Land Cruiser 5.7 z USA
Moderator: luk4s7
Land Cruiser 5.7 z USA
Witam, czy rozważał ktoś z forumowiczów sprowadzenie LC v8 z USA? Przeglądając Polskie oferty dochodzę do wniosku, że nie ma szans żebym kupił coś z Polskiego rynku. Chciałbym V8 z końca produkcji tj. 2020-2021 a takich aut w Polsce jak i w Europie właściwie nie ma. Usa to dobry kierunek czy lepiej np z Zjednoczonych Emiratów Arabskich?
Dużo jest pracy z dostosowaniem auta do naszych warunków? Mam na myśli licznik, żeby był w km/h itp
pozdrawiam
Stanisław
Dużo jest pracy z dostosowaniem auta do naszych warunków? Mam na myśli licznik, żeby był w km/h itp
pozdrawiam
Stanisław
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Licznik cyfrowy można sobie wyświetlać w km/h jak chcesz (w środku ekranu), a skala jest podwójna. Nie ma problemu z czytelnością: https://www.motorauthority.com/news/113 ... -of-an-era tu jest fajne zdjęcie takiego licznika z US.
Jednostki spalania zamiast mpg powinno się dać przestawić w ustawieniach na km/h (imperial -> metric). Jak nie to pozostaje jeszcze carista albo techstream.
Te z rynku GCC będa miały ten fatalny brzęczyk przy 120km/h, który jest niewiarygodnie irytujący w warunkach autostradowych i nie ma możliwości wykodowania go techstreamem (poza fizycznym rozebraniem zegarów i wywaleniem go).
Poza tym to chyba te same auta...
Jednostki spalania zamiast mpg powinno się dać przestawić w ustawieniach na km/h (imperial -> metric). Jak nie to pozostaje jeszcze carista albo techstream.
Te z rynku GCC będa miały ten fatalny brzęczyk przy 120km/h, który jest niewiarygodnie irytujący w warunkach autostradowych i nie ma możliwości wykodowania go techstreamem (poza fizycznym rozebraniem zegarów i wywaleniem go).
Poza tym to chyba te same auta...
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
marecek ten piszczyk przy 120km/h to masz na myśli auta z USA czy z Emiratów?
Oglądałem właśnie jakieś filmy jak jeździ 5.7 V8 i na zegarach ikonka przy 120km/h oraz dramatyczny dźwięk…
No i druga sprawa: czasami wydiwałem auta z USA z doczepianym światłem przeciwmgielnym z tyłu (w USA nie ma i trzeba dołożyć?) oraz z czerwonymi kierunkowskazami z tyłu (nie wiem jak przeszło to przegląd). W LC może być też coś takiego?
Oglądałem właśnie jakieś filmy jak jeździ 5.7 V8 i na zegarach ikonka przy 120km/h oraz dramatyczny dźwięk…
No i druga sprawa: czasami wydiwałem auta z USA z doczepianym światłem przeciwmgielnym z tyłu (w USA nie ma i trzeba dołożyć?) oraz z czerwonymi kierunkowskazami z tyłu (nie wiem jak przeszło to przegląd). W LC może być też coś takiego?
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
piszczyk jest w autach z Emiratów, Omanu, KSA, Kuwejtu, Kataru... czyli właśnie "GCC spec".
Chyba wszystkie LC200 miały żółte kierunki z tyłu, nawet amerykańskie. Do tego jest morze aftermarketu więc zawsze można podmienić te lampy na coś innego bez większych kombinacji. Z przeciwmgłowym też nie powinno być problemu bo to przecież osobna lampa w zderzaku. Jeśli wersje US nie mają lampy, to mają sam odbłysk - wystarczyłoby podmienić i podpiąć.
Auto jest proste jak konstrukcja cepa od strony elektrycznej i jakiekolwiek modyfikacje (czy to radio, czy światła) to kwestia minut, a nie godzin. I nie wymaga komputera żeby się tym zająć, np. ucięcie przewodu od żarówki od pozycji, które w wersji US będą non stop włączone nie spowoduje, że auto się obrazi i będzie walić błedami na lewo i prawo. I za to lubie Toyotę...
