skrzynia biegów V8
Moderator: luk4s7
skrzynia biegów V8
Temat prawdopodobnie do Hakerów.
V8 włącza szósty bieg przy 120 km/h (przy delikatnej jeździe przy 110 km/h). Gdy się zwolni do 100 to wskakuje z powrotem piątka. Motor ma fajny moment od dołu i mógłby chodzić na mniejszych obrotach ( mniej palić, mniej się zużywać, mniej skrzynia by machała itp.) ale na wysokich biegach nie chce zejść poniżej 1600 obr (poniżej redukuje). Na biegach niskich potrafi jechać na 1200. Jeżdżę wolno i prędkość 120 nie bardzo mnie bawi.
Idzie jakoś nauczyć te komputery innej jazdy ?
W J100 na ostatnim biegu jadę 90. Motor pali 11 ( a mojej żonie czasem 9 l/100km )
V8 włącza szósty bieg przy 120 km/h (przy delikatnej jeździe przy 110 km/h). Gdy się zwolni do 100 to wskakuje z powrotem piątka. Motor ma fajny moment od dołu i mógłby chodzić na mniejszych obrotach ( mniej palić, mniej się zużywać, mniej skrzynia by machała itp.) ale na wysokich biegach nie chce zejść poniżej 1600 obr (poniżej redukuje). Na biegach niskich potrafi jechać na 1200. Jeżdżę wolno i prędkość 120 nie bardzo mnie bawi.
Idzie jakoś nauczyć te komputery innej jazdy ?
W J100 na ostatnim biegu jadę 90. Motor pali 11 ( a mojej żonie czasem 9 l/100km )
Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 19:37 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunąłem wulgaryzm (dość amatorsko zawoalowany).
Powód: Usunąłem wulgaryzm (dość amatorsko zawoalowany).
Re: skrzynia biegów V8
Skrzynia AB60F zapina lockup od 4 do 6 biegu i dlatego obroty muszą być odpowiednie z maximum momentu obrotowego ( 1600 rpm)
Jest też hakerskie rozwiązanie : http://www.tptms.com/ECON_LOCK/ECON_LOCK_Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest też hakerskie rozwiązanie : http://www.tptms.com/ECON_LOCK/ECON_LOCK_Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: skrzynia biegów V8
Dzięki bardzo
Nic z tego nie rozumiem .
Jutro dam do tłumaczenia.
Jest to do gdzieś do kupienia?
Nic z tego nie rozumiem .
Jutro dam do tłumaczenia.
Jest to do gdzieś do kupienia?
Re: skrzynia biegów V8
Paweł, jest na stronie adres ; http://www.tptms.com/index-Dateien/Page558.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: skrzynia biegów V8
Czy ja dobrze wyczytałem że ceny wahają się od niecałe 1.700 do ponad 2.700 EURO?
To chyba nie może być prawda, bo przy cenie ON 6 PLN i optymistycznym założeniu, że zaoszczędzisz 3l/100km, to inwestycja wróci się po 61.500 km. Jeśli przyjmiemy średnia oszczędność 1,8l/100km, to inwestycja zwraca się po 100.000 km. Za ta kasę wolę jechać na fabrycznym układzie.
Jednak czego nie robi się w imię postępu.
Jeśli ktoś chce eksperymentalnie sprawdzić czy daje takie oszczędności, to mogę użyczyć swoje auto i nieodpłatnie przetestować.
To chyba nie może być prawda, bo przy cenie ON 6 PLN i optymistycznym założeniu, że zaoszczędzisz 3l/100km, to inwestycja wróci się po 61.500 km. Jeśli przyjmiemy średnia oszczędność 1,8l/100km, to inwestycja zwraca się po 100.000 km. Za ta kasę wolę jechać na fabrycznym układzie.
Jednak czego nie robi się w imię postępu.
