Jakie akumulatory do VDJ200?

Moderator: luk4s7

miernik
Posty: 28
Rejestracja: 11 paź 2019, 15:02
Auto: VDJ200, 2011r

Jakie akumulatory do VDJ200?

Post autor: miernik »

Zakładam nowy wątek ponieważ przeszukałem forum i nie znalazłem nic o akumulatorach do VDJ200 (jeśli coś pominąłem to proszę moderatorów o przeniesienie).

Ponieważ moje akumulatory (poprzedni właściciel wsadził 2 x Vipiemme Katana 12V 100Ah 750A B495C) zaczynają odmawiać posłuszeństwa poszukuje nowych.

Na początek kilka podstawowych informacji, które mi się udało znaleźć:
Oryginalnie toyota w VDJ200 stosowała: 100Ah 830A YUASA (P+ i L+)
Obydwa razem spięte.
Wymiary: 303x174x222 (dł / szer/ wys)
Przeglądając forum natrafiłem również na wyczerpujący ogólnie temat wątek: viewtopic.php?f=2&t=2031&start=105

Po zapoznaniu się z bardzo przystępnym wykładem Lexa w w/w wątku oraz mając na uwadze:

"Gdybym miał montować dwa aku do diesla mającego spięte aku na stałe to byłyby to dwa rozruchowe. Będzie tyle Ah, że spokojnie załatwią potrzeby akumulatorów postojowych.

Gdybym montował dwa aku do diesla z odpinanymi akumulatorami, to jeden byłby rozruchowy a drugi pokładowy i odpowiednio dostosował pod to instalację: oświetlenie kabiny, webasto, jakieś grzałki, pompki wody, ładowarki i przetwornice pod pokładowy a rozruchowy... tylko do rozruchu."
cyt. Lexa

mam kilka wątpliwości:

1. Jeśli 2 x AGM - największe jakie mi się mieszczą zgodnie ze specyfikacją to: YUASA YBX9096 12V 70Ah 760A lub RUNNING BULL AGM 570 01 12V 70Ah 720A. Pytanie czy nie za mały prąd rozruchowy? Pojemność też dużo mniejsza niż miałem. Czy próbował ktoś może wsadzić większe np. o dł. 315-317mm?
2. Jeśli 2 x polecany standard - to YUASA YBX5334 12V 100Ah 830A lub POWER BULL P95 04 ASIA 95Ah 740A (tu też trochę mały prąd rozruchowy)
3. Czy mogę jednak rozważać podział tych 2 akumulatorów na rozruchowy i pokładowy? Pytam bo w moim przypadku gdy jeden mi się uszkodził to po jego odłączeniu i naładowaniu do pełna drugiego, samochód nie był w stanie odpalić. Czy bezpieczniejsze będzie dodanie w bagażniku 3 hotelowego (minus to oczywiście waga i miejsce) i kombinowanie z ładowarką dc-dc lub separatorem?
4. Czy alternator będzie działać prawidłowo z w/w konfiguracjami?

Dodam, że samochód użytkowany będzie jako rodzinna wyprawówka bez ciężkiego taplania w błocie (raczej bez wyciągarki), współpraca z przetwornicą 1500/3000W (laptopy, telefony, okazjonalnie mały czajnik turystyczny 1200W), oświetlenie, biwakowanie max 2-3 dni, w przyszłości lodówka i webasto),

Uprzejma prośba o pomoc w doborze odpowiedniego rozwiązania.

ODPOWIEDZ