Chyba wszystkie LC200 miały żółte kierunki z tyłu, nawet amerykańskie. Do tego jest morze aftermarketu więc zawsze można podmienić te lampy na coś innego bez większych kombinacji. Z przeciwmgłowym też nie powinno być problemu bo to przecież osobna lampa w zderzaku. Jeśli wersje US nie mają lampy, to mają sam odbłysk - wystarczyłoby podmienić i podpiąć.
Auto jest proste jak konstrukcja cepa od strony elektrycznej i jakiekolwiek modyfikacje (czy to radio, czy światła) to kwestia minut, a nie godzin. I nie wymaga komputera żeby się tym zająć, np. ucięcie przewodu od żarówki od pozycji, które w wersji US będą non stop włączone nie spowoduje, że auto się obrazi i będzie walić błedami na lewo i prawo. I za to lubie Toyotę...
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Dzięki za odpowiedzi. Szukam właśnie ile mogę informacji o tych samochodach z USA. Widzę, że temperatura od klimy i zewnętrzna jest w USA w Farenheitach a nie w stopniach C ale zakładam, że to też idzie zmienić jakoś. Chociaż znalazłem temat gdzies o LX570 i Tundrach że jest z tym wielki problem. No nic trzeba zgłebiać temat dalej.
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
wystarczy podmienić soft w licznikach na europejski i działa jak należy w celsjuszach: https://forum.ih8mud.com/threads/lx570- ... e.1195370/
tem sam wątek opisuje że do zmiany wyświetlacza i mechanizmu działania klimy potrzeba dorzuć kawałek sprzętu, który tłumaczy informacje na szynie CAN - made in Lithuania: https://12volt-shop.com/en/toyota-lexus ... ilter.html
tem sam wątek opisuje że do zmiany wyświetlacza i mechanizmu działania klimy potrzeba dorzuć kawałek sprzętu, który tłumaczy informacje na szynie CAN - made in Lithuania: https://12volt-shop.com/en/toyota-lexus ... ilter.html
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
O tym LX570 właśnie pisałem wyżej, ale nie doczytałem że facet jednak to ogarnął. Ciekawe, że w USA ludzie nie mogą zmienić stopni na F z C mając auto z Kanady a na Litwie ktoś robi płytkę która załatwia sprawę
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Dostałem od sprzedawcy tego urządzenia schemat jak to podpiąć. Nie ma instrukcji stricte do Land Cruisera ani LX. Jest do NX/RX/ES itp. Są rysunki jakieś. Zakładam, że w LC będzie podobnie jakoś. Trzeba to wpiąć w jakąś kostkę od A/C.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Panowie - to jest "jedynie" kwestia oprogramowania. Opcje są więc takie, że albo trzeba wymienić oprogramowanie danego modułu (niezbyt łatwe, niestety, ale możliwe) - albo po prostu podmienić dany moduł.
Zabawa z kalibracją czujników to taka trochę proteza - nadal zostanie symbol "F" ...
A dodatkowo - nawet jeżeli panel nie wyświetla symbolu farenhaitów - to moduł odczytuje właśnie te wartości, i adaptuje np. klimę. Innymi słowy - to, że zmieni się wartość wyświetlana może spowodować, że elektronika auto klimy też zacznie wariować, bo Wam się wyświetli w C - ale komp nadal będzie rozpoznawał w F (ino przekłamany odczyt). A to conieco jednak inna skala - i może mieć wpływ na reakcje systemu.
Zabawa z kalibracją czujników to taka trochę proteza - nadal zostanie symbol "F" ...
A dodatkowo - nawet jeżeli panel nie wyświetla symbolu farenhaitów - to moduł odczytuje właśnie te wartości, i adaptuje np. klimę. Innymi słowy - to, że zmieni się wartość wyświetlana może spowodować, że elektronika auto klimy też zacznie wariować, bo Wam się wyświetli w C - ale komp nadal będzie rozpoznawał w F (ino przekłamany odczyt). A to conieco jednak inna skala - i może mieć wpływ na reakcje systemu.