Jeśli ktoś chce eksperymentalnie sprawdzić czy daje takie oszczędności, to mogę użyczyć swoje auto i nieodpłatnie przetestować.
Re: skrzynia biegów V8
Przeczytałem to i widać nie tylko mnie boli ciu...lowe oprogramowanie. Na moje oko (tak sobie myślałem cały czas) przy zmianie programu zaoszczędiłbym litr. Oni piszą że po próbach wychodzi 1,8l a z przyczepą 30%.
W sumie oszczedność paliwa jest tu rzeczą poboczną. Najbardziej mnie denerwuje świadomość , że może być coś lepiej a jest gożej i jeżdżę cały czas na przedostatnim biegu. Przecież to chore
Niestety cena tego urządzenia też do małych nie należy
W sumie oszczedność paliwa jest tu rzeczą poboczną. Najbardziej mnie denerwuje świadomość , że może być coś lepiej a jest gożej i jeżdżę cały czas na przedostatnim biegu. Przecież to chore
Niestety cena tego urządzenia też do małych nie należy
Re: skrzynia biegów V8
Już się emocjonalnie wyciszyłem i zaakceptowałem, że tu taka skrzynia. Widać przeznaczona do świata, gdzie są drogi, i autostrady, a ludzie co dzień przestrzegają przepisów.
Zwróć uwagę, że jadąc przepisowe 60km/h to utrzymuje własnie te 1.200 obrotów, a ekspresowo/autostradowe 110, 120km/h też jest do przyjęcia. Najgorsze jest 90-100. Czyli tyle co wszyscy chcą jechać po mieście.
Jak jadę "normalnymi" drogami to rozpędzam dynamicznie do 100km, później zdejmuje nogę z gazu i po 3-5 sek. delikatnie naciskam pozwalając zwolnić. Udaje się jechać na V biegu przy 75-80km. Ta spokojna prędkość wystarcza na oszczędności paliwa i wypatrzenie w porę ukrytego fotoradaru. VI bieg zostawiam na wakacje.
A tak w ogóle, to jadąc szutrem nie ma to żadnego znaczenia.
Jak na zimę zdejmiesz bagażnik, założysz szosowe zimówki, to wynik 10-11 l/100km cieszy jak czteropak w lodówce.
Zwróć uwagę, że jadąc przepisowe 60km/h to utrzymuje własnie te 1.200 obrotów, a ekspresowo/autostradowe 110, 120km/h też jest do przyjęcia. Najgorsze jest 90-100. Czyli tyle co wszyscy chcą jechać po mieście.
Jak jadę "normalnymi" drogami to rozpędzam dynamicznie do 100km, później zdejmuje nogę z gazu i po 3-5 sek. delikatnie naciskam pozwalając zwolnić. Udaje się jechać na V biegu przy 75-80km. Ta spokojna prędkość wystarcza na oszczędności paliwa i wypatrzenie w porę ukrytego fotoradaru. VI bieg zostawiam na wakacje.
A tak w ogóle, to jadąc szutrem nie ma to żadnego znaczenia.
Jak na zimę zdejmiesz bagażnik, założysz szosowe zimówki, to wynik 10-11 l/100km cieszy jak czteropak w lodówce.
Re: skrzynia biegów V8
Wie ktoś kto to montował?
Re: skrzynia biegów V8
Nie jestem ekspertem ale czy nie można po prostu przeprogramować skrzyni?
Re: skrzynia biegów V8
Może i tak, dlatego pytam o hakerów
Toyota ma na mnie zlewkę (pytałem kilka razy)
Toyota ma na mnie zlewkę (pytałem kilka razy)
Re: skrzynia biegów V8
Blisko tematu więc zapytam.
Czy używacie pozycji skrzyni S do hamowania silnikiem zmniejszając stopniowo cyferkę na wyświetlaczu?
Ja konsekwentnie to robię i choć to może upierdliwe bo trzeba mieszać wajchą i stanowi zaprzeczenie dobrodziejstwa posiadania automatu, to jednak klocki zużywaja się moim zdaniem minimalnie.
