Krown

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7466
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: Rokfor32 »

luk4s7 pisze:
28 sie 2021, 10:54
A ja Wam powiem jak jest za 7 lat czyli po 10 letniej obserwacji na własnym, fabrycznie nowym samochodzie co roku zabezpieczanym Krown’em. W obecnej sytuacji wciąż wybrałbym wydyganą gumkę niż rude podwozie. Ale za 10 lat może stwierdzę że rdza lepsza?

Przy okazji - może jest tu jakiś właściciel 150’tki którą ma ją od nowości i niczym jej nie konserwował dodatkowo poza fabryką? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia - zobaczyć jak wygląda podwozie po paru latach w stosunku do mojego zakrrałnowanego.
Ale niestosowanie Krowna (bo komuś nie pasi) nie oznacza przecież niestosowania innych preparatów czy metod zabezpieczenia :wink:

J15 nie znam takiej porównawczej - znam hila - rocznik chyba '17. Nie tykany żadną chemią (stan fabryczny całego auta) - podłoga jeszcze się trzyma (acz punktowo już zaczyna korozon działać), rama i reszta podwozia - rudzieją szybciej. Na razie bez uszkodzeń konstrukcji - ale właściwie wszystkie spawy są już bez powłoki lakierniczej, a ruda tworzy takie puchnące warstwy, typowe dla penetracji pod lakierem. Ogólnie - rama w tym aucie już się powoli kwalifikuje do piaskowania - nie ma zniszczeń strukturalnych, ale chemia pokroju krowna w takim stadium to już słaby pomysł.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3087
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: luk4s7 »

W wątku o zabezpieczeniu antykorozyjnym wrzucam okresowo foty mojego auta żeby każdy mógł zaobserwować jak się starzeje auto poddawane co roku krałnowaniu. Ot taka fanaberia dla dobra ludzkości. Ciekawi mnie czy ktoś może wrzucić coś podobnego tylko dla auta, najlepiej też J15 ale bez żadnych zabezpieczeń poza fabrycznymi. Nie opisy słowne tylko zdjęcia.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2361
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: kpeugeot »

Wszystko pieknie ale taki repainting to jaki koszt roczny
I ile to ju kosztowalo
Czasami warto zestawic koszty i policzyc opłacalność

Wiener
Posty: 98
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Krown

Post autor: Wiener »

kylon pisze:
28 sie 2021, 19:35
O jednej gumce zamka bagażnika ;-) Umiem czytać również w języku angielskim ;-). Nie ma tam nic o armagedonie, który zapowiadasz ;-)
Krown almost always warps soft rubber. I had this happen on 7 different vehicles so far. The worst one was caliper pin boots on a VW, had to lube them every 6 months.

This happened on my previous pontiac Vibe. leading hood seal swelled up and was distorted after the first Krown application. The hood seal at the cowl also swelled and would regularly slip out of the retainers.

https://www.toyotanation.com/threads/ru ... m.1154937/

https://forum.ih8mud.com/threads/krown- ... e.1050733/

I żeby nie było że uważam zabezpieczenie antykorozyjne za bzdurę. Uważam, że preparat na bazie oleju mineralnego to słaby wybór. Co innego jakiś na bazie smaru silikonowego. Jest jeszcze fluidfilm na lanolinie, ale jak lanolina się gryzie z gumą nie wiem.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17215
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: kylon »

Czy forum jest o Pontiacu i VW czy może jednak o Toyocie?
Czy te gumki były oryginalne czy może najtańsze z Aliexpresu?
Gdyby tak było jak piszesz to by ludzie ich zamietli a od chyba 8 lat mają oddziały w całej Polsce i codziennie kolejkę.
Cały czas toczymy dyskusję na zasadzie ja użytkownik - Ty teoretyk. To tak jakby policjant pytał dwóch świadków zdarzenia załóżmy drogowego. Jeden był, widział, ma nagranie z własnego rejestratora a drugi słyszał, że ktoś kiedyś widział w internecie ale to było dawno i na innym skrzyżowaniu. Komu uwierzy policjant?