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Dzięki Rokfor32 za ten wpis. Co w takim razie radzisz, żeby ogarnąć te jednostki temperatur w autach z USA? Tak, żeby było najlepiej. Przeszukałem ten dział ale o dziwo nikt nie pytał jakie przeróbki są konieczne w V8 z USA, żeby wszystko było „po naszemu”.
Nastawiłem się na szukanie V8 z USA ale trochę opadł mi już ten entuzjazm jak pomyślę ile będzie kombinacji, żeby ogarnąć tego typu sprawy
Nastawiłem się na szukanie V8 z USA ale trochę opadł mi już ten entuzjazm jak pomyślę ile będzie kombinacji, żeby ogarnąć tego typu sprawy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Najprościej to przyzwyczaić się do F ...
Można spróbować zmienić wyświetlanie kompem serwisowym, a jeżeli sie nie uda - poszukać właściwego moduły wyświetlacza.
Można spróbować zmienić wyświetlanie kompem serwisowym, a jeżeli sie nie uda - poszukać właściwego moduły wyświetlacza.
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
z drugiej strony to nie wiem czy mając automat w ogóle ruszacie temperaturę... ja wiem w jakiej temperaturze się dobrze czuję i tak jest... różni się to między autami - w audi mam 22, w mercu 23 - cały rok. Bez zmian, więc tak naprawdę nie muszę zmieniać tych ustawień...
a 4Runner ma kurde manuala, którym w kółko muszę kręcić (tzn. temperatura zawsze na low, tylko bawię się nadmuchem). I doceniam prostotę tego rozwiązania (klima w Toyo to inny wymiar w porównaniu z autami, którymi jeżdżę na codzień).
a 4Runner ma kurde manuala, którym w kółko muszę kręcić (tzn. temperatura zawsze na low, tylko bawię się nadmuchem). I doceniam prostotę tego rozwiązania (klima w Toyo to inny wymiar w porównaniu z autami, którymi jeżdżę na codzień).
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
marecek chodzi nie tylko o klimę ale też o temperaturę zewnętrzną ale tam jak pisałeś, idzie samym kompem ogarnąć.
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
jest jeszcze jedna opcja, którą własnie do swojego 4R rozważam (wspominam bo to ten sam produkt - na linuxie, nie androidzie z dotykowym ekranem).
LC200:
https://www.youtube.com/watch?v=atjxPHfCViE
Mój 4R:
https://www.youtube.com/watch?v=eVj6ZisJsuA
żadnych brzęczków, pierdoletów z milami czy jednostkami podawanymi w farenhajtach na boiska footballowe.
Tylko jak rozumiem w Polsce jest to nielegalne i można za to pójść siedzieć. Bo w tojocie przebieg siedzi tylko w liczniku i można go w zasadzie z telefonu przestawiać, więc wymiana licznika to pewnie się wiąże z jakąś wizytą na stacji diagnostycznej? Nowe liczniki wymagają ustawienia przebiegu zgodnie z wymaganiami sytuacji.
LC200:
https://www.youtube.com/watch?v=atjxPHfCViE
Mój 4R:
https://www.youtube.com/watch?v=eVj6ZisJsuA
żadnych brzęczków, pierdoletów z milami czy jednostkami podawanymi w farenhajtach na boiska footballowe.
Tylko jak rozumiem w Polsce jest to nielegalne i można za to pójść siedzieć. Bo w tojocie przebieg siedzi tylko w liczniku i można go w zasadzie z telefonu przestawiać, więc wymiana licznika to pewnie się wiąże z jakąś wizytą na stacji diagnostycznej? Nowe liczniki wymagają ustawienia przebiegu zgodnie z wymaganiami sytuacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Land Cruiser 5.7 z USA
Wymiana licznika wymaga zgłoszenia ale nie jako urządzenia, bo przecież nie są one plombowane czy chociażby numerowane, ino celem uaktualnienia wskazania w bazie CEPIK.
Ale można tez po prostu w nowy licznik wpisać przebieg ze starego, co do kilometra. Korekta wskazania to przecież nie tylko cofanie ...
Ale można tez po prostu w nowy licznik wpisać przebieg ze starego, co do kilometra. Korekta wskazania to przecież nie tylko cofanie ...