J90 BŁĄD NR 14
Moderator: luk4s7
J90 BŁĄD NR 14
Panowie, proszę o ewentualne sugestie.
J90 1KZ-TE po nagrzaniu się silnika do normalnej temperatury pracy.
Silnik wkręca się tylko do 3000 obr i koniec, nawet troche nim trzęsie i zaczyna dymić na biało.
Przy dłuższym przytrzymaniu na tych obrotach podczas jazdy zapala się kontrolka silnika błąd nr 14
a gdy pompujemy pompką na filtrze paliwa silnik zachowuje się normalnie
Filtr paliwa niedawno zmieniany , czyżby znowu filtr ?
Rozum już mi odebrało
J90 1KZ-TE po nagrzaniu się silnika do normalnej temperatury pracy.
Silnik wkręca się tylko do 3000 obr i koniec, nawet troche nim trzęsie i zaczyna dymić na biało.
Przy dłuższym przytrzymaniu na tych obrotach podczas jazdy zapala się kontrolka silnika błąd nr 14
a gdy pompujemy pompką na filtrze paliwa silnik zachowuje się normalnie
Filtr paliwa niedawno zmieniany , czyżby znowu filtr ?
Rozum już mi odebrało
Re: J90 BŁĄD NR 14
Dymienie na biało nie świadczy dobrze o głowicy lub jej uszczelce...
Czy ubywa płynu chłodniczego?
Jesteś pewny, że dymi na biało a nie szaro czy delikatnie niebiesko?
Jeżeli przypuszczasz, iż winne jest paliwo, zacznij od wymiany filra paliwa (kosztowo to nie boli).
Ja jeszcze bym sprawdził czy nie ma syfu na smoku paliwa w zbiorniku (zastosowana siatka pięknie zbiera syf
równocześnie się zatykając). Można to sprawdzić odpinając wężyk paliwowy między bakiem a filtrem i podłączając
w jego miejsce wężyk idący wprost do bańki z paliwem (z bańką na silniku nie radzę jeździć, więc zostaje tylko na postoju po zagrzaniu silnika). Jeżeli pomoże - zrzucasz bak i czyścisz smok. Jeżeli nie pomoże - szukasz dalej...
Czy ubywa płynu chłodniczego?
Jesteś pewny, że dymi na biało a nie szaro czy delikatnie niebiesko?
Jeżeli przypuszczasz, iż winne jest paliwo, zacznij od wymiany filra paliwa (kosztowo to nie boli).
Ja jeszcze bym sprawdził czy nie ma syfu na smoku paliwa w zbiorniku (zastosowana siatka pięknie zbiera syf
równocześnie się zatykając). Można to sprawdzić odpinając wężyk paliwowy między bakiem a filtrem i podłączając
w jego miejsce wężyk idący wprost do bańki z paliwem (z bańką na silniku nie radzę jeździć, więc zostaje tylko na postoju po zagrzaniu silnika). Jeżeli pomoże - zrzucasz bak i czyścisz smok. Jeżeli nie pomoże - szukasz dalej...
Re: J90 BŁĄD NR 14
A czy ktoś może powiedzieć co przy tym silniku 1kz-te oznacza ten kod błedu.?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J90 BŁĄD NR 14
nie wiem, co oznacza ten kod błędu, ale...
miałem kiedyś bardzo podobne objawy w innym aucie (terrano), tez w dieslu z elektrycznie sterowaną pompą - i była to usterka tzw. wtryskiwacza prowadzącego (a raczej jego części elektrycznej)
miałem kiedyś bardzo podobne objawy w innym aucie (terrano), tez w dieslu z elektrycznie sterowaną pompą - i była to usterka tzw. wtryskiwacza prowadzącego (a raczej jego części elektrycznej)
Re: J90 BŁĄD NR 14
Ten silnik niestety nie posiada takie wtryskiwacza.
Puki co wyjmujemy zbiornik .po założeniu przewodów przezroczystych było widać jakieś drobiny w przewodzie przed filtrem.
Puki co wyjmujemy zbiornik .po założeniu przewodów przezroczystych było widać jakieś drobiny w przewodzie przed filtrem.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J90 BŁĄD NR 14
brak prowadzącego ? to skąd pompa wtryskowa wie, co sie dzieje w motorze ?
Re: J90 BŁĄD NR 14
Przepustnica + EGR + ciśnienie doładowania + temperatury (płynu i powietrza).seburaj pisze:... skąd pompa wtryskowa wie, co sie dzieje w motorze ?
Nawet obrotów nie czyta.
ECU sprawdza jeszcze temperaturę paliwa, ale jeżeli dobrze pamiętam, to tylko do podgrzewu na filtrze...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J90 BŁĄD NR 14
ale jaja...
a ciśnienie skąd bierze ?
a jak EGR zaślepiony ?
a ciśnienie skąd bierze ?
a jak EGR zaślepiony ?
Re: J90 BŁĄD NR 14
Ale które ciśnienie, wtrysku? Toć ono się nie zmienia, tylko dawka paliwa...seburaj pisze:ale jaja...
a ciśnienie skąd bierze ?
a jak EGR zaślepiony ?
Chyba, że masz na myśli ciśnienie z turbiny - jest czujnik na kolektorze dolotowym.
Jak zaślepisz EGR (w KZT-E sterowany ciśnieniowo) to ECU myśli, że masz zwiększone obciążenie silnika i zmienia na pompie dawkę (a że spaliny nie zawracają już na dolot, to i silnik lepiej rozbiega się od samego dołu - stąd wrażenie, że fura nabiera większej dynamiki).
Re: J90 BŁĄD NR 14
Wszystko jasne zapchany smok .
Wymiana filtra bo wewnątrz było co nieco i auto jedzie jak nowe .
Wymiana filtra bo wewnątrz było co nieco i auto jedzie jak nowe .