We wspomnianych powyżej linkach w pierwszym wypadku jest użyty spray gdzie sam Krown informuje o możliwościach wystąpienia problemu a w drugim linku jest faktycznie Lexus gdzie nie wiadomo czemu ani jak zaaplikowane. Inni użytkownicy nie mają takich problemów i również używają innych podobnych środków.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3087
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: luk4s7 »

kpeugeot pisze:Wszystko pieknie ale taki repainting to jaki koszt roczny
I ile to ju kosztowalo
Czasami warto zestawic koszty i policzyc opłacalność
Wszystko jest na ich stronie. Ja psikam żeby inni nie musieli ponosić kosztów sami. Ot taki społecznościowy eksperyment na własnym aucie i portfelu. Czy to ma sens, powiem za 7 lat. Cierpliwości.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7466
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: Rokfor32 »

Z jednej strony są koszty preparatu plus usługi - cyklicznie w zakładanym interwale czasu, bo to nie jednorazowa akcja. Koszt łatwo oszacować. Myślę, że regularnie i zgodnie z zaleceniami nakładany wyjdzie (w interwale 10 lat) gdzieś w okolicach 15 tysi.

Z drugiej strony szali jest utrata wartości pojazdu po tym czasie - dla dziesięciolatka wartość zgnity vs nieruszony spokojnie może przekroczyć koszt aplikacji - czyli mniejsza strata przy odsprzedaży oznacza zwrot takiej inwestycji.

Trzecia strona to dalsze używanie auta - i w przypadku niezabezpieczonego - koszt podniesienia nadwozia, i renowacji. Również podobny poziom kasy ... :wink:

Ergo - jak bym se kiedy kupił nowe auto z zamiarem dożywocia - to bym go zabezpieczył (niekoniecznie tym preparatem) zaraz po wyjechaniu z salonu. Koszty może i porównywalne z innymi opcjami - ale brak konieczności renowacji po czasie to potężna oszczędność czasu - warsztatów robiących na bogato takie tematy ie ma wiele, czeka się długo, a czas samej operacji też nie jest błyskawiczny. Więc jeżeli można tego uniknąć - to czemu nie?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3087
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Krown

Post autor: luk4s7 »

Rokfor32 pisze:Więc jeżeli można tego uniknąć - to czemu nie?
No więc właśnie. Krown jest dla mnie, podkreślam - dla mnie najsensowniejszym wyborem z wielu względów o których już pisałem więc się powtarzać nie będę.

maps81
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2021, 20:36

Re: Krown

Post autor: maps81 »

Krown to bardziej wosk niż olej więc o gumy bym się nie martwił.
Ja mam na dwóch autach - jedno do codziennego użytkowania a drugie do zabawy w terenie. O ile w tym pierwszym trzyma się bardzo fajnie i nawet po roku jest w miarę "tłusto" to niestety w tym użytkowanym w terenie niewiele z tego zostało już po kilku miesiącach. Gdzieś tam w zakamarkach pewnie jest ale na płaskich powierzchniach bezpośrednio tam gdzie dostaje się błoto to niestety szybko się wymywa.
Na jeszcze innym aucie mam z kolei Rust Stop który aplikowałem sam. To też kanadyjski środek i ten mam wrażenie jest najtrwalszy. Spód cały czas jest oleisto-lepki. Wadą jest że aplikując samemu nie da się dojść w tyle zakamarków ile udaje się Krownem gdzie robią to długą metalową lancą.

Wiener
Posty: 98
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Krown

Post autor: Wiener »

A tak zapytam... w czym to ma być lepsze od cavity wax 3M?

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: KDJ95 (01r.), V8 (08r.), Patrol Y61 (08r) w drodze :D
Kontakt:

Re: Krown

Post autor: klepa »

kpeugeot pisze:
29 sie 2021, 07:59
Wszystko pieknie ale taki repainting to jaki koszt roczny
I ile to ju kosztowalo
Czasami warto zestawic koszty i policzyc opłacalność
Dwa lata temu,gdy zabezpieczałem Krownem 95tke i V8 to płaciłem 750 zł za małego LC i chyba 850 zł za dużego. Do przeżycia, zwłaszcza, że w cenie jest mycie na podnośniku ;-) W tym roku też pewnie będę robił przed jesienią / zimą. Dla mnie to trochę jak już ktoś napisał dyskusja jak ze szczepionkami... Można wierzyć lub nie, można stosować inne alternatywne metody i każdy pewnie ma swoją rację. Ja korzystam i jestem zadowolony. Żadne gumy (każde auto było już na dwóch aplikacjach) mi nie odpadły..

ODPOWIEDZ