J90 BŁĄD NR 14

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

CARODZIEJ
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2009, 23:36
Auto: fzj 80 4 runner

J90 BŁĄD NR 14

Post autor: CARODZIEJ »

Panowie, proszę o ewentualne sugestie.
J90 1KZ-TE po nagrzaniu się silnika do normalnej temperatury pracy.
Silnik wkręca się tylko do 3000 obr i koniec, nawet troche nim trzęsie i zaczyna dymić na biało.
Przy dłuższym przytrzymaniu na tych obrotach podczas jazdy zapala się kontrolka silnika błąd nr 14
a gdy pompujemy pompką na filtrze paliwa silnik zachowuje się normalnie
Filtr paliwa niedawno zmieniany , czyżby znowu filtr ?
Rozum już mi odebrało

Kura
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:26
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: Kura »

Dymienie na biało nie świadczy dobrze o głowicy lub jej uszczelce...
Czy ubywa płynu chłodniczego?
Jesteś pewny, że dymi na biało a nie szaro czy delikatnie niebiesko?
Jeżeli przypuszczasz, iż winne jest paliwo, zacznij od wymiany filra paliwa (kosztowo to nie boli).
Ja jeszcze bym sprawdził czy nie ma syfu na smoku paliwa w zbiorniku (zastosowana siatka pięknie zbiera syf
równocześnie się zatykając). Można to sprawdzić odpinając wężyk paliwowy między bakiem a filtrem i podłączając
w jego miejsce wężyk idący wprost do bańki z paliwem (z bańką na silniku nie radzę jeździć, więc zostaje tylko na postoju po zagrzaniu silnika). Jeżeli pomoże - zrzucasz bak i czyścisz smok. Jeżeli nie pomoże - szukasz dalej...

CARODZIEJ
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2009, 23:36
Auto: fzj 80 4 runner

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: CARODZIEJ »

A czy ktoś może powiedzieć co przy tym silniku 1kz-te oznacza ten kod błedu.?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: seburaj »

nie wiem, co oznacza ten kod błędu, ale...
miałem kiedyś bardzo podobne objawy w innym aucie (terrano), tez w dieslu z elektrycznie sterowaną pompą - i była to usterka tzw. wtryskiwacza prowadzącego (a raczej jego części elektrycznej)

CARODZIEJ
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2009, 23:36
Auto: fzj 80 4 runner

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: CARODZIEJ »

Ten silnik niestety nie posiada takie wtryskiwacza.
Puki co wyjmujemy zbiornik .po założeniu przewodów przezroczystych było widać jakieś drobiny w przewodzie przed filtrem.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: seburaj »

brak prowadzącego ? to skąd pompa wtryskowa wie, co sie dzieje w motorze ? :shock:

Kura
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:26
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: Kura »

seburaj pisze:... skąd pompa wtryskowa wie, co sie dzieje w motorze ? :shock:
Przepustnica + EGR + ciśnienie doładowania + temperatury (płynu i powietrza).
Nawet obrotów nie czyta.
ECU sprawdza jeszcze temperaturę paliwa, ale jeżeli dobrze pamiętam, to tylko do podgrzewu na filtrze...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: seburaj »

ale jaja...
a ciśnienie skąd bierze ?
a jak EGR zaślepiony ? :wink:

Kura
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:26
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: Kura »

seburaj pisze:ale jaja...
a ciśnienie skąd bierze ?
a jak EGR zaślepiony ? :wink:
Ale które ciśnienie, wtrysku? Toć ono się nie zmienia, tylko dawka paliwa...
Chyba, że masz na myśli ciśnienie z turbiny - jest czujnik na kolektorze dolotowym.
Jak zaślepisz EGR (w KZT-E sterowany ciśnieniowo) to ECU myśli, że masz zwiększone obciążenie silnika i zmienia na pompie dawkę (a że spaliny nie zawracają już na dolot, to i silnik lepiej rozbiega się od samego dołu - stąd wrażenie, że fura nabiera większej dynamiki).

CARODZIEJ
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2009, 23:36
Auto: fzj 80 4 runner

Re: J90 BŁĄD NR 14

Post autor: CARODZIEJ »

Wszystko jasne zapchany smok .
Wymiana filtra bo wewnątrz było co nieco i auto jedzie jak nowe .

ODPOWIEDZ