Od momentu zakupu (lipiec - przegląd u dealrea przed zakupem) do początku grudnia (przegląd planowy po 60 000) zużycie klocków wyniosło ok 2 mm przy 10 000 km przebiegu.
Nie wiem czy to dobry wynik, zwłaszcza ze jeżdżę dość powoli (60-90) i staram się przewidywać następne hamowanie i nie rozpędzać się zanadto.
Czy używacie pozycji skrzyni S do hamowania silnikiem zmniejszając stopniowo cyferkę na wyświetlaczu?
Ja konsekwentnie to robię i choć to może upierdliwe bo trzeba mieszać wajchą i stanowi zaprzeczenie dobrodziejstwa posiadania automatu, to jednak klocki zużywaja się moim zdaniem minimalnie.
Od momentu zakupu (lipiec - przegląd u dealrea przed zakupem) do początku grudnia (przegląd planowy po 60 000) zużycie klocków wyniosło ok 2 mm przy 10 000 km przebiegu.
Nie wiem czy to dobry wynik, zwłaszcza ze jeżdżę dość powoli (60-90) i staram się przewidywać następne hamowanie i nie rozpędzać się zanadto.
Re: skrzynia biegów V8
Hamowania silnikiem używam tylko na długich zjazdach (np. serpentynach). Jak jeździsz powoli i płynnie to nie wpłynie to znacząco na oszczędności klocków. Poza tym ich wymiana nie stanowi problemu nawet dla kogoś, kto całe życie klika po klawiaturze. Nie porównuj wszystkiego do cen w ASO, a okaże się, że eksploatacja jest prawie taka sama jak w innych autach.arcturus pisze: Czy używacie pozycji skrzyni S do hamowania silnikiem zmniejszając stopniowo cyferkę na wyświetlaczu?
Re: skrzynia biegów V8
Zrobię eksperyment - przestanę hamować biegami i przy tej samej, umiarkowanej dynamice jazdy sprawdzę klocki za kolejne 10 000 km
Re: skrzynia biegów V8
Zbyt niskie obroty w dieslu wcale nie muszą spowodować niskiego spalania, a już na pewno nie wpływają pozytywnie na zużywanie się silnika. Również przy stałej prędkości, szczególnie jeśli ta prędkość nie jest prędkością szczególnie niską, zbyt niskie obroty nie są szczególnie porządane. Tak jest np. w starszych amerykańskich V8 (i dieslach i benzynach), które są niskoobrotowe, ale często przełożenia tam były tak dobierane, żeby jednak przy prędkościach powyżej stówy lekko podbić te obroty (w sensie, że w teorii mogłyby być niższe), właśnie po to żeby było trwalej. Może dlatego Toyota wzorowała się na udanych wzorcach, a nie gównianych jak barszcz widlastych dieslach z Europy, które oszczędzają paliwo jak się da, a potem zamieniają się w papkę. To nie są zresztą jakieś moje wymysły i "wydaje mi się" tylko opinia znajomych budujących (udane ) silniki do motorsportu.tołdi pisze: Motor ma fajny moment od dołu i mógłby chodzić na mniejszych obrotach ( mniej palić, mniej się zużywać
Re: skrzynia biegów V8
Co do motora z LC 200, - Przejedź się a zbaczysz. Jak przy tej samej prędkości wskoczy ci bieg wyżej to spalanie od razu 2l więcej.
Co do aut amerykańskich- przy 100 km/h obroty są żeczywiście większe ale nie dlatego że tak jest lepiej. W USA jeździ się 80 km/h i prędkość ta jest przestrzegana.
Co do aut amerykańskich- przy 100 km/h obroty są żeczywiście większe ale nie dlatego że tak jest lepiej. W USA jeździ się 80 km/h i prędkość ta jest przestrzegana.