allegro "most land cruiser 200" i dzwoń do tych co mają na sprzedaż most, może same tarcze też sprzedadzą. Widziałem most za 2400zł z tarczami kotwicznymi i to do negocjacji zawsze to taniej niż 4000zł za same tarcze kotwiczne ;)

Jakby pasowały to mam cały most od 150 z 2016 roku oddam za 1 tyś. zł tarcze kotwiczne jak nowe :) chociaż do 200 pewnie nie podejdą.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: kylon »

Nie pasują do dwusetki od stodwudziestki.

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: Michu_1 »

Tarcze takie, czyli kawał blachy powinny kosztować góra 400,- zł, i to jest normalna cena

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Tarcze kotwiczne

Post autor: luk4s7 »

Michu_1 pisze:Tarcze takie, czyli kawał blachy powinny kosztować góra 400,- zł, i to jest normalna cena
Zgadzam się z Tobą. Masło powinno być góra po 2zł, podobnie z resztą jak paliwo.
Nowe auta też są za drogie. Trzeba coś z tym zrobić.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: rolkos »

Przednie tak kosztują (około 250zł), tylne to juz nie sama blacha dochodzą punkty montażowe do szczęk, linki, a i sama blacha grubsza. Co nie zmienia faktu że czasem polityka cenowa jest dyskusyjna. Np. dlaczego za silniczek blokady w ASO wchodząc z ulicy dostajesz cenę 3400zł, a za rozrusznik czy alternator 1/3 tej ceny? Oczywiście są rabaty i rabaciki itd.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Tarcze kotwiczne

Post autor: luk4s7 »

rolkos pisze:Np. dlaczego za silniczek blokady w ASO wchodząc z ulicy dostajesz cenę 3400zł, a za rozrusznik czy alternator 1/3 tej ceny? Oczywiście są rabaty i rabaciki itd.
Ponieważ na gotowych samochodach zarabia się niewiele i robi to głównie producent. Części i serwis to jest biznes. Wszelkie ASO to prywatne firmy nastawione na zysk. TMPL też największy interes ma na częściach i serwisie. Dlatego z Dubaju można mieć tę sama cześć za ułamek ceny w PL (bo podatki, akcyza, marża importera itd.)
A dlaczego ceny niektórych części wydają się nielogiczne? Ano bo tym rządzi ekonomia (głównie). Jeśli klocki wymieniania się często i dużo to koszt produkcji (budowa fabryki, zakup maszyn, szkolenie ludzi, potem ich praca, prąd, woda, paliwo itd.) i logistyki na jeden komplet jest niski. Dlatego na końcu cena również niska. Dodatkowo jest zysk na usłudze serwisowej więc rekompensuje to trochę niski zarobek na samej części.
A tarcze kotwiczne? Nie zmienia się ich co 20k km. Powiedziałbym że nie zmienia się ich nigdy jeśli auto użytkowane w standardowym cyklu życia. To my, katując auta w terenie, jeżdżąc przez 20-30 lat, zakładając duże koła, użytkujemy je niestandardowo. Wymiana takich niszowych elementów obarczona jest więc w/w kosztami które rozkładają się np. na 1000 takich kompletów rocznie. A nie na miliony tygodniowo (jak np. klocki czy filtry).

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: rolkos »

Wracając do tematu tarcz.
@przemmia daj znać czy udało Ci się obdzwonić sępy z allegro i czy załatwiłeś tarcze kotwiczne.

Przygotowuję się do upgradu hamulców w moim FJ i też będę potrzebował na przód od 150 tarcze kotwiczne.

PS. na złomiarzy trzeba też uważać, niektóre części do FJ tańsze są w ASO niż na allegro z rozbiórki.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: stan1906 »

luk4s7 pisze:
Michu_1 pisze:Tarcze takie, czyli kawał blachy powinny kosztować góra 400,- zł, i to jest normalna cena
Zgadzam się z Tobą. Masło powinno być góra po 2zł, podobnie z resztą jak paliwo.
Nowe auta też są za drogie. Trzeba coś z tym zrobić.
Dokładnie. A paliwa w normalnej cenie ktoś nie ma? Sępy na orlenie chcą 5,20 za litr.

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: pawel4osi »

luk4s7 pisze:
24 maja 2019, 08:35
rolkos pisze:Np. dlaczego za silniczek blokady w ASO wchodząc z ulicy dostajesz cenę 3400zł, a za rozrusznik czy alternator 1/3 tej ceny? Oczywiście są rabaty i rabaciki itd.
Ponieważ na gotowych samochodach zarabia się niewiele i robi to głównie producent. Części i serwis to jest biznes. Wszelkie ASO to prywatne firmy nastawione na zysk. TMPL też największy interes ma na częściach i serwisie. Dlatego z Dubaju można mieć tę sama cześć za ułamek ceny w PL (bo podatki, akcyza, marża importera itd.)
A dlaczego ceny niektórych części wydają się nielogiczne? Ano bo tym rządzi ekonomia (głównie). Jeśli klocki wymieniania się często i dużo to koszt produkcji (budowa fabryki, zakup maszyn, szkolenie ludzi, potem ich praca, prąd, woda, paliwo itd.) i logistyki na jeden komplet jest niski. Dlatego na końcu cena również niska. Dodatkowo jest zysk na usłudze serwisowej więc rekompensuje to trochę niski zarobek na samej części.
A tarcze kotwiczne? Nie zmienia się ich co 20k km. Powiedziałbym że nie zmienia się ich nigdy jeśli auto użytkowane w standardowym cyklu życia. To my, katując auta w terenie, jeżdżąc przez 20-30 lat, zakładając duże koła, użytkujemy je niestandardowo. Wymiana takich niszowych elementów obarczona jest więc w/w kosztami które rozkładają się np. na 1000 takich kompletów rocznie. A nie na miliony tygodniowo (jak np. klocki czy filtry).
Czy może ktoś podpowiedzieć jak kłopotliwa jest wymiana rozrusznika w J200 ? Czy lepiej jest wymienić na nowy fabrycznie DENSO czy regenerować oryginalny?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: kylon »

Kup regenerowany fabrycznie w Toyocie. Jest składany z oryginalnych części. Wszelkie regeneracje z budki to chińskie tanie części z mizerną jakością.

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: pawel4osi »

Pytałem o taki regenerowany. Powiedzieli , że do J200 jeszcze nie mają rozrusznika jak tez alternatora. To dylemat pozostaje… oryginał czy Denso? I jak z tym nakładem pracy na wymianę?

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Tarcze kotwiczne

Post autor: pawel4osi »

I pytanie czy już jest czas żeby się tym zająć? Przebieg 360tys.

ODPOWIEDZ